Bukefalos 28 år!

hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Poisonous

Trådstartare
Var ute. På gården och lekte med ailu.
höll en leksak som han hoppade efter. Halkade och föll omkull. Tjut och skrik och nu håller han benet vikt under sig. Hoppar på tre ben.
påväg in till djursjukhus.

dålig matte, dålig dålig dälig matte!

vad kan ha hänt? Kan jag behöva ta bort honom? Panikångest och dåligt samvete
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Men kära du andas! Många hundar är riktiga drama-queens och tjuter som tåget om det händer något. Om du dessutom fick panik och gav massor av "tyck-synd-om" så tror hunden nästan på att den har brutit sig fast den inte har det.

Vi hoppas att det är så och att det inte är värre än en sträckning. Om det är värre, så är du ju snart på rätt ställe, eller hur? Det skulle förvåna mig om du måste ta bort honom i alla fall.

Klart man kan gå runt och ha dåligt samvete, men vad tjänar det till? Hunden lär i alla fall inte klandra dig, så det är bara du som gör det värre för dig själv. Shit happens, ibland värre än vanligt. Oftast inte så farligt som man tror. Så släpp det nu och lugna ner dig för hundens skull! Hoppas det inte är nån större fara för jycken i alla fall!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Andas andas, hundar halkar ibland, det "hor till"!

Angsta far du gora nar vetten sagt sitt, tills dess, var lugn. Oftast ar det inte sa farligt som man tror och som det later/ser ut.

o sa haller vi sa klart tassar o fingrar for att det inte ar allvarligt!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Fast det är som att det låst sig upp mot magen på honom. Om man försiktigt rör så tjuter han :-(
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Har har råkat sparka Ivan (såklart inte meningen, han sprang framför min fot när jag gick och träffades av den på benet) så att han var halt och pipig i några timmar. Fick också total panik, veterinärkliniken hade precis stängt och jag valde att avvakta någon timme. Rätt som det var knallade han på som vanligt.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Har du långt till djursjukhuset? Försök ta det lugnt till dess, som de andra skriver blir de oftast mer rädda för att det ska vara nåt och kan vara pipiga ett tag.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Andas! Valpar har gott läkkött. Min förra hund bröt ena frambenet när hon var 4 månader och läkte helt utan men. Jag vet flera andra som har råkat ut för liknande saker. Jag förstår att du är orolig och i upplösningstillstånd, men det är inte ditt fel. Man kan vara hur försiktig som helst - olyckan kan vara framme ändå. Jag håller tummarna att allt går bra!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Fy, hoppas att det inte är något allvarligt!

Men, som flera andra har sagt, valpar har bra läkkött om det skulle vara något allvarligt.

Vår gammelhund blev påkörd vid 6 månaders ålder, bakbenet blev helt avkört och de fick pussla ihop honom med skruvar och plattor. Två månaders burvila senare blir han "friskförklarad", innan han ramlar i trappan och bryter upp allt igen.
Det tog ungefär till han var året innan han var helt hundra, men han fyller 12 snart och är piggare än någonsin :) Han har inte märkt av benet sedan dess, trots 9 (!) hårda jaktsäsonger, plus att han gick med några gånger i höstas också.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Säger som andra, ta det lugnt! skulle bli mycket förvånad om du fick ta bort honom, unga hundar brukar kunna läka det mesta. Kanske nåt "bara" har hoppat ur led.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Rejäl fraktur. Operera eller avliva. Han blir kvar inatt och kirurg tittar på frakturen imorgon e.m.

Oh Gud mitt hjärta går sönder :cry:
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Fy, jag tänker på er och håller tummarna. Det kommer säkert att lösa sig!

*styrkekram*
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Det kommer säkert gå bra. Vilken maximal otur:(

Vet du var frakturen sitter?
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Usch, blir helt förtvivlad här. Har ju följt din väntan och honom på "Valp 2013"-tråden och det känns ju helt overkligt.

Men fy tusan så lätt hänt! Kan inte räkna alla gånger Liam trillat omkull på isen eller att vi missat en grind och han har dundrat ner för trappan. Som tur är med enbart lite gnäll och inget mera.

Håller alla tummar jag har att det löser sig på bästa sätt!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Nej men fy tusan! Verkligen maximal otur!! Håller tummarna för er här hemma!

Banna inte dig själv, det är verkligen en mikroskopisk risk att det ska gå så här illa :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 512
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 679
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 349
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 794
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp