Hjälp att hitta kandar

Corax

Trådstartare
Jag har googlat och letat överallt jag kan tänkas hitta "Det" kandaret men gått bet. Kanske någon här kan hjälpa mig.

Jag letar efter ett svart kandar med relativt smala remmar med inåtvända spännen (hakar). Helst med spännen i nacken. BRED, 'platt' nosgrimma. Dvs inte så 'fluffig'.
Någon som har något tips?
 
Sv: Hjälp att hitta kandar

H**ks har ett kandar som heter Tudor, som jag tycker är fint. Har köpt ett sådant mörkbrunt till min ena häst men använder det som ett vanligt träns eftersom att jag inte rider med aachen och ville slippa flärpen som blir på nosgrimmorna annars. Mitt är mjukt och fint i lädret.
 
Sv: Hjälp att hitta kandar

Passier Libra skulle kunna passa på din beskrivning.:)
 
Sv: Hjälp att hitta kandar

+ Hedwig

Tack så jättemycket för era svar! :)
Tudor-kandaret är rundsytt vilket jag helst inte vill ha.
Libra var jättefint men båda kandaren har för smala och 'fluffiga' nosgrimmor.
 
Sv: Hjälp att hitta kandar

Stübbens nosgrimmor är riktigt snygga, och lite mer "platta". Vet inte om dom har någon modell med spännen i nacken, men kika på deras hemsida.

Är du beredd att betala så kan det vara värt att sy upp ett kandar hos en duktig sadelmakare, har upptäckt att det är otroligt svårt att hitta kandar utan enorma fluffiga nosgrimmor...
 
Sv: Hjälp att hitta kandar

Henri de Rivel har riktigt snygga träns och kandar, inåtvända spännen och snygga nosgrimmor till ett riktigt bra pris :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
346
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Blyger
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 946
Senast: Halona
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp