Bukefalos 28 år!

Hööks höst/vinter 2012

Sv: Hööks höst/vinter 2012

Var på Hööks och kikade lite idag där nyheterna börjar droppa in (bl.a. västern så många här tycker om). Ett par nyheter fick följa med:

HorseHead Badminton-stövel

295440_250597898392705_1186282216_n.jpg


541573_250598631725965_1414635446_n.jpg


524126_250598265059335_750256620_n.jpg


428828_250598375059324_712639785_n.jpg

Resårsnörning


CH-tygel med skinn på ovansidan och gummi på insidan och med täta stoppar.
580784_250597738392721_544356681_n.jpg
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

KL

Var och kollade även jag idag. Tycker nog att de nya schabraken (JH var det väl?) var väldigt slarvigt sydda för att vara en kvalitetsserie. De hade ett schysst funktionstäcke som satt på en provhäst som jag gillade, typ fleece på insidan och bomull på utsidan, hittade tyvärr inte vilket det var.

Köpte inget, glömde att jag var där för att köpa nya sporrar:D
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Tyglarna gillade jag. Fanns de i brunt?

Såg nya lindor på hemsidan, akryl! Vill ha de gröna om det dyker upp ngt snyggt matchande schabrak till :)
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Åh då får du skriva om de var bra! Köpte för fem-sex år sen hööks akryllindor och då var de urtrist kvalité på dem.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

det är lite nyheter ute på hemsidan nu
jag gillar den lösa nosgrimman.. 4,5cm bred :P
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

har precis knappat hem ett par chaps, de under produktnyheter för 169. hoppas de är lika bekväma som mina gamla hööks chaps. hoppas bara de är mer hållbara, har bara haft de i ett och ett halvt år och syntet lädret flagnar av :( + att de kasar ner när jag rider...

tog också D rings bettet på rean, de hade fått hem rätt storlek igen så jag passade på ^_^, verkar som ett lagom skarpt bett att växla med i hoppningen.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

jag är duktig på att sy så bara denna inte flagnar så kan dragkedjor, och sömmar bytas ut om det skulle behövas :p. har letat efter ett par inte allt för dyra eller stela chaps ett bra tag och dessa uppfyllde mina kriterier på, svarta, utan sån konstig skrynklig ressår, dragkedja bak och fint avslut vid foten. letade igenom hela falsterbo horse show utan att hitta några(de jag hittade låg på 2000+).
håller dessa sen ett år så har jag kanske bättre ekonomi till att leta upp ett par bättre sen ^_^.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Kl
Det jag har sätt av ryttare kollektionen så verkar det lovande längtar tills på torsdag.

såå mycket snyggt tycker jag iallafall. och det ser lyxigt ut.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Den skulle ju komma på torsdag, det skrevs ju här i tråden och så har Hööks facebook skrivit att den kommer till butikerna på torsdag, hoppas den kommer i lådan oxå då! :)
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Nu har det fyllts på med en hel del nyheter på hemsidan. Tycker att de flesta schabraken var ganska tråkiga däremot fanns det många fina täcken som jag skulle kunna tänka mig. Föll mest för det illröda Punk-Pony utetäcket och tackar för att det fanns i strl 135 cm :)
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Äntligen prisvärd (?) lädergrimma i X-full! det blir nog till att shoppa en till min pålle :)
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Ska definitivt bli ett sådant illrött täcke så fort dom kommer ut i butikerna :love:

Men jag väntar fortfarande på lite kläder,speciellt den där västen med manchester(?)/mocka(?) detaljer som visades tidigare i tråden :love:
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

*kl*
Det bruna ylletäcket vill jag ha!
Men med tanke på biffhästen på produktbilden så lär det knappast passa min taniga kuse :(
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Äntligen prisvärd (?) lädergrimma i X-full! det blir nog till att shoppa en till min pålle :)

Jag köpte en sådan i går till min häst med hyffsat stor skalle, den var ganska rejält tilltagen i storleken tycker jag, i xfull (hans normala storlek). Får nog göra ett extrahål i nackdelen till och med.
Väldigt mjuk i alla fall.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Äntligen prisvärd (?) lädergrimma i X-full! det blir nog till att shoppa en till min pålle :)

Tycker oxå att den ser fin ut! En sån vill jag oxå ha, men mitt problem är cob eller full till en som är mitt emellan. Ändå tacksam att jag väljer mellan två "vanliga" storlekar iaf ;).
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Jag har precis samma problem med min ponny! Men om dom är väl tilltagna i storleken så blir nog cob bra till min i alla fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 138
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 704
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp