Bukefalos 28 år!

Hjälp! Ridövningar till min mormor

Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Sveriges coolast mormor :love:

Jag är så himla imponerad av din mormor och av den fantastiska hästen som verkar vara en riktig klippa!
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

TACK Nina, fantastiska mormor och superskäcken för en underbar tråd! :bow: Kommer att sakna uppdateringarna - men kanske får mormor en egen ponny i 71-årspresent? :idea:
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Underbart verkligen!! Jag beundrar henne, modigt att börja rida vid 70 år!

Vad glad jag blev nu, hoppas allt går bra för er! Stort lycka till!!!:D:D :D
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Har tittat på dina filmer och måste säga att du har verkligen lyckats bra :D En stor eloge till ponnyn också, den verkar ju jätteglad och väldigt söt och positiv :D
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Vad mycket kärlek och värme!!

Önskar jag hade en så underbar mormor och när jag blir gammal hoppas jag ha ett så underbart barnbarn som du! :love:

Väldigt fin och bussig ponny dessutom!
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Åhh, jag älskar verkligen din mormor :love::love: Verkar urmysig och rider jättebra verkligen för att vara nån som bara har ridit i ett halvår :D

Och hon fick ju t.o.m bara 3 poäng mindre än mig när jag gjorde märke II första gången :crazy: :angel: Men hon kanske hade en väldigt snäll domare? *försöker att förklara bort mig lite smidigt* :angel: ;)
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Putt putt!

Snälla Nina, kan vi få en liten uppdatering även om mormors officiella ponnyäventyr är över? Har mormor ridit något mer? Jag tycker du skall ta med henne på ridtur i skogen nu när sommaren står runt hörnet. :D
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Jaa de tycker jag med! Sen kan mormor köpa egen ponny och börja hänga på buke! Precis som den där gamla damen som hängde på körning förut som bodde i skogen med sin ponny.
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Haha, visst kan ni få det;)

Mormor har inte ridit något mer sen avslutningen, men då och då får hon lite abstinens.. då går hon upp och kollar på dvdn som jag gjort iordning åt henne med allting vi filmade under projektets gång och då är den dagens abstinens botad:D

Ibland säger hon "Idag längtar jag efter att ta några varvs ordentlig trav!"

Vi får väl se, kanske vi får ta oss någon lugn tur till sommaren;)

Det går framåt med den skrivande delen, det ska lämnas in på onsdag, och veckan efter är det redovisning. Om någon skulle vara intresserad av att läsa, så är det bara att pma sin mailadress till mig så kan jag skicka arbetet när det är klart:)
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Din mormor är fantastisk! Det där skulle hon fortsätta med, så håller hon sig frisk!

*funderar på om jag skulle kunna få upp morfar i sadeln ... * :D
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Hahaha! NU ni blev jag inspirerad!
Nu har jag precis tvingat Sambon till att han idag ska rida sin första lektion på vår (min :D) häst.
Självklart åker filmkameran med!

Om jag lyckas göra ett tillräckligt bra jobb fram tills i höst så får han förhoppningsvis en plats på ridskolan!!!
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Jaaa! Nu har vi ju en buke-mormor! Klart vi måste ha en Buke-morfar också då! :banana::bump:

NinaP - jag pm:ar min mail till dig dårå!:D
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Vilken inspirerande tråd! :bow: Jätteroligt verkligen. :)

Nu vet jag att detta tipset kommer alldeles för sent, men jag har inte sett tråden förens nu. När mormor ska galoppera och du har henne på linan, låt henne hålla med ena handen i bakvalvet på sadeln. Då trycks hon ner i sadeln och får en djupare sits, samtidigt som hon är avslappnad och inte faller framåt.

Jag tycker absolut att du ska fortsätta träna mormor. Det är hur bra som helst för henne att röra på sig och koordinera så mycket. Det kommer att hålla henne pigg mycket längre än om hon inte rider.

Jättebra jobbat!! Och vilken jättebra idé!
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

*kl*

Jag blir helt varm i hjärtat! Detta är verkligen helt fantastiskt :)
Så himla duktig mormor och snälla ponnyer du har! Hoppas hon fortsätter med hästeriet!
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

glöm inte att lägga in länk till era projekt här, så fanklubben kan följa nästa idol!!!! :D

(fast mormor kommer ju alltid vara nr.1 :love: )
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Vi hade vår första lektion igår, jag fick med endel på film men jag måste bara lyckas övertala sambon om att dom ska upp på tuben det blir inte det lättaste :angel: Men när jag gjort det så blir det en egen tråd gissar jag ^^
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

Jaaaa! Sambotråden! :bow: Vi vill ha en sambotråd och en morfarstråd, helst omgående. :D
 
Sv: Hjälp! Ridövningar till min mormor

haha om jag övertalar honom om att jag får göra en så skulle det nog vara väldigt bra för hans motivation faktiskt.. jag tror han skulle gilla att skryta för alla bukefalister :angel:
tyvärr har ju inte vi den bästa läromästaren... hehe min 5 åriga hlb val som e grundutbildad :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 216
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 258
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 435
Senast: TinyWiny
·
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp