Bukefalos 28 år!

Du är stark!
Men det är fan för jävligt att du inte fick förlängt kontaktförbud!
Praxis är ett års kontaktförbud i sån här fall och vanligen får man bara tre månader. Att få ett år på en gång är tydligen SUPEROVANLIGT. Och med tanke på att det inte finns några bevisade kontaktförsök så...
 
Insikten av hur mycket att av min (inbillade?) trygghet och känsla av återtagande av världen som hängde på kontaktförbudet blev aldrig så tydligt som när datumet för nyansökan kom, slutade med avslag, gick och ledde till att jag nu står utan kontaktförbud. ALLT är skrämmande och ångesttriggande. Det var ju så uppenbart att Kukaset inte 'fattat' eller 'lärt' sig något under tiden på anstalten med terapi och skit. Jag fick ta del av åklagarens förhör med Kukaset och han hävdar att han vart oskyldigt dlmd bland annat. Jag är så rädd! Men vill inte erkänna det. Blöööööö

Jag vet precis hur det känns och förstår din rädsla. Det är skrämmande hur det här samhället håller våldsamma män om ryggen.
Stor, stor styrkekram till dig! :heart
 
Tack! Jag kan inte låta bli att undra över hur det hade sett ut om det var män som var utsatta. Samt vad den samhällsekonomiska kostnaden faktiskt är för ett kontaktförbud.
Ja, kostnaden den kan väl inte vara särskilt stor, eller i alla fall mycket mindre än kostnaden att ta hand om misshandlade kvinnor, år av terapi, gömda boenden etc. Men det handlar väl om att mäns frihet att få göra vad de vill är så himla viktig och oinskränkbar, sen om några kvinnor stryker med är ju inte så noga... :rage:
 
Ja, kostnaden den kan väl inte vara särskilt stor, eller i alla fall mycket mindre än kostnaden att ta hand om misshandlade kvinnor, år av terapi, gömda boenden etc. Men det handlar väl om att mäns frihet att få göra vad de vill är så himla viktig och oinskränkbar, sen om några kvinnor stryker med är ju inte så noga... :rage:
Inskränkningen är ju inte direkt stor heller. Ge faan i att på något sätt kontakta personen som har ett kontaktförbud mot dig. (Vilket en kan tycka är basic decency men ja). Nä, kvinnofrid är ju helt uppenbart inte vidare prioriterat eftersom ca en tredjedel (vill jag minnas att det är) av kommunerna i landet inte ens har kvinnojourer och ett antal har inte en färdig handligsplan kring skyddade boenden.
 
Inskränkningen är ju inte direkt stor heller. Ge faan i att på något sätt kontakta personen som har ett kontaktförbud mot dig. (Vilket en kan tycka är basic decency men ja). Nä, kvinnofrid är ju helt uppenbart inte vidare prioriterat eftersom ca en tredjedel (vill jag minnas att det är) av kommunerna i landet inte ens har kvinnojourer och ett antal har inte en färdig handligsplan kring skyddade boenden.
Eller hur! Så himla jobbigt att inte få stalka och trakassera ifred, stackars män. Det räcker väl med att domaren säger "Ajabaja!" så är det bra sen? (Obs. sann histora från äkta svensk rättegångssal).
Nä, jag har för längesedan tappat hoppet om både rättssystemet och samhället i stort...
 
@bumpo jag har följt din tråd och beundrar ditt mod och din styrka. Vill bara säga att det är förjävligt på så många sätt att männens rätt till frihet är viktigare än kvinnans (eller offrets) rätt till trygghet.

På så många plan påverkar det här oss, både strukturellt och på individnivå. Fy fan. Det är dags för förändring.
 
Hej, en liten uppdatering sådär 4 år senare så kan jag tala om att jag typ igår kom på att årsdagen för min flykt var för över en månad sen och hade helt missat det/glömt bort den. 😮

Det måste väl ändå vara ett tecken på att jag faktiskt mår bra även om det alltid kommer finnas saker jag reagerar på? 😁
 
Hej, en liten uppdatering sådär 4 år senare så kan jag tala om att jag typ igår kom på att årsdagen för min flykt var för över en månad sen och hade helt missat det/glömt bort den. 😮

Det måste väl ändå vara ett tecken på att jag faktiskt mår bra även om det alltid kommer finnas saker jag reagerar på? 😁
Så underbart att läsa!
Kram
 
Hej, en liten uppdatering sådär 4 år senare så kan jag tala om att jag typ igår kom på att årsdagen för min flykt var för över en månad sen och hade helt missat det/glömt bort den. 😮

Det måste väl ändå vara ett tecken på att jag faktiskt mår bra även om det alltid kommer finnas saker jag reagerar på? 😁

Verkligen... plus att du har annat viktigare att tänka på :heart
 
Så underbart att läsa!
Kram
Visst är det. Pratade om det med mamma i telefon om det och hon kom inte heller ihåg det den dagen. Vi har nog läkt väldigt ta allihop.
Verkligen... plus att du har annat viktigare att tänka på :heart
Jag har nog det ja. SOM DE DÄR JÄVLA SKRUVARNA TILL SPJÄLSÄNGEN SOM INTE PASSADE 😭😂 ja jag vill få ihop den nu så jag kan boa klart ju 😁
 
Hej, en liten uppdatering sådär 4 år senare så kan jag tala om att jag typ igår kom på att årsdagen för min flykt var för över en månad sen och hade helt missat det/glömt bort den. 😮

Det måste väl ändå vara ett tecken på att jag faktiskt mår bra även om det alltid kommer finnas saker jag reagerar på? 😁
Underbart. Det är ett bra tecken.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 444
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp