Hitta midsommarsällskap?

Iliaca

Trådstartare
Obs! Till moderator och andra: det här är ingen "annons" för att försöka hitta andra midsommarfirare. Jag bara vill tänka lite högt och höra hur andra löser detta :)

Jag har äntligen kommit igång med att bygga upp mitt sociala liv i min nya hemstad och det går stadigt framåt! :) Dock har jag inte hunnit få några närmre bekanta här än och det känns så påtagligt nu när det snart är midsommar.

Normalt är jag ganska framåt och försöker ta vara på tillfällen att träffa folk och även lära känna nya människor för jag inser att om jag inte gör det så kan ju folk såklart inte veta att jag vill lära känna dem. :) Så jag tar för mig med liv och lust utan att vara för på heller (hoppas jag ;))

MEN när det kommer till det här med att fira midsommar så tycker jag att det är svårare. Jag upplever att många firar midsommar med sina familjer eller med nära vänner och då känner jag att jag tränger mig på om jag frågar om jag kan fira med dem. Och skulle jag fråga så är jag rädd att de säger ja för att de får dåligt samvete annars att jag är själv och det vill jag så klart inte. Kanske fånigt att känna så, men här dyker rester av dålig självkänsla upp och lägger krokben för mig.

Och samtidigt så vill jag i år inte alls vara själv. Tidigare år har jag firat lite allt möjligt på egen hand och trivts med det med, men i år känner jag att jag kommer att känna mig lite väl ensam för att det ska kännas bra. Så jag vete sjutton hur jag ska lösa detta! Nån som har några tips?! :)
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Bjud in till midsommar själv? Eller släng ut en fråga på fb om du kan bli inbjuden någonstans eftersom du inte har några planer?
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Släng ut en krok! Vi firar inte med familj eller släkt. Brukar åka till Liseberg och åka järnet, äta gott och så vidare!
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Jag som inte har så många vänner har tidigare då jag var singel haft ångest för både midsommarafton och nyårsafton för då förväntas man hitta på något kul.
Är numer gift och mannen har vänner vi firar med men det sitter ändå kvar en tagg efter alla år man blev inbjuden i sista stund eller tiggde till sig en plats på någon fest:cry:
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Bra förslag med att själv bjuda in till midsommar! Det ska jag tänka på till nästa år. Känner att det blir lite tätt på just denna gången, men som sagt var, det blir ju fler gånger!

Och fb var ju faktiskt himla bra! Har jag inte tänkt på alls. Kan ju rent av finnas fler än jag som är i samma sits : )

Inser att det börjar bli dags att resterna av min dåliga självkänsla vädras ut! Att den gör sig påmind nu betyder nog att det börjar bli dags att ta itu med det där lilla sista som ligger och skvalpar kvar på botten. : )

Vad mycket det gör bara att skriva av sig istället för att låta tankarna loopa runt i skallen!
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Jag har inte spikat midsommar än, det blir eventuellt med föräldrarna uppe i Bohuslän men om de blir bjudna till något annat kanske jag kan få möta upp er efter Liseberg och också äta gott? :)
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Beroende på vart du bor så kan citypolarna vara ett alternativ. Kolla in www.citypolarna.se där läggs det upp aktiviteter som medlemmar kan anmäla sig till. Eller lägg upp en egen. Så träffar man lite nytt folk. Men är väl mest aktivt i storstäderna men även några andra städer tror jag. Om du har nära till en större stad så kan det vara ett alternativ att ta sig till nån sån aktivitet.
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Jag tror oxå på att slänga ut en fråga i bekantskapskretsen, vi brukar vara dåliga på att komma på sånt i tid, mest för att vi har varit bortskämda med att "alltid" varit bjudna till makens kusin med familj, där det har varit jättestort midsommarfirande med massor av människor, femkamp, midsommarstångsresning till levande musik osv efter som de är sådana människor.
Men vi har även gjort lite andra varianter beroende på dagsformen och just nu hänger vårat midsommarfirande lite i luften och vi vet inte riktigt vad vi ska göra... Men det brukar lösa sig!

Så tala om att du är ensam på midsommar, och fråga vad andra ska ha för sig, jag tror att många tror att alla andra är uppbokade så de törs inte ens fråga.
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Ja, jag upplever att Midsommar hänger i luften för väldigt många... Det är inte som jul där man är uppbokad år i förväg ;)
Som sagt, släng ut lite krokar, skulle tro att väldigt många inte har bestämt sig än för vad de ska göra, jag har det inte till exempel! :) Och på midsommar brukar man ju dessutom vara ute så det är inte så svårt att bjuda med en till.
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Vet du Snurrfian, du har så rätt! Det finns fler än jag som sitter själv och tror att alla andra har fullt upp!!! På vinst och förlust så frågade jag just en kollega vad hon och hennes familj ska göra på midsommar. Det visade sig att hon skulle fira själv med barnen så hon blev jätteglad att jag ville hitta på något tillsammans! Så nu har jag dels mycket trevligt sällskap på midsommar och dels gjort någon annan glad! :) Tack vare att jag tog mod till mig och frågade!

Citypolarna är ett bra förslag, men just här är de inte verksamma alls. Jag har allvarligt börjat fundera på att starta upp något själv för som sagt var, det finns fler än jag som är nya i stan och/eller har tappat en del umgänge av olika orsaker. :)
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Queen, vad skönt att höra att inte midsommar inte alltidg verkar vara fixt och färdigt för folk - vilket jag alltid har trott! Åter igen, vad bra att slänga ut en tanke och få den bollad. Buke rules! :)
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Vad härligt!
Om ni vill se lite midsommarstång och sånt brukar det gå att hitta på sin kommuns sida, eller lokaltidningen. Oftast är sånt mitt på dagen så kan man vara hemma och äta på kvällen om man vill!
Annars brukar det bli bra vad man än hittar på! :D Jag tror att våran midsommar löste sig under morgonen här oxå... ;)
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Jag har inte spikat midsommar än, det blir eventuellt med föräldrarna uppe i Bohuslän men om de blir bjudna till något annat kanske jag kan få möta upp er efter Liseberg och också äta gott? :)

Om du står ut med en Mini-Fraggel så får du gärna göra det!
 
Sv: Hitta midsommarsällskap?

Tack för erbjudandet! Men jag tror att det blir så att vi åker till sommarstugan tillsammans med ett kompispar, åker på lite lokala midsommarfirande och tittar på midsommarstångsresningen och fikar innan vi åker hem och grillar och äter på verandan och tittar på solnedgången! ;)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 576
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 882
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 993
Senast: Thaliaste
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 250
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp