Bukefalos 28 år!

Hitta vinet, hjääälp.

nyponros

Trådstartare
Brukar väl vara hitta låten eller filmen eller så, jag vill ha hjälp att hitta vin!

Ska till summerburst i helgen och tycker det passar bra att ta med sig en box vitt. Problemet är att jag inte ska handla själv utan det ska mitt resesällskap göra, jag vet precis vilket vin jag vill ha men har inte en susning om vad det heter! Det är en mellanblå-mörkblå box med ngn flagga eller ngt liknande i nedre kanten, kan vara grönt och ngn mer färg där. Det är vitt som sagt och smakar väldigt fruktigt och inte så mycket vinsmak, om ni förstår hur jag menar.


Om ni INTE vet vilken sort jag letar efter får ni väldigt gärna tipsa om annat gott "lättdrucket" vitt vin. Jag gillar eg inte vin som det är, så det får gärna vara så lite vinsmak som möjligt och sött, fruktigt och gott :angel:. Ska blandas med sprite zero, jag är en tönt I know.
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Vet inte vilket du menar, men Tre Apor och Black Tower är ju i alla fall vansinnigt lättdruckna :D
Ha så skoj!
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

på systembolagets hemsida finns det ju bilder och du kan välja en massa alternativ så det blir lättare att hitta.
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Black Tower har jag nog gillat halvt iaf förut haha, hade varit ett bra andra alternativ. Men jag hittade det!! wiiihoo. FM riesling, så himla "gott". Smakar cider typ.
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Boxar byter utseende emellanåt, men kan det vara Moselland eller Königsmosel du menar?
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Kan det vara FM riesling?

Annars är blue nun och tre apor gott och lättdrucket. Själv dricker jag jämt relax men det finns ju bara på flaska tyvärr.
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Kan det vara FM riesling?

Annars är blue nun och tre apor gott och lättdrucket. Själv dricker jag jämt relax men det finns ju bara på flaska tyvärr.

Hon har ju svarat på att det är just är FM Riesling :)
(men det var ju mitt i ett svar så lätt att missa. Bra jobbat med gissning! :D)
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Om Blue Nun är lättdrucket måste jag fråga... Gäller det även Gold Edition? Ser så kul och spännande ut med små guldflagor, men jag gillar inte vin tillräckligt mycket för att prova om jag nte vet att det är lättdrucket :p
 
Sv: Hitta vinet, hjääälp.

Har för mig att det är samma vin fast med guldflagor i.
En anekdot: Jag började med söta vita viner som blue nun och black tower och kunde absolut inte dricka rött, nu dricker jag gärna ett bättre rödvin men sällan vitt och absolut inte sött vitt :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp