Hmm, missfall eller inte???

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Natali

För 1 vecka sedan så testade jag positivt, var hos barnmorskan 3 dagar senare och testade positivt då också (fick reda på att jag var i v:5) . MEN 3 timmar senare efter besök hos barnmorskan så började jag att blöda, blödningen var som min normala mens, men försenad. Jag och min man ringde till läkaren, där sa dom att det var ett missfall, så vi ringde till en annan som sa att detta var helt normalt - (jag hade inte ont alls). Så igår så var vi hos min läkare för att se om jag hade fått ett missfall, han sa att han kunde inte se något som tyder på missfall. Så när vi kom hem så tog jag ett nytt graviditets test och den slår ut som negativ :crazy:. Idag ringde jag till KK och där sa dom att det var ett missfall. Nu sitter jag här hemma och fattar ingenting, några säger at tdet är nomalt att blöda och andra säger at tdet är ett missfall, och nu helt plötsligt så visar testen att jag inte är gravid längre :crazy: . Ingen läkare vill ta in mig för att ta blodprov etc så ni som kanske har varit med om liknande, vad hade hänt med er??
Tack för att ni orkade att läsa mitt inlägg.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Om testet visar negativt nu, så var det nog ett missfall. Du har ju testat positivt och alltså haft "grav.hormonerna", då kan vi utesluta att du är en "låg-hormornare".
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Jag befinner mig i EXAKT samma sits!

Testade positivt förra veckan (dagen efter att mensen skulle ha kommit) och lyckan var total. Så ett par dagar senare började jag blöda ungefär som vi en vanlig mens, och när jag testade i morse så fick jag negativt på testet...

Jag utgår från att det var ett tidigt missfall, och kommer att försöka bli gravid så snart som möjligt igen.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Det hjälper att läsa eran inlägg, nu börjar det att gå upp för mig att jag har haft ett tidigt missfall. Ska prata med barnmorskan idag och med min läkare imorgon (med tanke på att han inte kunde se att jag har haft missfall).
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Gynläkaren ska ringa upp mig i morgon så att jag får räta ut lite frågetecken (typ hur var när och varför)

Kram till dig!
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Så bra, jag provar själv att få reda på typ samma frågor, men det är skitsvårt att få hjälp här i Norge :mad:
Kram på dig också, och hoppas att du lyckas nästa gång :)
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Jag måste passa på att fråga dig: Vad hände när du ev. fick ditt missfall? Vad gjorde läkarna med dig?
Orsaken till att jag frågar är att jag tycker att det är allmänt dålig service där jag bor. Någon säger att jag har fått missfall och någon annan säger att detta är normalt (läkare, gynekologer).
Nu äntligen idag efter mycket tjat så ska jag in och ta ett HCG blodprov, då jag inte klarar av att gå runt och inte veta vad som EGENLIGEN har hänt.
Därför är det lite viktigt för mig att veta hur dem behandlar dig nu - får du bättre behandling så reser jag tillbaka till Sverige med en gång.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Det är ytterst sällan ett urin-HCG-prov visar falskt positivt, så det är nog ingen tvekan om att du har haft ett tidigt missfall. Att läkaren inte kunde se det vid en vanlig gynkontroll är inget ovanligt då du fick missfallet såpass tidigt. HCG-nivåerna i blod sjunker också ganska snabbt efter ett missfall, speciellt såhär tidigt, så du kanske inte får ett positivt provresultat på plasma-HCG testet även om du varit gravid. Om du berättar för den behandlande läkaren om dina två positiva grav-test och din mensliknande blödning strax efter sista testet kan hon/han nog hjälpa dig med dina frågor. Hoppas du får de svar du letar efter, och lycka till nästa gång. :)
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Jag kan ju bara konstatera att du inte lär få veta mer i Sverige, tyvärr är det ju som så att missfall är inget ovanligt var tredje graviditet slutar i missfall (enl statistik).

Kan även svara att ingen kan säga varför just du fick missfall iaf inte när det sker så tidigt det är helt omöjligt att svara på.

Jag förstår att du vill veta men nu är det för tidigt även för läkare att ge dig ett svar. Hade det varit ett sent missfall så hade man kunnat obducerat fostret men så här tidigt finns det ju inget de flesta gynläkare kallar det för ett kemisktmissfall.

Om du är tveksam köp ett test till av annat märke och testa. Men ett gravtest kan visa possitivt trots missfall det har det gjort på mig dock var det svagt possitivt. Mitt råd är till dig är att avvakta 2-3 veckor även om jag förstår att det är jobbigt men tiden kommer att ge dig det bästa svaret.

Så hade jag varit du så hade jag gjort såhär, tagit ett nytt test efter 2-3 veckor och om det då visar possitivt så hade jag ringt kvinnokliniken och bett om att få ett ul eller att de tar blodprov på dig. Om blödningarna inte slutar eller om du får ont så ska du ringa akuten direkt för då kan det vara ett utomkveds (vill lugna dig även här att det är för tidigt att i v5 veta om det är ett utomkveds eller ej)
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Alfhild:
Jag hade 7 positiva grav. tester och efter blödningarna i 2 dygn så har jag testat mig igen 4 ggr, alla visar neg.
Tog blodprov idag och ska möta läkaren imorgon för att snacka om detta. Men ja, jag har börjat att inse det nu att jag har fått ett tidigt missfal . inte så roligt, men jag har en frisk 3 åring från förr ;) .
Tycker att det är synd då vi har provat i ca 3 år nu på att få nr 2 ,utan att ha klarat av det föränn nu, och så blev det inte något :cry:

Scilla:
Blödningarna slutade efter 2 dygn, har inte märkt något efter det. Jo små bitte små mens liknande smärtor bara.
Hade en graviditet utanför livmodern för 6 år sedan, så detta var inte som den gången.
Den gången blödde jag, hade fruktansvärt ont på vänster sida och det hela slutade med en operation.
MEN - nu som jag eventuellt har haft en tidigt missfall - hur länge ska man vänta före man provar på att få barn igen?
Min läkare, eller andra som jag har pratat med har inte sagt något om det till mig.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Hoppas det är någon tröst men jag är gravid nu i v 30 och denna graviditet hann jag inte ha någon mens mellan missfallet och graviditeten. Min sambos kompis som är chefsgyn på grannsjukhuset hos oss sa att det kan vara lättare att bli gravid efter ett missfall eftersom då har kroppen redan börjat producera (nu vet jag inte vad det heter) ett ämne i kroppen vilket gör att kroppen lättare behåller en graviditet och på mig stämde det och jag vet flera med mig som blivit gravid direkt efter ett missfall..

Så kör så det ryker ;)

p.s. jag har även haft ett utomkveds och på mig försvann smärtan men inte blödningen.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Glömde ett sådant tidigt missfall är som en mens ungefär och därför är det ingen fara att försöka så fort man slutat blöda.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Å det var positivt att höra :) Ska sätta igång med en gång så fort gubben kommer hem från jobb ikväll ;)
Grattis till dig och din sambo också :)

Min utomkveds slutade att blöda och smärtorna försvann efter operationen, jag hade stor uppblåst mage i ca 5 veckor efteråt.
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Tråkigt med det som har hänt men jag säger som Scilla, bara att jobba hårt då ;) :D
Lycka till!!
 
Sv: Hmm, missfall eller inte???

Det värsta är att det känns som om någon skojar med oss typ - mensen var försenad med 1 v ca, tar tester och alla visar pos. 3 dagar senare så visar dem neg. Men vi får bara sätta igång igen - tack till er alla som har svarat :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 385
Senast: Hazel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 347
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 571
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 467
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp