Inget kollektivavtal, egen försäkring?

Bapelsin

Trådstartare
Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt försäkrad under arbetstid och har försökt googla men hittar inget. Det borde väl gå att teckna en privat försäkring som gäller på arbetsplats under arbetstid?

Undanber mig åsikter och kommentarer om att inte arbeta på arbetsplatser utan kollektivavtal, vill man diskutera det får man starta en egen tråd 😊
 
Att de inte har kollektivavtal innebär inte per automatik att de anställda inte omfattas av en försäkring, så steg 1 för honom är att fråga ag om han är försäkrad i jobbet.

Om inte, så kan säkert facket/ försäkringsbolag svara på vilken försäkring han bör teckna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 592
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 205
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 707
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 141
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp