Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var sugen på något sött till PLL igår (onsdag) efter ett grisigt dåligt danspass...

Och jag fick något RIKTIGT sött... :D (i vanliga fall hade den nog varit för sötsliskig...men nu var den perfekt - och bilden gör den rättvisa!)

042fd253-f2a8-450d-88d0-1b404fc41f4f.png


:d:d:d Herregud vad gott det såg ut!!!! Ska letas upp idag!! Klart man får äta choklad när det är första semesterdagen?? :D
 
Patak's creamy coconut & peanut sauce. Var med i förra Testagramlådan. DISS!!!!!!!! Jag trodde verkligen det skulle vara gott, men tillagat, så luktade det nått mellan kräk och babymat, och smaken var inte heller nån höjdare :( Åt en portion, resten kastade jag....
sauce-creamy-coconut-peanut.jpg
 
Patak's creamy coconut & peanut sauce. Var med i förra Testagramlådan. DISS!!!!!!!! Jag trodde verkligen det skulle vara gott, men tillagat, så luktade det nått mellan kräk och babymat, och smaken var inte heller nån höjdare :( Åt en portion, resten kastade jag....
sauce-creamy-coconut-peanut.jpg

Bläää vad tråkigt! Låter ju gott när man läser på burken, jag älskar jordnötssås så hade säkert köpt den om jag sett den i affären. Tack för varningen :p
 
chefit.png

Chefit rostad BBQ-potatis - DISS!!! Påsen sprack efter ca 5 min på grillen, sedan tog den fyr och den potatisen som inte ramlade ut eller brann upp var svartbränd undertill och fortfarande för rå efter 25 min (skulle vara på grillen 15 min). Så det var bara att kasta hela skiten och försöka äta oss mätta på tillbehören.

i_7318690109969_130610593712832717.jpg

DISS! Jag som visste om att det skulle vara smaksatt tyckte mig känna någon pyttenyans av druva, övriga som provade tyckte att det smakade rent kolsyrat vatten utan tillsats. För klen smak alltså.
 
Ramlösa kärlek. Varken hiss eller diss, den smakar mango vilket jag gillar men som "ny" smak är det ju inte särskilt... nytt? De har ju redan mango.
11419071_383263505204794_2054509633_n.jpg


Festis sparkling Melon-Lime. Sjukt oklart varför jag köper en dricka som smakar melon, något jag aldrig tyckt var gott i läskform?! DISS, förstås, men inte nödvändigtvis drickans fel :p
festis-melonlime-50cl.jpg
 
Patak's creamy coconut & peanut sauce. Var med i förra Testagramlådan. DISS!!!!!!!! Jag trodde verkligen det skulle vara gott, men tillagat, så luktade det nått mellan kräk och babymat, och smaken var inte heller nån höjdare :( Åt en portion, resten kastade jag....
sauce-creamy-coconut-peanut.jpg
Aj då, våran står kvar i skåpet, och så lär den få göra till kriget el nåt :o
 
Bläää vad tråkigt! Låter ju gott när man läser på burken, jag älskar jordnötssås så hade säkert köpt den om jag sett den i affären. Tack för varningen :p
Ja jordnötssås är typ bästa såsen när man äter thai och liknande, och gillar vanligen sås baserad på kokosmjölk med. Blev glad när jag fick den och tänkte "åh vad gott det låter"... Tji fick jag.
 
Sk%C3%A4rmavbild-2013-06-10-kl.-11.28.57.png


Vad tror ni? Jag skulle bannemig inte ens våga testa :crazy:
Någon som känner sig manad? :D
Jag trodde först att det var någon slags vispbar yoghurt/fil som man kunde smeta på tårtan istället för grädde och kände att det vore ju jätteintressant att prova! Men en yoghurt/fil med smak av gräddtårta känns inte alls lika lockande :p
 
Jag trodde först att det var någon slags vispbar yoghurt/fil som man kunde smeta på tårtan istället för grädde och kände att det vore ju jätteintressant att prova! Men en yoghurt/fil med smak av gräddtårta känns inte alls lika lockande :p

Varför inte det kanske blir ett jättegott magert alternativ till vispgrädde :)
 
Pga läsning i annan tråd måste jag passa på att HISSa tjänsten Knivbrev. Knivslipning på postorder med prenumeration, man blir påmind om att det är dags. Helt perfekt. Och nej, att slipa en kniv handlar inte om dessa hemmaslipargrejer man kan köpa på valfri köksaffär. Det krävs annat för att grundslipa och få en bra egg.

Att ha riktigt vassa knivar i köket gör matlagningen till en fröjd.
 
980x550_yoghurt_jordg_flader.jpg

HISS! inte fullt lika sötsliskig som yoghurt brukar vara.. Friskheten från flädern märks tydligt! Stort plus för att Valio är duktiga på att ha lite "roliga" smaker även på laktosfria sortimentet :)

Hittade ingen större bild :p

Ja men så mycket socker att jag ändå inte kan äta de :(
 
Att ha riktigt vassa knivar i köket gör matlagningen till en fröjd.
Tills man missar det man ska skära i... :crazy:

DISS
till OLW som numera tar samma pris för en 275 g chipspåse som för en 300 g :mad:
Jag tycker inte att det gör något att mängden minskar, men då kan de bannemig minska priset också :mad:
 
Tills man missar det man ska skära i... :crazy:

DISS
till OLW som numera tar samma pris för en 275 g chipspåse som för en 300 g :mad:
Jag tycker inte att det gör något att mängden minskar, men då kan de bannemig minska priset också :mad:

Äsch då, när jag satte in en kniv i tummen ca 1 cm (fråga inte hur, jag var totalklantig) så tyckte doktorn som tejpade den att det såg väldigt kirurgiskt ut :D

Vad gäller chipsen är det därför man handlar på Dollarstore ;)
 
Äsch då, när jag satte in en kniv i tummen ca 1 cm (fråga inte hur, jag var totalklantig) så tyckte doktorn som tejpade den att det såg väldigt kirurgiskt ut :D

Vad gäller chipsen är det därför man handlar på Dollarstore ;)

Har Dollarstore rätt smaker då? (Estrella grill&vitlök eller Estrella sourcream&spanish pepper.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp