Hjälp mig!

aneeette

Trådstartare
Kära bukefalister. Jag har idétorka... :grin: Jag ska och träna med hundarna om en stund och alla vi i träningsgruppen ska ta med oss varsin övning man kan göra tillsammans eller enskilt med varje hund.

Vihåller till på en fotbollsplan, så utrymme för "stora" övningar finns. Det är lite olika nivåer på alla hundar, så inget superavancerat.

Hundmöten i alla dess former tränas redan, så helst någon annan slags övning.
 
Sv: Hjälp mig!

Träna enkla saker utan att prata!


Saker som sitt/ligg (+kvar) följa vid sidan utan uppmuntrande ord, inkallning osv, enbart med handtecken/kroppsspråk.

Jättenyttigt för kontakten och svårare än man kan tro!
 
Sv: Hjälp mig!

Tack! :laugh:

Ska komma ihåg det till nästa gång. Jag brukar iofs träna så själv ganska ofta, mycket med kroppsspråk, men andra i träningsgruppen använder ibland lite för mycket ord och kan ibland bli lite väl högljudda.

Kommer du på fler övningar skriv gärna här, ibland tar det verkligen stopp när man försöker komma på övningar. Skyller på mycket i skolan..:angel:
 

Liknande trådar

Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag tänkte att jag börjar att kolla här om någon har något tips på hur man kan lösa...
2
Svar
33
· Visningar
3 363
Senast: Trasten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 191
Senast: Migo
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 215
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp