Hjälm stora storlekar.

tassarna

Trådstartare
Lider av problemet att ha ett STORT huvud, super svårt att hitta hjälmar.
Är det någon som vet av något märke/sida som säljer hjälmar med storlekar uppemot 63-64cm?
Skulle vara evigt tacksam om någon har ett tips!:bow:
 
Senast ändrad:
Kikade lite snabbt på Hööks och de har hjälmar som slutar på 61-62cm, så jag tänker att om de har borde även andra ridsportsbutiker ha också, eller är det för litet det också?
 
Kikade lite snabbt på Hööks och de har hjälmar som slutar på 61-62cm, så jag tänker att om de har borde även andra ridsportsbutiker ha också, eller är det för litet det också?
Ja det är tyvärr för litet.. Måste nog ha 63 eller ev. 64 beroende på om det är "stora storlekar" på hjälmarna. :)
 
Lider av problemet att ha ett STORT huvud, super svårt att hitta hjälmar.
Är det någon som vet av något märke/sida som säljer hjälmar med storlekar uppemot 63-64cm?
Skulle vara evigt tacksam om någon har ett tips!:bow:
Charles Owen ayr8 ska finnas i upp till 65 cm men det är inte alla som säljer upp till denna storlek men kanske kan de ta hem detta.
 
Jag har också ett stort huvud. Har en Charles Owen i storlek 64.
De säljs väl inte i butik, men när jag frågade så tog de hem en åt mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
572
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
354
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
690
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 919
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp