Höjd på staket runt ridbana

G

gutte08

Planerar att göra staket runt vår ridbana till våren. Det är en budget variant på ridbanan bara stenmjöl direkt på marken.

Det jag undrar över är hur högt bör staket vara? Har fått tag på stolpar för 26:- st som är 180 cm höga och 10 cm breda men då blir staket bara 120 högt om man slår ner stolparna 60 cm, Vad tror ni kommer det att funka?

Tacksam för kommentarer :)
 
Sv: Höjd på staket runt ridbana

Jag hade varit nöjd med det staketet!

Dom flesta häromkring har ridbanestaket i ca 1,20-1,30m det är lagom.
 
Sv: Höjd på staket runt ridbana

Tycker oxå att ett 120 cm staket verkar lagom - om ni inte tänkt löshoppa på ridbanan, då behövs det högre staket. Detta kan dock lösas med t.ex. distansisolatorer och rep/band.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 496
Senast: warg
·
Trädgård & Växter Nu ska vi ta tag i att hägna in gården, framför allt för att hålla inne barn och hundar från väg och vatten. Vi hade tänkt att staketet...
Svar
15
· Visningar
2 082
Övr. Hund Jag ska flytta inom en snar framtid och är för tillfället i budgivning om ett litet hus/stuga som jag verkligen vill ha. För tillfället...
Svar
15
· Visningar
3 082
Senast: Raderad medlem 94602
·
Anläggning Jag bor på en mycket naturskön plats med milsvid utsikt och har precis byggt ridbana, vi var tvunga att fylla ut en del i ena hörnet, då...
2
Svar
27
· Visningar
5 413
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp