Hitta motivation

Capel

Trådstartare
Hur hittar ni motivation i ridningen?

Jag har en unghäst som nu ska börja arbetas lite regelbundet. Egentligen önskar jag sälja men inte helt enkelt sälja en insutten treåring med medelmåttig stam (finns tidigare tråd om detta).

Nu är hästen som sagt insutten/ridbar och jag måste rida lite innan jag ställer av inför vintern.

Egentligen har jag inte tid för någon häst överhuvudtaget (reser mycket i jobbet) men får väl bita ihop och försöka sälja nästa år istället. Ska lämna iväg till en utbildare under någon månad i taget men kan inte ha den stående månad efter månad hos utbildaren då det helt enkelt kostar för mycket pengar.

Ska försöka rida för instruktör lite regelbundet (det är trots allt en treåring så väldigt mycket ridning blir det inte) utan mest för min egen skull så att jag förhoppningsvis ska få lite inspiration.

Usch - jag vet egentligen inte vad jag vill mer än att jag ser hösten komma med regn, mörker samt med det dåliga samvetet att jag MÅSTE rida hästen :( och redan nu tryter motivationen. Vet hur jag måste pussla med logistiken när jag reser med jobbet och MÅSTE då rida när jag inte reser med jobbet :crazy:

Har ingen möjlighet till medryttare då stallet ligger avlägset och jag heller inte vill/vågar släppa upp "vem som helst" på unghästen även om den är vettig/trevlig/orädd.

Det är en väldigt trevlig unghäst som alltid är med på "noterna" och verkligen vill arbeta/göra något vilket gör mitt samvete än värre. :(
 
Hur hittar ni motivation i ridningen?

Jag har en unghäst som nu ska börja arbetas lite regelbundet. Egentligen önskar jag sälja men inte helt enkelt sälja en insutten treåring med medelmåttig stam (finns tidigare tråd om detta).

Nu är hästen som sagt insutten/ridbar och jag måste rida lite innan jag ställer av inför vintern.

Egentligen har jag inte tid för någon häst överhuvudtaget (reser mycket i jobbet) men får väl bita ihop och försöka sälja nästa år istället. Ska lämna iväg till en utbildare under någon månad i taget men kan inte ha den stående månad efter månad hos utbildaren då det helt enkelt kostar för mycket pengar.

Ska försöka rida för instruktör lite regelbundet (det är trots allt en treåring så väldigt mycket ridning blir det inte) utan mest för min egen skull så att jag förhoppningsvis ska få lite inspiration.

Usch - jag vet egentligen inte vad jag vill mer än att jag ser hösten komma med regn, mörker samt med det dåliga samvetet att jag MÅSTE rida hästen :( och redan nu tryter motivationen. Vet hur jag måste pussla med logistiken när jag reser med jobbet och MÅSTE då rida när jag inte reser med jobbet :crazy:

Har ingen möjlighet till medryttare då stallet ligger avlägset och jag heller inte vill/vågar släppa upp "vem som helst" på unghästen även om den är vettig/trevlig/orädd.

Det är en väldigt trevlig unghäst som alltid är med på "noterna" och verkligen vill arbeta/göra något vilket gör mitt samvete än värre. :(

Utifrån ditt läge hade jag satsat på att sälja den nu ? Istället för det du beskriver .
 
Jo, jag har haft annons ute men det svarade endast "12-åringar" som ville hitta drömhästen och hade ridit på ridskola något år....

Samt erbjudanden om byten till andra hästar :meh: och någon som bjöd 20 000 utan att vilja se hästen och inte ens det förslaget lät seriöst.
 
Kontakta en unghästutbildare som kan komma hem till dig, säg en gång i veckan, under ett par månader, sälj sedan.
 
Skicka hit den!

Jag åker fram och tillbaka till stallet bara för att mocka o göra mat till min häst som brutit benet
 
Jo, jag har haft annons ute men det svarade endast "12-åringar" som ville hitta drömhästen och hade ridit på ridskola något år....

Samt erbjudanden om byten till andra hästar :meh: och någon som bjöd 20 000 utan att vilja se hästen och inte ens det förslaget lät seriöst.

Kan du inte omformulera annonsen?

Jag sålde härom året en häst som låg efter i utbildningen och avslutade annonsen med "säljes för xx tusen till dig med unghästvana". Det ihop med "ej foder eller avbetalning" gjorde att jag slapp svar från småflickorna och de oseriösa.
 
Hur hittar ni motivation i ridningen?

Jag har en unghäst som nu ska börja arbetas lite regelbundet. Egentligen önskar jag sälja men inte helt enkelt sälja en insutten treåring med medelmåttig stam (finns tidigare tråd om detta).

Nu är hästen som sagt insutten/ridbar och jag måste rida lite innan jag ställer av inför vintern.

Egentligen har jag inte tid för någon häst överhuvudtaget (reser mycket i jobbet) men får väl bita ihop och försöka sälja nästa år istället. Ska lämna iväg till en utbildare under någon månad i taget men kan inte ha den stående månad efter månad hos utbildaren då det helt enkelt kostar för mycket pengar.

Ska försöka rida för instruktör lite regelbundet (det är trots allt en treåring så väldigt mycket ridning blir det inte) utan mest för min egen skull så att jag förhoppningsvis ska få lite inspiration.

Usch - jag vet egentligen inte vad jag vill mer än att jag ser hösten komma med regn, mörker samt med det dåliga samvetet att jag MÅSTE rida hästen :( och redan nu tryter motivationen. Vet hur jag måste pussla med logistiken när jag reser med jobbet och MÅSTE då rida när jag inte reser med jobbet :crazy:

Har ingen möjlighet till medryttare då stallet ligger avlägset och jag heller inte vill/vågar släppa upp "vem som helst" på unghästen även om den är vettig/trevlig/orädd.

Det är en väldigt trevlig unghäst som alltid är med på "noterna" och verkligen vill arbeta/göra något vilket gör mitt samvete än värre. :(
Duger det inte att bara rida den i skogen. Bara helt apropå
(det är trots allt en treåring så väldigt mycket ridning blir det inte)
så slipper man harva runt en ridbana och den är ju ändå tre år så behöver den så mycket annat än framåtanda och självförtroende?

(Enligt vad jag läst... har inte utbildat unghästar :D)

(Iofs kanske du inte gillar att rida ut mer än ngt annat, tänkte bara att det blir lite som mysig höstpromenad och man slipper ju fundera ut något proaktivt att göra på ridbanan.)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 490
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 850
Senast: Solstig
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 514
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp