Bukefalos 28 år!

Hitta ägaren till stackars liten..

F

farrixmo

På vägen när mamma körde mig till ett kalas idag körde vi på en storväg.
Så plötsligt small det till rejält i bilen. VAD I ******** VAR DET?! Backade tillbaka en bit för att se vad det var vi kört på. Då hade en katt sprungit rätt ut i vägen framför bilen som vi kört på. Eftersom det var en storväg hade det varit omöjligt att förhindra vad som hände, och vi såg inte katten. Hjärtat sjönk som en sten på mig.
Vi klev ut och tog in katten till vägkanten.. Den var död och vi kontrollerade flera gånger att den verkligen var det. Och troligtvis har den dött mycket fort. Vi kollade nummret i örat och ringde polisen och gav uppgifterna på kisse. Märkte ut platsen så dom skulle ta reda på den imorgon. Mamma svängde förbi närmsta hus och frågade om någon ägde en kisse.. ingen gjorde det men skulle höra runt lite hos grannar. Chocken kom och jag blev väldigt illa berörd och mycket ledsen. Känndes jättefel att lämna den där bara. Kisse var jättefin och jag tänker bara på dens familj som såklart vill veta vad som hänt. Det skulle jag velat om det var någon av mina. Jag hoppas att dom får tag på kattens ägare. Och hoppas att dom registrerat idnummret, annars är det omöjligt att spåra ägarna. Dock finns ju uppgifter hos polisen om dom skulle ringa dit. Men om det är en utekatt kan det ju ta ett tag innan anmälan görs. Och då kan dom ju inte ta reda på kisse..

Känns jättejobbigt och vi vill verkligen få tag på ägarna till katten. Tänkte söka själv på kattregistret nu men vad som inte är lätt är att det bara var två siffror i örat. Dom två var jättetydliga och det såg inte ut som resten "suddats ut med åren" FINNS det ens idnummer med bara två siffror? Eftersom jag inte tror polisen kommer anstränga sig nämnvärt i att hitta ägare känner jag ännu mer att jag vill hälpa till med det. Hur skulle ni gjort? Hänga upp lappar på ica i närmsta lilla by där det hände?

Hoppas någon har en idé hur jag kan göra?
 
Sv: Hitta ägaren till stackars liten..

Jag har sett att flera har satt in en annons i lokaltidningen om de kört på en katt, vissa sätter upp lappar på affären. Du kanske kan göra båda?
Heder till dig som bryr dig så mycket!
För många år sen åkte jag bil med min pappa och vi kom till en trafikstockning. När vi väl tog oss förbi så satt det en tant mitt på vägen med en död katt i famnen, hon grät hysteriskt för att hon råkat köra på den. :(
 
Sv: Hitta ägaren till stackars liten..

Tidningen var en bra Idé! Har aldrig sett en sådan annons själv tror jag.

...Måste varit en ganska jobbig syn att se :(
 
Sv: Hitta ägaren till stackars liten..

Du kanske vet att du kan söka på två siffror och ange * (stjärna) där du tror att det ska finnas fler tecken. Du får då upp en lista där du kan se om det finns någon som stämmer med färg och ort. Tyvärr ger nog bara två tecken ganska många svar.
 
Sv: Hitta ägaren till stackars liten..

Ja jag får fram extremt många svar på bara dom två tecknen..
 
Sv: Hitta ägaren till stackars liten..

Min katt Såfin har ID SK13 i örat. Då hon blev id-märkt för ca 15 år sedan så var hon den trettonde katten i Säffle kommun som blev det, så ovanligt var det då! Men antagligen fanns det väl inga bokstäver på den döda katten?
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 409
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Hund Skriver anonymt eftersom de personer det handlar om är mina hyresvärdar, varför detta är lite känsligt. Läget är alltså såhär; Grannen...
Svar
16
· Visningar
2 793
Senast: Ensam
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 574
Senast: Pazuzu
·
Övr. Katt Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se...
Svar
8
· Visningar
1 831
Senast: Altaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp