Vilken färg? Någon som har tips/bilder?

Sv: Vilken färg? Någon som har tips/bilder?

Jag har en brun med svart man och svans, väldigt röd i tonen.

De färger jag hitills hittat som passar han riktigt bra är:
1. Blått, från den här ljusheten och mörkare. Tycker dock att marinblått blir lite tråkigt, men det är ju en färg som är snygg på alla hästar. Ljusare än den här färgen blir inte bra.
DC852%20Mellanbla%20130.gif


2. Olivgrönt. Riktigt fint på både schabrak, täcken, lindor... Det är ju också en diskret färg, så den blir inte överdominant även om schabraket är stort. Funkar bra på i princip alla hästfärger, precis som marinblått.

3. Orange. Blir lite för mycket med ett helt schabrak i orange, men oranga detaljer är han jättefin i.

Sen så funderar jag på om han skulle funka i ljusgult, enbart baserat på Eskadrons vårkollektion heheee... Han har ju pangare (mjölmule, ljus buk etc) så jag undrar om det skulle fånga upp det fint... Men han är väldigt röd så det kan bli pannkaka av det. En varm beige hade nog varit bättre.

Jag hade även gärna hittat en mörkbrun färg som passar honom, men det känns som att den behöver fånga upp den röda för att det ska bli fint. Brunt stör ju ingen men en kall brun tror jag inte lyfter fram hans färg på ett bra sätt.

*färgnörd*

Kan du inte lägga in bild på dina hästar så ser man lättare vilken ton dom har :). En fux kan ju se ut på så många olika sätt :).
 
Sv: Vilken färg? Någon som har tips/bilder?

Den här är rolig! http://www.colorschemer.com/online.html
Steg 1. Öppna en bild på din häst i Paint, använd "droppern" för att provta färg. Skriv ner värdena för red, green, blue på en lapp.
Steg 2. Knappa in dom i colorschemern, sen får du ett förslag på matchande färger :).

Steg 3, bonussteg! Ta hex-koden från colorschemer, lägg in den här https://kuler.adobe.com/create/color-wheel/ , och välj sen vilken typ av matchning du vill ha :).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: monster1
·
Utrustning Hej! Jag har en rödskäck men tycker det är så svårt att hitta snygga schabrak till honom. Har ni några tips på färger eller kanske till...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Ajda
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp