214325.jpg


en liiiten bild, men det här e ett hissbett iaf :)
 
så det viks upp som pessoa i gommen?
för jag har hört att det inte är som pessoa? :confused:
 
lite annorlunda lär det ju bli, pga att skänklerna är svängda, men är nog samma principen. heter det inte american gag? jämför dutch gag=pessoabett
har dock aldrig provat själv, så det är endast en teori. ;)
 
näe, asså jag har ingen aning vill bara veta :D
på nåt höger måste man ju lära sig saker
 
hissbett ska med fördel användas med rem under hakan, så man får något stopp på hävstångseffekten. Det är rätt skarpt, kallas ju inte "gå-på-tygeln-bett" för intet :smirk:
 
en dressyrryttare på ganska hög nivå i mitt stall rider vissa hästar på hissbett ibland, hon brukar dock använda någon form av kedja (tex en avkortad achenrem) som tillbehör.

det är ju bra för vissa hästar som behöver det där trycket på nacken.

jag har ett liknande bett fast tredelat med en rullande kula i mitten och skänklarna kan inte röra sig ''upp och ner'' utan är fast på mitten, dessutom finns det fästen för att ha kedja under hakan. jag har ett ganska litet bett då det inte kan nypas någonstans.
det är väldigt skarpt men jag har det bara för att ''finslipa'' lite ibland.

alla bilder på hööks hemsida är copyright på men gå in och kolla på stångbett med kopparrulle om du är intresserad.
 

Liknande trådar

Utrustning Hur upplever ni Erreplus hoppsadlar i allmänhet (mjuka, hårda, breda osv)? Ska vara öppna, u-formade fram men tycker sedan att...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: feel
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Barret
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
743
Senast: sjoberga
·
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp