Bukefalos 28 år!

Hjälp med kontrakt inför försäljning

FridaOfTarby

Trådstartare
Tiden tryter för mig sen jag blev ensamstående. Läxor ska göras, barn ska nattas, huset ska städas, heltidsjobbet ska skötas, stall och hästar ska ha sin tid… Någonstans måste jag sätta stopp för min egen skull och inser därför att hästarna måste säljas. Känns inte bra, men vad ska man göra?

Nåväl. Det ska ju bli så bra som möjligt för mina hästar och med det följer ju den här stora kontraktsfrågan. Hur har ni skrivit? Vet att det finns att köpa, och överväger givetvis ett sådant, men är ute efter fler tips och ideér!

Har ni möjlighet att skriva ner i tråden vad ni har skrivit i era kontrakt? Eller gärna PM:a mig hela (givetvis med borttag av identifikationer och liknande!).
Många tack för hjälpen!

//FridaOfTarby (och säkert även andra säljare ;-) )
 
Sv: Hjälp med kontrakt inför försäljning

Det beror helt och hållet på vad du vill ha i kontraktet. :)
Jag utgår ifrån att det rör sig om 2 privatpersoner?
 
Sv: Hjälp med kontrakt inför försäljning

Precis, två privatpersoner. Misstänker jag iaf, har inte fått tag på nån köpare än, men vill vara förberedd när så dyker upp (För dom finns väl i massor ;) )

Nej, det standardiserade tror jag. Hästen, säljare, köpare, köpeskilling, utbildningsnivå. Hästen har alltid varit frisk och kry så finns ingen "sjukhistorik" att redovisa.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 085
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 566
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 875
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 381
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp