Bukefalos 28 år!

Sv: Hjälp!!!

jag tror att man anvader det dar halet :crazy:

sedan tvingar man sin make/annan lamplig person som inte ar en sjalv, att tomma tunnan som star under halet.

Vart personen gor av i innehallet i tunnan vill jag inte veta. Lampligt hal kanske? :o
 
Sv: Hjälp!!!

jag tror att man anvader det dar halet :crazy:

sedan tvingar man sin make/annan lamplig person som inte ar en sjalv, att tomma tunnan som star under halet.

Vart personen gor av i innehallet i tunnan vill jag inte veta. Lampligt hal kanske? :o

Instämmer helt med Inglorion, utedass ska man inte gå i närheten av i onödan :crazy:

Fast jag tror att någon form av kompostmedel kommer in i det hela någonstans om man inte vill att det ska lukta apröv.
 
Sv: Hjälp!!!

Tråd för mig att följa! (Jag upptäckte nämligen att jag och sambon "blivit med utedass" vid en närmare besiktning av gården vi ska köpa.)

Utedasset i fråga var skit-gulligt (höhö). Rött med vita knutar :love: Jag vill att det används, men undrar var man tömmer innehållet utan att äventyra grannsämja etc.
 
Sv: Hjälp!!!

Man undviker i görligaste mån att det hamnar massa kiss där, papper slängs i separat tunna, och vi strör gräsklipp ovanpå- luktfritt och flugfritt. Lagliga vägen är sedan att kommunen kommer och hämtar tunnan. Olagligt gräver du en grop.
 
Sv: Hjälp!!!

Man får betala för latrinhämtning om jag inte minns fel. Utedass behöver byggas rätt. Det gör en enorm skillnad luktmässigt har jag förstått.
 
Sv: Hjälp!!!

Man ser till att sätta myggnät för dörren så man kan sitta där i lugn och ro utan att behöva vifta myggor och andra flygfän!
Sköts det rätt så luktar det inte mycket alls, eller så är det en vana. Vi har utedass på sommarstället och det är liksom lite av charmen med det hela.
Men som någon annan skrev, kissar gör man inte där utan ute i naturen :) (undantag finns tex vid röda veckan och liknande).
 
Sv: Hjälp!!!

Ja vem minns inte lukten av gammalt utedass? Den kan man känna om man vandrar i skogsmark där det finns stubbar i förruttnelse för Karbol är inget annat än Fenol och den gav Karbolkalken dess karakteristiska doft.
 
Sv: Hjälp!!!

Man sätter i en Dassisak som gör att kisset åker iväg ut i naturen, så har man löst det problemet, tunnan grundar man med torvströ, sen beror det lite på hur mycket man använder det, vi har utedass vid sommarstugan som används ett par veckor om året så för oss räcker en tunna en säsong. Så på hösten när vi stänger så häller vi på ett rejält lager torvströ. På våren när vi kommer upp så tar vi ut tunnan, täcker över den luftigt och ställer in en ny tunna. Året efter har alltså tunnan stått i nästan två år och är i princip ren jord som vi sedan gräver ner/lägger under en sten eller liknande. För oss fungerar det utmärkt! :D
 

Liknande trådar

Hemmet Ja vad är en sommarstuga/fritidshus/semesterboende/valfritt namn för dig? För mig är det ett mindre hus. Med sommarvatten och inte så...
Svar
8
· Visningar
489
Senast: Breaktown
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 068
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 175
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 806
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp