Bukefalos 28 år!

hjälp i Göteborg

Tack alla. Får jag bara hjälp till spårvagnen så är det nog ok.
kommer nog inte sova natten innan så det kommer bli intressant
 
Som sagt, är man inte kapabel att ta sig till läkarbesök, utredningar etc med kollektivtransport pga fysisk eller psykisk sjukdom så har man rätt att ta taxi på kassans räkning. Går under reseersättning precis som tåg, buss och utgifter vid färd med egen bil. Åtminstone om det är mer än 7 mil, är det kortare kan färdtjänst vara ett alternativ.

Du borde prata med din handläggare och berätta hur jobbigt det är för dig, ev få intyg från läkaren om att du inte kan använda kollektiv transport. Det är ju i sig en faktor i den utredning du ska göra, att du inte klarar av resan utan rädsla och oro som håller dig vaken hela natten.

Hoppas det löser sig.
 
Vilken dag. Det började med att de ringde och flyttade tiden, vilket gjorde att jag fick kontakta den underbara @Killaloe och säga att jag skulle åka senare.
Sen ringde jag min kontakt på FK och fick lov att ta sjukresa på deras bekostnad på grund av strulet.
Väl där träffade jag en underbar psykiater som bedömde mig som helt arbetsoförmögen ett tag framöver. Hur länge får jag se.
Och jag behöver inte åka nästa vecka utan han ringer för att tala om vad han skrivit i sin bedömning.
Tack för all hjälp!!! Dagen var helt utmattande så har sovit ett par timmar och nu ska jag umgås med min dotter ett tag :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 389
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 513
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 316
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 023
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp