hjälmar och försäkringar

nightcrawler

Trådstartare
hur funkar det här med att få ut ny hjälm på försäkringen vid olycka/avdruttning? någon som har lite pejl på detta. hittar bara en gammal tråd från 2011 om detta.
 
Jag fick ut pengar, efter ett åldersavdrag, för min hjälm som kasserades i oktober 15.
Det gick på hästens Agria försäkring.
Kommer få mer pengar så småningom när invaliditeten är helt konstaterad stabil.
 
då vet jag lite hur det fungerar. tänkte det var lika bra att kolla. inte för att det är aktuellt men man vet aldrig vad som händer och då känns det bra att ha lite koll
 
Min drulleförsäkring ersätter skadad hjälm med åldersavdrag och avdrag för självrisk. Dock vet jag inte exakt hur det går till då jag bara frågat och inte behövt utnyttja. Men antar att endera då uppsökt vården för att ha bevis på en olycka övht, eller att hjälmen är tydligt trasig. Är en hjälm tydligt trasig bör man ha uppsökt vården.

Samtidigt så får jag ju ut på försäkringen om jag råkar backa över hjälmen med bilen med, iom att det är en drulle, och det behöver jag inte åka till sjukhus för.

Jag hoppas slippa ta reda på exakt hur det går till, och bara veta att de ersätter med avdrag, OM...

Olycksfallsförsäkringen ersätter all utrustning, inkl hjälmen, men då ska jag ha uppsökt sjukhus.
 
hur funkar det här med att få ut ny hjälm på försäkringen vid olycka/avdruttning? någon som har lite pejl på detta. hittar bara en gammal tråd från 2011 om detta.

Jag fick pengar till en ny ridhjälm via min olycksfallsförsäkring hos If. Jag anmälde att jag hade ramlat av och slagit i ryggen, och i förbifarten nämnde jag även att jag hade slagit min JW-hjälm hårt i backen. Inom några timmar fick jag svar att jag skulle få pengar för hjälmen och det tog ca 3 dagar tills pengarna kom in på mitt konto. De krävde inte att jag skulle uppsöka vården, jag fick ersättning ändå.
 
har bara försäkring genom hästen, borde man införskaffa olycksfallsförsäkring eller drulleförsäkring?
 
har bara försäkring genom hästen, borde man införskaffa olycksfallsförsäkring eller drulleförsäkring?

Om du inte har drulle i din hemförsäkring, så är det nog smart att lägga till den. Och en olycksfallsförsäkring är ju alltid bra att ha, för det kan ju hända andra olyckor än där hästen är inblandad.
 
får nog ta och kolla upp det med hemförsäkringen. olycksfall har jag funderat på och inte kommit längre än så.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
536
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 895
Senast: MimmiNO
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp