Hjalp mig hitta rätt täckkjol

hastflicka

Trådstartare
Det ar RIKTIGT kallt har nu. 3-5*C pa natterna och under 10*C pa dagen ... tills solen kommer fram och da blir det plotsligt ganska varmt. Dessutom haller jag pa att fa en urinvagsinfektion pa grund av kylan. Igen. Jag behover helt enkelt detta fortraffliga plagg.
Jag vill ha den varmaste som finns ... har ska inte frysas nagot mer, dessutom far den inte kosta en formogenhet, om jag kan rida i den ar det bra, men inte nodvandigt. Hjalp!
 
Jag är väldigt nöjd med min kjol från Uhip. Har den i stallet men funderar på att köpa en till och använda till och från jobbet när det är som kallast.
 
Jag har en (nyare) modell från Hööks jag är nöjd med, den går lite i omlott så känns extra varm. Smidigt att ta av och på också.

Uhip är lite över min budget.
 
Det ar RIKTIGT kallt har nu. 3-5*C pa natterna och under 10*C pa dagen ... tills solen kommer fram och da blir det plotsligt ganska varmt. Dessutom haller jag pa att fa en urinvagsinfektion pa grund av kylan. Igen. Jag behover helt enkelt detta fortraffliga plagg.
Jag vill ha den varmaste som finns ... har ska inte frysas nagot mer, dessutom far den inte kosta en formogenhet, om jag kan rida i den ar det bra, men inte nodvandigt. Hjalp!
Jag har bara Uhips, en tunnare som jag ofta rider i -street, den + termostövlar och jacka gör att man nästan dör av värmeslag när det är -13. Med täckväst, tröja under, och vanliga stövlar så är rida ute i -3 eller så helt lagom.

och en jättetjock Arctic som jag har i rejäla minusgrader när jag står still eller promenerar, dvs har som civilkläder (när jag inte rider). Jag har typ aldrig frusit med den på. Den är mer stabil än skidbyxor.
 
Tack! Det ar nog en Arctic (har den bytt namn till Alaska tro?) jag vill ha
Jag tror att det är två olika. Om du tittar under "våra kollektioner" eller nåt sånt på hemsidan så tycker jag att de har en hyfsad beskrivning av när det olika varianterna passar.

Jag älskar för övrigt min 3-i-1 modell eftersom den går att använda som endast regnskydd när det är varmare också.
 
Det ar RIKTIGT kallt har nu. 3-5*C pa natterna och under 10*C pa dagen ... tills solen kommer fram och da blir det plotsligt ganska varmt. Dessutom haller jag pa att fa en urinvagsinfektion pa grund av kylan. Igen. Jag behover helt enkelt detta fortraffliga plagg.
Jag vill ha den varmaste som finns ... har ska inte frysas nagot mer, dessutom far den inte kosta en formogenhet, om jag kan rida i den ar det bra, men inte nodvandigt. Hjalp!


Jag har en lång från Skhoop som är jättebra. Varm och hellång!

Uhips är lättare att röra sig i eftersom den är kortare, men den värmer inte lika bra om du ska stå stilla mkt eller bara promenera. Då vill jag ha en som går hela vägen ned.
 
Jag har en lång från Skhoop som är jättebra. Varm och hellång!

Uhips är lättare att röra sig i eftersom den är kortare, men den värmer inte lika bra om du ska stå stilla mkt eller bara promenera. Då vill jag ha en som går hela vägen ned.

Tack for tipset, men da jag ar kort :cautious: och har tankt mig att spara och dyligt i den tror jag inte hellang ar nagot for mig.
 
Jag tror att det är två olika. Om du tittar under "våra kollektioner" eller nåt sånt på hemsidan så tycker jag att de har en hyfsad beskrivning av när det olika varianterna passar.

Jag älskar för övrigt min 3-i-1 modell eftersom den går att använda som endast regnskydd när det är varmare också.

Tack! Jag har nu lyckats lara mig att Uhips Nordic ar deras varmaste ... sa den gar jag nog pa om jag inte far tips om nagon annan som ar lika varm men billigare.:p
 
Jag är jättenöjd med min från Uhip har den i stallet och när jag gör markarbete med hästarna. Tycker det är lite knöligt att rida i och har inte riktigt vant mig vid det så jag kör med thermoridbyxor på vintern istället för ridningen då.
 
Jag kör med helskodda överdragsbyxor och varmt ullunderställ. Kombinerar med ullboxer för att hålla sätet varmt. För ännu kallare temperatur åker vinterjackan på och den går ned en bit över låren med bensnören. Tycker för det mesta att just ridkjolar är lite högt prissatta och kanske inte alltid så genomtänkta i designen vad gäller ridpraktiken men en fördel är ju att de går att ta av på ett smidigt sätt när vädret slår om!
Det som avskräckt mig är historier om folk som fått skav på sina sadlar av dragkedjor osv, skulle inte kännas bra om man råkade ut för det! 😱
 
Tack for tipset, men da jag ar kort :cautious: och har tankt mig att spara och dyligt i den tror jag inte hellang ar nagot for mig.

Jag är 157 cm. Uhips går till knäna typ.

Dobsom har ganska stora storlekar, men den har jag nu från Skhoops är deras XS och den funkar fint på mig. :)
 
Jag är 162 och min Uhip går en bit ner på smalbenet. Definitivt under knäet.

Då kanske jag har en annan storlek. Min uhip-täckkjol går till knäna (den täcker knäna, den slutar inte ovanför). Jag tycker det drar när det är kallt och tycker att den hellånga kjolen är klart bättre som ren värmehållare. Sedan är uhips smidigare då det är lite mer vidd och det går att rida i den med både slits och benremmarna. Så med stövlar och uhip funkar det bra uppsuttet. Inte ståendes länge i paddocken dock, då fryser jag och vill ha termo ned till fotknölarna.
 
Det ar RIKTIGT kallt har nu. 3-5*C pa natterna och under 10*C pa dagen ... tills solen kommer fram och da blir det plotsligt ganska varmt. Dessutom haller jag pa att fa en urinvagsinfektion pa grund av kylan. Igen. Jag behover helt enkelt detta fortraffliga plagg.
Jag vill ha den varmaste som finns ... har ska inte frysas nagot mer, dessutom far den inte kosta en formogenhet, om jag kan rida i den ar det bra, men inte nodvandigt. Hjalp!

Jag har en från Dobsom som jag använder på vintern när jag åker till och från jobbet, mkt smidigt att bara ta på utanpå jeansen (eller kjol om man har det). Har den dock inte till stallet då den inte är gjord för ridning och har dragkedjor på fel ställen för det. Jag skulle nog säga att en täckkjol inte behöver vara så tjock för att vara effektiv, värmen stannar kvar på ett annat sätt (jmf med att ha fingervantar och tumvantar). Jag använder min kjol hela vintern och den funkar fint även vid -25.
 
Jag är 157 cm. Uhips går till knäna typ.

Dobsom har ganska stora storlekar, men den har jag nu från Skhoops är deras XS och den funkar fint på mig. :)
Min street går precis nedanför knäna, min andra går till halva vaden.

kn: Jag har aldrig provat rida i den långa, men den korta märker jag ingenting av när jag rider i den. Man måste dock dra upp dragkedjan rejält. Jag har höga stövlar så stövlarna möter kjolen utan glipa vid ridning.

Den andra kan jag åka skridskor och så i med kängor och yllestrumpor. Det är bekvämt att inte ha "täcke" mellan benen. Sedan cyklar jag i den såklart. Uhips kappor är lite av en trend här på jobbet bland kvinnliga cyklister.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 292
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 812
Senast: inverterad
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp