Bukefalos 28 år!

Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
I Stockholm finns The English Shop i Söderhallarna. Iallafall senast jag var där, kan finnas på fler ställen i stan också.

Japp, där finns den, en trappa upp.

Apropå The English Shop måste jag tipsa om min favvo-produkt där. Vaniljpasta - så mycket enklare än vaniljstänger men med samma eminenta smak. (Inte den där bläkiga vaniljsockersmaken som man kräks av).

hansells-vanilla-paste-120gr.jpeg
 
Mer lemonad
En lite tveksam hiss (dvs bilden som skulle varit här skulle varit ungefär såhär stor:









:D)
Jag älskar ju egentligen lemonad men den här hade någon lite tråkig bismak, lite som mer med apelsinsmak) fast den var ändå god. Så därav den tveksamma hissen..
Jag gillade den :)

hdumqipvmnkvkvlkou6z.jpg

Inte nya men... HISS till både cranberry garden mint och lemon ginger. Supergoda! DISS till blood orange grapefruit, den smakar typ fanta.

Provade gul vattenmelon i veckan, DISS till den. Dyrare och mindre god än den vanliga.
Håller med, Cranberry/Garden Minth och Lemon/Ginger är Hiss, Blood Orange/grapefruit = diss

För övrigt såg jag nog ut som ungen i tv-reklamen för Apotekarnes soda när jag testade
Proviva Lemonad, hallon/citron den är SUR, men god. HalvHiss.
Citron-Hallon-1L.png




Stor DISS på denna vatten-smaksättare. Jag hade tänkt att den annars kunde vara lite rolig att piffa upp vattnet i vattenflaskan på jobbet med. :( Konstgjord, märklig smak med bismak av sötningsmedel. Dessutom får man ta mycket mer än det som rekommenderas för att det överhuvudtaget ska smaka något.

P6270031.jpg
Håller med, testade persika-nånting. Hemskt konstgjord smak när det väl blev smak... Diss
 
Finns det något alkoholfritt vin som är värt sitt namn? Har bara provat ett par sorter men de har ju bara smakat saft med konstig bismak. Då dricker jag hellre annat, t ex alkoholfri öl, när jag inte kan dricka alkohol. Men öl passar inte till all mat, och det hade varit trevligt med något alternativ till vin. Undrar också om det finns torr alkoholfri cider?
 
När det gäller cider tycker jag om Icas Päroncider (0,5%):
i_07318690109914130747974538375525.jpg


Min favorit på Bolaget, Torr Astrakan, har ett svagare syskon på 2,2%:
produkt_astrakantorr.jpg


Det här drack jag på en restaurang i Falun när jag var chaufför och tyckte det var helt ok:
594556.jpg

Jag hade tänkt att dricka vatten men serveringspersonalen föreslog självmant alkoholfria alternativ vilket jag tyckte var väldigt trevligt (det är stans bästa restaurang kan jag tillägga... :D) och den här var godast av alternativen.
 
Finns det något alkoholfritt vin som är värt sitt namn? Har bara provat ett par sorter men de har ju bara smakat saft med konstig bismak. Då dricker jag hellre annat, t ex alkoholfri öl, när jag inte kan dricka alkohol. Men öl passar inte till all mat, och det hade varit trevligt med något alternativ till vin. Undrar också om det finns torr alkoholfri cider?

Nej, det finns inte alkoholfritt vin som smakar gott. Allt smakar äckligt. Äppelcider eller äppelmust skulle jag dricka, t.ex. Jus de Pommes Artisanal Pétillant.
 
Finns det något alkoholfritt vin som är värt sitt namn? Har bara provat ett par sorter men de har ju bara smakat saft med konstig bismak. Då dricker jag hellre annat, t ex alkoholfri öl, när jag inte kan dricka alkohol. Men öl passar inte till all mat, och det hade varit trevligt med något alternativ till vin. Undrar också om det finns torr alkoholfri cider?
Jag har åtminstone inte hittat något alkoholfritt vitt som inte smakar konstigt, rött har jag inte ens vågat ge mig på. Ett rosémousserande har jag dock tipsat om längre bak i tråden!
 
Finns det något alkoholfritt vin som är värt sitt namn? Har bara provat ett par sorter men de har ju bara smakat saft med konstig bismak. Då dricker jag hellre annat, t ex alkoholfri öl, när jag inte kan dricka alkohol. Men öl passar inte till all mat, och det hade varit trevligt med något alternativ till vin. Undrar också om det finns torr alkoholfri cider?

Jag har letat och letat. Det finns en god alkoholfri cider och det är:
316692.jpg
 
Finns det något alkoholfritt vin som är värt sitt namn? Har bara provat ett par sorter men de har ju bara smakat saft med konstig bismak. Då dricker jag hellre annat, t ex alkoholfri öl, när jag inte kan dricka alkohol. Men öl passar inte till all mat, och det hade varit trevligt med något alternativ till vin. Undrar också om det finns torr alkoholfri cider?

Ja, om du gillar mousserande. Har druckit den här flera gånger och den är en riktig hit! Alla jag känner som har smakat den har varit riktigt imponerade över smaken. Kalasgod. Relativt dyr, men rekommenderas starkt! :d

790110.jpg
 
Tack för alla tips! Har handlat in lite torr päroncider och syrlig must så får vi se hur det smakar. I morgon blir det en tur till systemet. Tycker det är okej att det kostar lite, bara jag slipper dricka cola till "finmat" bara för att jag ska köra bil...
 
Har en sån i kylen jag ännu inte vågat smaka. Kanske ska öppna den ikväll då.

Do it! Ett tips från mig blir att dricka den riktigt iskall direkt ur flaskan. Jag tycker den doftar väldigt speciellt. Fixar inte att dricka den ur glas så jag får doften upp i näsan, och jag är inte ens känslig egentligen ;) :p
 
ICAs lättkvarg med äpplesmak - HISS
En av de absolut bästa kvargerna jag provat (i lagom mängd såklart, det går ju inte att sleva i sig) hittills. :up:

Kvargen kokos och vit choklad får också en hiss, men med små bokstäver. Lite väl sötsliskig men helt okej.
 
Tack för alla tips! Har handlat in lite torr päroncider och syrlig must så får vi se hur det smakar. I morgon blir det en tur till systemet. Tycker det är okej att det kostar lite, bara jag slipper dricka cola till "finmat" bara för att jag ska köra bil...

Ica selection torr päroncider: HISS men lite för sött för min smak. Bättre än vanlig cider dock.

Ica selection syrlig äppelmust: HISS men lite för sött för min smak. Funkar nog bra med mat eftersom smaken är ganska mild jämfört med vanlig äppelmust.
 
DISS på denna:
J%C3%A4rnaglassKokosFront.jpg

Jag älskar kokosglass men denna smakade väldigt lite kokos och konsistensen var lite isig. Jag vill ha krämig glass!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp