Hitta långklänning

Rie

Trådstartare
I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning.
Jag har ingen långklänning så jag började kika runt lite.
Svårt att hitta......
Den ska gå bra att dansa i först och främst, annars är det ju liksom ingen vits. Att kämpa med en besvärlig klänning på dansgolvet i typ 4-5 timmar...nej det gör jag inte.
Jag gillar enkelt och stilrent. Lite glitter kan det vara. Helst inte svart. Grönt, blått, rött...? Är dock inte så färgstark i mig själv så jag vill ju inte att klänningen är så dominerande att den är ute och går med mig, i stället för tvärt om..

Den här gillade jag. Priset var ju ypperligt (betalar inte hiskeliga summor för en klänning jag kanske har 1 gång) så jag förstår ju att den inte går att köpa. Över 1500 börjar jag kanske bromsa, beroende på vad för slags klänning det rör sig om.
Är lite osäker på om midjan är där min midja är....men finns den inte att köpa lär jag inte kunna testa det heller.

Milina Maxi Dress Total Eclipse​

https://www.bubbleroom.se/sv/kläder...t_gd=F2DB0117BF796963CA93AD1E53EBADA57CFBB5B0

Var hittar ni era klänningar?
 
I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning.
Jag har ingen långklänning så jag började kika runt lite.
Svårt att hitta......
Den ska gå bra att dansa i först och främst, annars är det ju liksom ingen vits. Att kämpa med en besvärlig klänning på dansgolvet i typ 4-5 timmar...nej det gör jag inte.
Jag gillar enkelt och stilrent. Lite glitter kan det vara. Helst inte svart. Grönt, blått, rött...? Är dock inte så färgstark i mig själv så jag vill ju inte att klänningen är så dominerande att den är ute och går med mig, i stället för tvärt om..

Den här gillade jag. Priset var ju ypperligt (betalar inte hiskeliga summor för en klänning jag kanske har 1 gång) så jag förstår ju att den inte går att köpa. Över 1500 börjar jag kanske bromsa, beroende på vad för slags klänning det rör sig om.
Är lite osäker på om midjan är där min midja är....men finns den inte att köpa lär jag inte kunna testa det heller.

Milina Maxi Dress Total Eclipse​

https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/vila/maxiklänningar/milina-maxi-dress-total-eclipse?intProductItemId=3190982&tm=134&utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_term=Alissa&utm_campaign=Standard&at_gd=F2DB0117BF796963CA93AD1E53EBADA57CFBB5B0

Var hittar ni era klänningar?
Har du vägarna förbi Lund kan jag rekommendera Whoops som har fina klänningar till bra priser. De har iofs en webbshop också om man föredrar det?

https://www.whoopsfashion.se/klader-for-tjejer/klader/klanningar/langklanningar/
 
I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning.
Jag har ingen långklänning så jag började kika runt lite.
Svårt att hitta......
Den ska gå bra att dansa i först och främst, annars är det ju liksom ingen vits. Att kämpa med en besvärlig klänning på dansgolvet i typ 4-5 timmar...nej det gör jag inte.
Jag gillar enkelt och stilrent. Lite glitter kan det vara. Helst inte svart. Grönt, blått, rött...? Är dock inte så färgstark i mig själv så jag vill ju inte att klänningen är så dominerande att den är ute och går med mig, i stället för tvärt om..

Den här gillade jag. Priset var ju ypperligt (betalar inte hiskeliga summor för en klänning jag kanske har 1 gång) så jag förstår ju att den inte går att köpa. Över 1500 börjar jag kanske bromsa, beroende på vad för slags klänning det rör sig om.
Är lite osäker på om midjan är där min midja är....men finns den inte att köpa lär jag inte kunna testa det heller.

Milina Maxi Dress Total Eclipse​

https://www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/vila/maxiklänningar/milina-maxi-dress-total-eclipse?intProductItemId=3190982&tm=134&utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_term=Alissa&utm_campaign=Standard&at_gd=F2DB0117BF796963CA93AD1E53EBADA57CFBB5B0

Var hittar ni era klänningar?

Jättefin klänning!
Något sådant hade jag nog själv letat efter om jag skulle iväg på samma premisser.
Nu under sommaren köpte jag flera klänningar direkt från Vila. Gick smidigt att både beställa flera storlekar och skicka tillbaka det som inte passade.
Fanns en hel del där att välja bland. Och fler färger än vad jag hittade på andra sidor.
Tror jag kollade på den du länkat till också.

Jag hade kunnat köpt hur mycket som helst därifrån. Men fick hålla mig. För jag har flera klänningar i gaderoben som inte används, pga brist på tillfällen när jag använder dom. :angel:

Som ett sidospår ångrar jag verkligen att jag köpte en "riktig" balklänning när jag tog studenten för flera år sedan. Jag kollade på en mer vanlig användbarare, men var ung och inrutad på att köpa klänningen, för alla andra hade ju en sådan (för 2500!) Istället för en (också billigare) som jag hade kunnat använda vid andra festliga tillfällen därefter. Balklänningen finns kvar, nedpackad, bara använd den gången 2008. Så tråkigt, men ändå kan jag inte göra mig av med den. Än.
 
Vila har också klänningar i den stilen som du visar! Kolla det också :)
Får kolla där också innan jag bestämmer mig. Kanske ska anmäla först.
Tar gärna fler förslag också. Ifall den där klänningen skulle vara slutsåld eller inte passa mig vid provning.
 
Jag köpte två liknande klänningar på Tradera/Sellpy alldeles nyligen. Mina har lite mer spetsdetaljer, men såg flera klänningar som liknar den du länkar till. Mina klänningar gav jag 95 resp 250 kr för. Du kan söka på varumärke, färg, storlek, längd och få fram nästan exakt vad du letar efter.
 
Jag köpte två liknande klänningar på Tradera/Sellpy alldeles nyligen. Mina har lite mer spetsdetaljer, men såg flera klänningar som liknar den du länkar till. Mina klänningar gav jag 95 resp 250 kr för. Du kan söka på varumärke, färg, storlek, längd och få fram nästan exakt vad du letar efter.
Jag tänkte också på Sellpy :)

När jag skulle på bröllop med klädkod hade jag jättesvårt att hitta några klänningar som var i min stil.
Men sen kikade jag på Sellpy, hittade ett par klänningar som såg lovande ut och beställde hem dem. Det slutade med en jättefin klänning av kvalitetsmärke, i nyskick, och jag betalade bara några hundra för den.
 
  • Gilla
Reactions: Rie
Jag vet inte var du bor men det finns mycket fint på second handbutiker i större städer och då kan du prova på plats.
 
Jag köpte två liknande klänningar på Tradera/Sellpy alldeles nyligen. Mina har lite mer spetsdetaljer, men såg flera klänningar som liknar den du länkar till. Mina klänningar gav jag 95 resp 250 kr för. Du kan söka på varumärke, färg, storlek, längd och få fram nästan exakt vad du letar efter.
Har knappat varit in på Trader och Sellpy visste jag inte ens att det fanns.
Blir att kolla där. OCH Facebook och ...Blocket?
 
Har knappat varit in på Trader och Sellpy visste jag inte ens att det fanns.
Blir att kolla där. OCH Facebook och ...Blocket?
Är inne på Sellpy nu och det finns en hel del sidor att kika på där ser jag. Men oj så trögt det går mellan det man klickar. Känns som om man är tillbaka till de första datorerna....
 
Är inne på Sellpy nu och det finns en hel del sidor att kika på där ser jag. Men oj så trögt det går mellan det man klickar. Känns som om man är tillbaka till de första datorerna....
Har du provat om det går snabbare nu när det inte är helg?
Jag hade inte heller koll på sellpy och gick in nu, hos mig var det snabbt och bra just nu i alla fall. Men det är kanske inte så hög trafik på svenska webbsidor såhär dags 😇.
 

Liknande trådar

Äldre Är medbjuden till en stor formell fest på mammas jobb om ett tag där det på inbjudan stod "Klädkod: Kavaj". Då jag inte är överdrivet...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp