Bukefalos 28 år!

Hiss och diss del 5

HISS
har testat ganska många olika choklad som har ungefär den här kombon men inte tyckt nån va god. Denna gillade jag definitivt!
fazer_crunchy_caramel.jpg
 
Vilken smart grej! Toppen att ha med sig i bilen på långturer. :up:
Jamen verkligen! För oss blir det väldigt smidigt eftersom vi tidigare haft med oss någon form av kaffekanna (oftast med delar gjorda av glas = tungt och ömtåligt) och sedan muggar separat. Det här är en betydligt bättre lösning på alla sätt, men fortfarande med kaffe som smakar gott. Kul att du shoppade en till dig själv!
 
wef.png


Två glassar har det blivit i helgen.

Magnum Euphoria pink lemonade - Diss
Täcket är gott, lite vit choklad med krisp och en lite syrlig smak jag inte minns.
Själva glassen är uppdelad i två. Den rosa kärnan har en konsistens någonstans mellan sorbet och isglass och smakar hallon, smaken är söt, inte syrlig. Gräddglassen runt om är otroligt len och mjuk, den smakar tydligt lemon curd och är syrlig.
Nu gillar jag inte lemon curd så det färgar såklart min åsikt. Men jag tycker det hade känts rimligare om gräddglassen var en söt hallon, och kärnan syrlig citron? Känns otroligt bakvänt med syrlig gräddglass och söt isglass på något vis.
Kombinationen grädd/is gör att glassen (när man ätit upp täcket) har en väldigt feeling av typ "lightglass", tror de som provat vet vad jag menar. Överlag besviken på denna.

Arnes Marshmallow - Svag Hiss
Täcket är supergott, mjölkcoklad med krisp.
Själva glassen är len och gräddig, men lite mjäkig i smaken. Som en svag jordgubb, smakar mer sött än "smak".
Överlag är den riktigt god MEN den kommer inte ens i närheten av Kladdkaka från samma märke så jag hade satsat på den istället. Även Brynt smör är en större hit även om den var lite märklig.
 
Visa bifogad fil 145762

Två glassar har det blivit i helgen.

Magnum Euphoria pink lemonade - Diss
Täcket är gott, lite vit choklad med krisp och en lite syrlig smak jag inte minns.
Själva glassen är uppdelad i två. Den rosa kärnan har en konsistens någonstans mellan sorbet och isglass och smakar hallon, smaken är söt, inte syrlig. Gräddglassen runt om är otroligt len och mjuk, den smakar tydligt lemon curd och är syrlig.
Nu gillar jag inte lemon curd så det färgar såklart min åsikt. Men jag tycker det hade känts rimligare om gräddglassen var en söt hallon, och kärnan syrlig citron? Känns otroligt bakvänt med syrlig gräddglass och söt isglass på något vis.
Kombinationen grädd/is gör att glassen (när man ätit upp täcket) har en väldigt feeling av typ "lightglass", tror de som provat vet vad jag menar. Överlag besviken på denna.

Arnes Marshmallow - Svag Hiss
Täcket är supergott, mjölkcoklad med krisp.
Själva glassen är len och gräddig, men lite mjäkig i smaken. Som en svag jordgubb, smakar mer sött än "smak".
Överlag är den riktigt god MEN den kommer inte ens i närheten av Kladdkaka från samma märke så jag hade satsat på den istället. Även Brynt smör är en större hit även om den var lite märklig.
För mig var den magnumglassen en Hiss. Riktigt god och fräsch tyckte jag. Däremot så tyckte jag inte lika mycket om Magnum double sunlover. Kombinationen vit choklad, mango och kokos lät drömmig, men det blev för mycket mango för min smak. Så en liten diss på den.
1716203685306.png
 
För mig var den magnumglassen en Hiss. Riktigt god och fräsch tyckte jag. Däremot så tyckte jag inte lika mycket om Magnum double sunlover. Kombinationen vit choklad, mango och kokos lät drömmig, men det blev för mycket mango för min smak. Så en liten diss på den.
Visa bifogad fil 145765
Ja smaken är ju som baken! :)

Sunlover älskade jag verkligen mangokrämen, så god! Tyckte däremot själva glassen och kokossmaken var lite för menlös.

Jag köper sällan styckglass om det inte är för att testa nåt nytt, det är ju så satans dyrt! Men om jag gör det är Magnum Strawberry white en trogen go-to.
 
Ja smaken är ju som baken! :)

Sunlover älskade jag verkligen mangokrämen, så god! Tyckte däremot själva glassen och kokossmaken var lite för menlös.

Jag köper sällan styckglass om det inte är för att testa nåt nytt, det är ju så satans dyrt! Men om jag gör det är Magnum Strawberry white en trogen go-to.
Ja, det var nog egentligen det som var grejen, att kokossmaken var för menlös så mangon tog över. Hade balansen varit bättre hade den varit en klockren hiss istället :)
 
Visa bifogad fil 145762

Två glassar har det blivit i helgen.

Magnum Euphoria pink lemonade - Diss
Täcket är gott, lite vit choklad med krisp och en lite syrlig smak jag inte minns.
Själva glassen är uppdelad i två. Den rosa kärnan har en konsistens någonstans mellan sorbet och isglass och smakar hallon, smaken är söt, inte syrlig. Gräddglassen runt om är otroligt len och mjuk, den smakar tydligt lemon curd och är syrlig.
Nu gillar jag inte lemon curd så det färgar såklart min åsikt. Men jag tycker det hade känts rimligare om gräddglassen var en söt hallon, och kärnan syrlig citron? Känns otroligt bakvänt med syrlig gräddglass och söt isglass på något vis.
Kombinationen grädd/is gör att glassen (när man ätit upp täcket) har en väldigt feeling av typ "lightglass", tror de som provat vet vad jag menar. Överlag besviken på denna.

Arnes Marshmallow - Svag Hiss
Täcket är supergott, mjölkcoklad med krisp.
Själva glassen är len och gräddig, men lite mjäkig i smaken. Som en svag jordgubb, smakar mer sött än "smak".
Överlag är den riktigt god MEN den kommer inte ens i närheten av Kladdkaka från samma märke så jag hade satsat på den istället. Även Brynt smör är en större hit även om den var lite märklig.
Dissar också Magnum Euophoria. Tyckte att den bara smakade citron. :yuck:
 
Jag älskar citron och surt så den får en hiss av mig 😅. Men bara en helt ok hiss, inget amazing.

Tycker allmänt att årets utbud av glass var trist.

Det var längesen jag köpte en GB styckglass! Tycker att de generellt sett är rätt tråkiga. Det är bara Piggelin som lockar ibland! Som tur är har min närmsta butik andra märken också! Trist när butiker bara har GB...
 
IMG_9506.jpeg

Hiss

Hade höga förväntningar här, men det var lite för lite kakdeg, hade förväntat mig mer. Ljummen hiss. Absolut god, men inte skitrolig. Lite besviken.
 
Här kommer något så ovanligt som en HISS av en icke-matprodukt! Min man fick två av Bodums travel press i födelsedagspresent för några veckor sedan och alltså de är SÅ bra! Det är alltså en presskanna och termosmugg i ett, kaffet blir jättegott och håller sig varmt i minst 2 timmar. Väldigt smidigt när man är iväg och campar eller liknande. Att alla delar går att diska i maskin är ett extra plus, det gör att man utan vidare kan ha mjölk och så i utan att oroa sig för att någon dålig smak ska sätta sig (vilket vi haft problem med med andra muggar) :up:

Visa bifogad fil 145751
Men gud, en sån har ju jag och har heeelt glömt bort! Kan jag ju ha på jobbet ju! Jag avskyr jobbets kaffe, magen tål det inte, så brygger hemma och har med mig i termosmugg, men ibland så orkar jag inte det på morgonen eller att jag vill ha en kopp på em också. Måste ju leta fram denna och ta med mig kaffe till jobbet! Perfekt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
206 345
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
210 254
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp