Bukefalos 28 år!

Hjälp? Maskeradtema "Jag kom visst fel..."

Sassy

Trådstartare
Kära kreativa bukefolk!

Jag ska på maskerad nästa helg. Temat är "Hjälp! Jag kom visst fel...". Vi har noll inspiration och behöver lite roliga idéer.

Begränsad budget och pysseltid tyvärr.

Hittills har vi kläckt "sjömän" (Sådär bra passande på temat. Kläder har vi, men hittar inga hattar.), "badgäster" (Badkläder/shorts, badring runt magen, handduk över axeln. Lätt att fixa men tja...) eller "direkt från sängen" (pyjamas, nalle, morgonrock, håret på rullar).

Har ni några fler idéer, eller tips på hur vi kan göra de befintliga lite roligare?
 
Fågelskådare som åkt helt galet på jakt efter den sällsynta, rödtofsade vassdrillen? Kikaren är det enda som är obligatoriskt i utstyrelsen.
 
Kära kreativa bukefolk!

Jag ska på maskerad nästa helg. Temat är "Hjälp! Jag kom visst fel...". Vi har noll inspiration och behöver lite roliga idéer.

Begränsad budget och pysseltid tyvärr.

Hittills har vi kläckt "sjömän" (Sådär bra passande på temat. Kläder har vi, men hittar inga hattar.), "badgäster" (Badkläder/shorts, badring runt magen, handduk över axeln. Lätt att fixa men tja...) eller "direkt från sängen" (pyjamas, nalle, morgonrock, håret på rullar).

Har ni några fler idéer, eller tips på hur vi kan göra de befintliga lite roligare?
Bill Clinton?
 
Kirurg med skalpellen i högsta hugg
Orienterare med karta och kompass (helst karta över långtbortistan)
Turist med karta och kamera
 
Som sjömnn: Studentmössa kan man väl ha som kaptensmössa t ex

Sjörövare?
Pyjamasparty?
Baby med napp o allt
 
Jag har varit på sånt party 2 ggr. Första gången körde jag på jockeytema. Ridstövlar, vita ridbyxor och min gamla fälttävlansdress, och självklart ridspö som tillbehör. Andra gången körde jag på "direkt från duschen" med turban och morgonrock.

Tycker det är ett bra tema för man kan verkligen klä ut sig till vad man vill, och det behöver inte kosta en massa pengar för de som kommer. Man kan ta något man har hemma bara. Toga kanske? Badgäster? Skidresan? Jobbklädd?
 
På väg till gympapass, på väg för att provsjunga för Idol med nummerlapp på magen (så kan man vara jättejobbig hela kvällen och provsjunga för alla). Patient med blödande skador, dirigent med pinne.
 
Roligast är ju om man verkligen HAR hamnat tokfel, inte "bara" är utklädd. Som t.ex. patient som skulle till akuten, utomjording som egentligen skulle hem, orienterare som skulle vara i skogen, för att ta några av förslagen. Där det är helt uppenbart att man verkligen inte ska vara på fest.

Andra förslag:
Krokimodell (du behöver förstås inte klä av dig, men typ försöka posa för alla möjliga, tänka klä av sig och förvirrat fråga "Vem är det som ska måla av mig egentligen?")
Brandman/polis/ambulanspersonal, men det kräver mer jobb med outfiten...
Strikt lärare som verkligen inte förstår varför ungarna är a) så gamla b) så stökiga och c) varför klassrummet ser så konstigt ut, men likförbannat försöker lära alla allt de (inte) behöver veta om Gustav Vasa.
 
Roligast är ju om man verkligen HAR hamnat tokfel, inte "bara" är utklädd. Som t.ex. patient som skulle till akuten, utomjording som egentligen skulle hem, orienterare som skulle vara i skogen, för att ta några av förslagen. Där det är helt uppenbart att man verkligen inte ska vara på fest.

Så tänker jag med. Förslaget just nu ligger på "snurriga forskare", på med labbrocken, skyddsglasögonen och någon e-kolv med knallgrön likör eller liknande. Patient och orienterare skulle också kunna vara något, men där faller det lite på att det är svårare att fixa så det blir riktigt bra. Det är ju roligast om man inte behöver förklara sin outfit för folk.

(Och jag tvärvägrar alla varianter på sexig- som det blir om man letar kläder på buttericks...)
 
@Sassy;
Orienterare, deltagare i Stockholm maraton eller i vasaloppet som inte kommit i mål än utan helt enkelt kommit fel?

Vilket roligt tema förresten!
 
Eller den allra enklaste: skaffa en kölapp och stå och se förvirrad ut. Sen spelar det inte så stor roll vad man egentligen köar till. Man kan gå runt och fråga vilken nummer alla andra har och undra hur länge det ska ta innan det blir ens tur.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp