Bukefalos 28 år!

Får hämta henne nu ikväll. Engelsktalande snabbpratande veterinär gjorde det inte helt lätt för mig att hänga med på allt, men jag förstod det iaf som att han tror att hon kommer läka bra och att hon under omständigheterna mår bra. Har haft ett jäkla strul med att få ihop det med skjuts osv, men om en dryg timme kan jag åka härifrån i alla fall. Jag är sinnessjukt trött nu men kan ändå inte sova. Hoppas bara att jag klarar av efterföljande sårvård. Det är en del bandage som ska bytas då och då och om jag fattade det rätt så har hon något dränage någonstans också. Jag får se hur det ser ut när vi kommer dit...
Du klarar det ❤
 
Får hämta henne nu ikväll. Engelsktalande snabbpratande veterinär gjorde det inte helt lätt för mig att hänga med på allt, men jag förstod det iaf som att han tror att hon kommer läka bra och att hon under omständigheterna mår bra. Har haft ett jäkla strul med att få ihop det med skjuts osv, men om en dryg timme kan jag åka härifrån i alla fall. Jag är sinnessjukt trött nu men kan ändå inte sova. Hoppas bara att jag klarar av efterföljande sårvård. Det är en del bandage som ska bytas då och då och om jag fattade det rätt så har hon något dränage någonstans också. Jag får se hur det ser ut när vi kommer dit...

Skönt att hon får komma hem, du kommer säkert att lösa det angående sårvård och liknande. Förstår om du måste vara helt slut, dags att komma hem snart så att du kan sova tillsammans med dina Salukis och samla lite kraft :heart Du uppfattade säkert mer än vad du tror, men det känns som om du inte gjorde det pga tröttheten.
 
@RedChili herregud 😔 Vilken tur ni haft ändå som det låter 💜

Min kompis schäfer krockade med ett järnstaket när den for efter en katt på tomten och slog ut varenda tand i hela munnen samt fick grav hjärnskakning. Men den klarade sig och levde ett långt liv - om än som tandlös.

Jag tycker det låter som din fina hund klarat sig bra - hoppas nu konvalescensen blir lätt och smidig 💜
 
Hon är hemma :) (Och vi båda var plötsligt jättehungriga. Ingen av oss har ätit speciellt mycket senaste dygnet, men nu är det åtgärdat.)
IMG_20191219_213727_701.jpg
 
Hon var glad när hon åt. Nu ligger vi i sängen med nytvättade sängkläder och jag har lagt mig med huvudet i fotändan för att kunna vara så nära henne som möjligt. Just nu verkar hon inte nöjd. Vet inte om hon bara känner sig trött och virrig eller har ont... Hon ska få smärtstillande imorgon så fort apoteket öppnar (Hon fick såklart hos vet också, därav att vi börjar hemma imorgon). Hoppas på att få sova några timmar nu...
20191219_231347.jpg
 
Hon var glad när hon åt. Nu ligger vi i sängen med nytvättade sängkläder och jag har lagt mig med huvudet i fotändan för att kunna vara så nära henne som möjligt. Just nu verkar hon inte nöjd. Vet inte om hon bara känner sig trött och virrig eller har ont... Hon ska få smärtstillande imorgon så fort apoteket öppnar (Hon fick såklart hos vet också, därav att vi börjar hemma imorgon). Hoppas på att få sova några timmar nu...
Visa bifogad fil 42090
Lilla fina. :heart Jag hoppas verkligen att ni får vila lite båda två så småningom.
 
Hon var glad när hon åt. Nu ligger vi i sängen med nytvättade sängkläder och jag har lagt mig med huvudet i fotändan för att kunna vara så nära henne som möjligt. Just nu verkar hon inte nöjd. Vet inte om hon bara känner sig trött och virrig eller har ont... Hon ska få smärtstillande imorgon så fort apoteket öppnar (Hon fick såklart hos vet också, därav att vi börjar hemma imorgon). Hoppas på att få sova några timmar nu...
Visa bifogad fil 42090
Lilla gumsan, vilken tur att det gick så bra. Hoppas ni får sova gott bägge två inatt.
 
Hon var glad när hon åt. Nu ligger vi i sängen med nytvättade sängkläder och jag har lagt mig med huvudet i fotändan för att kunna vara så nära henne som möjligt. Just nu verkar hon inte nöjd. Vet inte om hon bara känner sig trött och virrig eller har ont... Hon ska få smärtstillande imorgon så fort apoteket öppnar (Hon fick såklart hos vet också, därav att vi börjar hemma imorgon). Hoppas på att få sova några timmar nu...
Visa bifogad fil 42090

Lilla gumman då :heart Hoppas ni har fått sova nu!
 
Lilla gumman :heart Nu får hon se till att krya på sig snabbt och låta bli att halvt skrämma ihjäl matte och oss andra någon mer gång...
Vänta du bara, det dyker nog upp något nytt lagom till våren... Hon har faktiskt inte haft sårskador på sitt högra bakben (där har hon bara haft rejäl muskelskada) och ryggen samt svansen har hon aldrig skadat... Nosen har hon aldrig skadat heller. Annars har hon nog skadat varje del av kroppen ordentligt någon gång :meh:
 
Lilla gumman då :heart Hoppas ni har fått sova nu!
Vi har sovit massor! Vaknat till någon enstaka gång bara, men ja, massor av sömn och Aysu blev mycket glad åt att få äta. Hon hostar till lite ibland, men det står i mina papper att det är normalt eftersom hon haft en slang i halsen när hon varit sövd. Max 1km långa promenader får hon ta, i lugnt tempo, så jag håller på och funderar på hur många olika sätt man kan variera så korta promenader på... Med lite tur kan jag låna morsans sambos bil och åka till någon parkering nära skog, så att hon kan få strosa lite i roligare miljö än bostadsområden med fler vägarbeten och husbyggen än gräsmattor. Men ja, först ska jag ta mig iväg och köpa mediciner till henne. Vi har precis ätit frukost :)
 
Vi har sovit massor! Vaknat till någon enstaka gång bara, men ja, massor av sömn och Aysu blev mycket glad åt att få äta. Hon hostar till lite ibland, men det står i mina papper att det är normalt eftersom hon haft en slang i halsen när hon varit sövd. Max 1km långa promenader får hon ta, i lugnt tempo, så jag håller på och funderar på hur många olika sätt man kan variera så korta promenader på... Med lite tur kan jag låna morsans sambos bil och åka till någon parkering nära skog, så att hon kan få strosa lite i roligare miljö än bostadsområden med fler vägarbeten och husbyggen än gräsmattor. Men ja, först ska jag ta mig iväg och köpa mediciner till henne. Vi har precis ätit frukost :)
Hör av dig om ni behöver skjuts! Jag är hemma till februari :heart
 
Liten kort promenad :) måttligt imponerad av vädret.
IMG_20191220_142812_052.jpg

Nu ska jag läsa hemgångsråden och se till att sy något klädesplagg till henne som kan skydda såret på bröstkorgen mot tvättglad Ebrah sedan. Tydligen ska det plåstret plockas bort imorgon. Jag tycker att det låter lite läskigt.
 
Vi har sovit massor! Vaknat till någon enstaka gång bara, men ja, massor av sömn och Aysu blev mycket glad åt att få äta. Hon hostar till lite ibland, men det står i mina papper att det är normalt eftersom hon haft en slang i halsen när hon varit sövd. Max 1km långa promenader får hon ta, i lugnt tempo, så jag håller på och funderar på hur många olika sätt man kan variera så korta promenader på... Med lite tur kan jag låna morsans sambos bil och åka till någon parkering nära skog, så att hon kan få strosa lite i roligare miljö än bostadsområden med fler vägarbeten och husbyggen än gräsmattor. Men ja, först ska jag ta mig iväg och köpa mediciner till henne. Vi har precis ätit frukost :)

Skönt för er båda att få lite sömn, även om man vaknar till för att kolla läget så är det bra att du kunnat sova alls! Du kommer garanterat kunna lösa det så att hon får lite varierade promenader, om det gäller i området eller att du kan ta bilen så att hon får nosa på annat ställe!
 

Liknande trådar

Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 685
Senast: Sol
·
Utrustning Söker tips och bilder på dekaler till hästbuss. Någon firma i Sthlm som utför ?
Svar
1
· Visningar
355
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 533
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp