hjälp mig me sadeln till min ardenner

K

krikelin

hejsan har ett 2,5 årigt ardenner hingst... har lite svårt me vilka storlekar som finns på sadlar! vet att de finns 17.. men den e för liten vad kommer efter de??? hjälp mig!
 
17" är storleken på sitsen, alltså är det hur stor storlek du behöver. Det som är viktigt för din del är bomvidden, och det är inte det lättaste :D Vi har själv en shire i familjen, och vet hur jobbigt det är att hitta sadel (har inte lyckats än :crazy:). Om du väntar en månad kommer Wintec med en ny modell - Wintec Wide - speciellt avsedd för breeeda hästar. Det kan ju vara något. Annars får du nog titta på bomlöst eller en bladsadel.
Lycka till!
 
jag har ett ardennersto som är "normal" stor.
till henne använder jag Bö***s specialare 17 tum X-vid bom
funkar kanonbra. sadeln är kanonskön å billig ca 1200 komplett... nått att satsa på tycker jag.
lycka till!

:banana: :bump: :banana:
 
Vad bra att få höra att en Börjes X-vid passar.
Har själv tänk skaffa en sådan åtminstånde i början till min pojke är ordentligt sadelvan.
Sen tror jag att han kan komma att ha min gamla Passier som är XXX-vid i bommen.
Har liksom ingen lust att få min gamla klenod förstörd för att en sadelovan häst lyckas snubbla omkull eller något sådant.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
328
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp