Hjälp med inridning!!!

P

p_pamela

Jag är medryttare på ett 3årigt sto som vi vill börja rida in nu när det äntligen börjar bli mjukare i marken och bättre väder. Jag och ägaren har logerat henne och tränat henne löst i padocken under en längre tid och vi vil nu sätta igång med ridningen. Jag skulle behöva alla råd och tips jag kan få om just inridning.
///Pamela
 
Är inte ägaren kunnig? Isåfall så skulle du ju kunna få tips av henne, annars är det ju kanske bra att ta kontakt med en tränare!
Lycka till! :)
 
det är första gången för både mig och hästens ägare. Vi har funderat på att skicka iväg henne i 1-2 månader till någon tränare så att dom kan hjälpa oss men det är svårt att hitta någon pålitlig persson. både jag och ägaren håller på med NH, och vi har tränat unghästen på det sättet därför vill vi också hitta någon som kan fortsätta med det. Har ni några tips på vart man kan skicka henne så skulle jag bli glad. ///Pamela
 
Är ni duktiga ryttare med balans så kan det inte vara något problem att ni själva sadelvänjer och hänger på hästen och försiktigt sitter upp, om hästen litar på er och ni tar det lungt.
Läs vilken unghästbok som helst kapitel inridning så ser ni i vilken ordning och hur man gör.
Är det så att ni känner er tveksamma till hur hästen ska reagera och om ni inte tror ni fixar situationen så ska ni INTE prova själva.
Men sen när det kommer till själva inridningen eller tillridning så är det erfarenhet av inridning som gäller.
Ta hjälp av någon duktig eller skicka bort hästen till ett ställe där ni får vara delaktiga....
 
Hästen står i Nordanå som ligger nellan lund och malmö. vi har tränat henne med sadel och vi har hängt på henne och även suttit helt på henne.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 962
Senast: iNHALE
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 149
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 368
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp