Bukefalos 28 år!

Hjälp mig välja färg på läder....bilder

LadyLusifer

Trådstartare
Jag har ett bekymmer.. inte så stort egentligen men ändå ett bekymmer...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha brunt eller svart sadel och huvudlag till min häst.. Tycker svart ser lite "hårt" ut.. men ska det vara brunt ska det vara mörkbrunt... :D Ska köpa mig en ny sadel till sommaren och måste ju då veta vad jag ska ha för färg..
Han är fux min kille och en ganska röd kopparaktig sådan.. han har fyra vita fötter,, höga bak och låga fram. och bläs...

Ska försöka lägga in lite bilder så får ni se.. om det nu vill fungera.. :smirk: :D

en smutsig kille sträcker ut i hagen..
strckerutfrfulltihagen.jpg


kan se lite underligt men vi galoperar faktiskt.. ursäkta den låga formen och tredje nackkotan högst men har inte haft honom så länge än och han är lite besvärlig..
galoppilgform.jpg


Här ser det juh ut som han har jättestort huvud dessutom... :p
Rammifrnsidanhosyvonne.jpg


ni kan ignorera tjockisen på ryggen :smirk:
rammiframifrnhosyvonne.jpg


uppställd i ridhus
rami1.jpg


Trav i ridhuset..
rami2.jpg


så vad tycker ni??? :bump:
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

jag tycker svart, eller nån mörkare brunfärg, ej med rött i.
tjusig häst förresten!!
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Jag skulle nog satsa på det bruna du visade igår!! Det kommer han att klä i!! :love:

Stora bilderna blev idag... Det var de inte igår!!
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Din häst, som förresten är jättefin :love: , ska absolut ha brun utrustning. Men det ska vara mörkbrunt.

Immer
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Hmm.. Tycker nog att svart är snyggast på en fux...
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Håller med övriga talare! Mörkbrunt!

//Alice
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Jag tror också att den mörkbruna på tex passier kandaret i "underbara" tråden skulle passa jätte fint :D

jo jag såg inte förrens nu att bilderna blev så himla stora.... sorry :crazy:
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Jag går mot strömmen och tycker du ska skaffa träns och sadel som är tabacco färgade. Det är riktigt snyggt på en fux. Utrustningen ska vara så lika i färgen som hästen tycker jag.
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

va gör man om man har en grå häst dårå? :D hahahaha *íroni*
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

har ett sto i likande fuxfärg och henne har jag svart till... men önskar att jag hade bruna grejjor... fast utrustningen följde med när jag köpte henne och det är ju lite onödigt att köpa ny sadeln bara för att man vill ha en brun ;)
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Jag tycker att den finaste färgen på läder är Cherry brun!! :love: satsa på brunt!!
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Det är klart att du ska ha svart eftersom det är det du har, ska du köpa nytt bara för att byta färg ;) :p

Nej men jag tycker verkligen mörkbrunt, det är det absolut snyggaste på fuxar!
Och du, köp tränset från Passier, deras träns är skitsnygga :love:
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Min har ungefär samma färg, han har svart dressyrutrustning och mellanbrun hopputrustning (typ oak/tobacco). Egt skulle jag ville ha mörkbrunt i dressyren, men sadeln fanns bara i svart eller tobacco, och det tycker jag passar bäst till hoppning!
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Jag ska ha ny sadel iaf då jag verkligen inte trivs i sadeln som egentligen är min systers.. den ligger inte helt som jag vill att en sadel ska ligga heller.. för böjd i bommen åt honom.. så jag sparar för fullt så ny sadel blir det iaf.. och vill gärna ha ett nytt tävlingsträns då.. och då blir det inte så mycket extra :p

mm passiers grejjer är stilrena. hållbara och helt enkelt.. SVINDYRA.. men bara såååååå fina :love:
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Tja med gråa hästar blir det lite svårare :-) Men svart brukar blir rätt snyggt :-)
 
Sv: Hjälp mig välja färg på läder....bilder

Till dressyr tycker jag helklart att svart träns med mitt foder är finast till en fux.. De slår allt. Men "modet" är ju lite olika beroende på om de är hoppning eller dressyr.. Till hoppning är tabacco finast tycker jag, även på fuxar.. Dessverre kan jag inte ha det eftersom min pålle är mörkgrå :cry: haha :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 117
Senast: mily
·
Utrustning Har två hästar som just nu har lite olika färger på i princip varje liten sak. Har börjat fundera på detta mer och mer och tycker att...
2
Svar
21
· Visningar
5 023
Senast: skiesabove
·
Utrustning Matchningsfreak hej :D Jag har ett i-landsproblem :angel: Min häst väntar på operation och ska stå rätt länge och jag har gott om tid...
Svar
4
· Visningar
2 175
Senast: ajax85
·
C
Utrustning Jag har alltid haft svart läder till mina hästar. Svarta träns, tyglar, martingals, sadlar, you name it. Men nu... har jag köpt en BRUN...
Svar
15
· Visningar
1 388
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp