Bukefalos 28 år!

Hööks höst/vinter 2015-16

Bilden ger inte tränset rättvisa men det sitter lösare än det ser ut. Käkremmen verkligen hänger under huvudet med minst 10 cm fast det syns ju. Men där gick det iaf att göra fler hål.
Men, nu såg jag också att tränset är dubbelmärkt. Det var märkt full först och sen har dom gjort en cob stämpel över, så frågan är om det verkligen är cob eller inte. Det känns väldigt stort för att vara cob. Han brukar ändå kunna ha hålen mitt i någonstans, nu är det sista på nästan alla och det är ändå stort.

Jag vill inte ha några remmar som hänger så under huvudet utan dom får gärna ligga an mot hästen men inte sitta för hårt. Det är annars lätt hänt att hästen kan fastna i någon gren i skogen om remmarna hänger så under huvudet.

Aa, jo käkremmen var ju lite stor. Men sen kan det ju vara som du säger - det såg ännu värre ut IRL ;)
Fast å andra sidan är det väl tyvärr inte så konstigt om det var ett om-märkt full träns...
 
Aa, jo käkremmen var ju lite stor. Men sen kan det ju vara som du säger - det såg ännu värre ut IRL ;)
Fast å andra sidan är det väl tyvärr inte så konstigt om det var ett om-märkt full träns...

Nä, då är det inte så konstigt.
Så här ser stämpeln ut så det kan ju lika gärna vara ett full som ett cob.
temporary-image1452080487890_568cfd3d2a6b2241df7213b3.jpg
 
Var inne och kikade i butiken idag men hittade inget särskilt. Fanns ett träns som jag gillade men behöver det egentligen inte. Hänger det kvar när det blir halva reapriset kanske jag plockar med det hem. Kanske blir det ett par tröjor då också, brukar alltid finnas lite kvar.

Hittade dock ett bett för hela 23 kr som fick följa med hem :D
 
Jag har dreglat över det precis lika länge som dig men också tyckt prislappen varit för hög. Men på rea så :p

Tycker du kan åka och hittar du ett cob så kan du köpa det till mig! Jag tror detta blir snäppet för stort för min kille tyvärr. Även om jag köper på rea så ska grejerna sitta perfekt. Jag skulle nog bara reta mig på att det inte sitter hundra. Han är trots allt bara en c-ponny så att full ska sitta bra är att begära för mycket.
Tyvärr, för det är väldigt tjusigt!

Det är ju en plan! :D det är verkligen grymmesnyggt!
 
Kom hem från min lokala Hööksbutik med ett brunt belfioreschabrak och en långärmad grön pikétröja (också jh).
Hoppas det kommer fler ridbyxor till bra priser när de fyller på rean längre fram!
 
Just när man bestämt sig för att faktiskt köpa ett träns så är båda slutsålda :down: Då sparade jag dom kronorna :D
 
Jag hittade lite i Helsingborg men, Fleecejackan jag ville ha fanns bara i S och 146/152 :meh:

Men en vit JH Collection Modica piké och en grön fick följa med hem :love: sedan hittade jag en mörkblå JH Agrigento jersey top, mumma! Sedan så hittade jag ett par strumpor och det jag egentligen körde inför: Lammullssulorna!!!
 
Jag tror aldrig jag kommit från en rea på Hööks tomhänt, men igår var första gången. Kass rea tyvärr. De brukar ju ha massor schabrak till halva priset. I min butik fanns det bara typ 2 modeller. Och i övrigt ytterst lite häst. En del tröjor och jackor, men det är jag tyvärr inte intresserad av.
 
Jag tror aldrig jag kommit från en rea på Hööks tomhänt, men igår var första gången. Kass rea tyvärr. De brukar ju ha massor schabrak till halva priset. I min butik fanns det bara typ 2 modeller. Och i övrigt ytterst lite häst. En del tröjor och jackor, men det är jag tyvärr inte intresserad av.

Samma här blev grymt besviken, i kristianstad va det iaf inget mer än de som finns på hemsidan..
 
Jag köpte även dessa skor på rean. Ett par CRW Outdoor Jodpur.

Är det någon som har dom sen innan? Är dom sköna?
Jag har breda fötter så det händer att skorna trycker så mina fötter somnar men dessa verkade okej. Ska gå runt här hemma några timmar i dom så känner jag om fötterna godkänner dom eller inte. Dom var något tajta på något ställe men dom sa i butiken att dom brukar töja sig lite. Någon med erfarenhet av skorna?

AQFAAAACI2lodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MjI1NTg2ODI1MF81NjhmYWE1MGUwODdjMzI5MjVmNGEyMjEuanBn


Jag köpte denna handdockan med till min lilla på 8 veckor. Den var inte på rean men jag tänkte börja psyka henne i tid till att gilla hästar :D

AQFAAAACjPJodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MjI1MjcxMTYyM181NjhmOWRmZGRkZjJiMzQ1MGE0OGJkZTMuanBn
 
Har ingen häst längre, men gillar deras tröjor att ha till vardags, så jag köpte mig dessa två. Västen har jag kikat på ett bra tag, men då i vitt. Har vart för dyr så hoppades den skulle komma på rean. Dock blev det blå ändå, då jag kom på att jag har en fleecejacka i vitt och grått sen tidigare från Hööks :)
För övrigt inte bra rea, om jag hade haft hästen kvar.

120897-55-15200-upp-fra-01.jpg

110910-21-15208-upp-fra-01.jpg


Den västen ser mysig ut! Material på framsidan? Ser ut som mikrofleece? Har ju håriga ponnyer så måste tänka en årstid framåt :p
 
Jag köpte även dessa skor på rean. Ett par CRW Outdoor Jodpur.

Är det någon som har dom sen innan? Är dom sköna?
Jag har breda fötter så det händer att skorna trycker så mina fötter somnar men dessa verkade okej. Ska gå runt här hemma några timmar i dom så känner jag om fötterna godkänner dom eller inte. Dom var något tajta på något ställe men dom sa i butiken att dom brukar töja sig lite. Någon med erfarenhet av skorna?

AQFAAAACI2lodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MjI1NTg2ODI1MF81NjhmYWE1MGUwODdjMzI5MjVmNGEyMjEuanBn


Jag köpte denna handdockan med till min lilla på 8 veckor. Den var inte på rean men jag tänkte börja psyka henne i tid till att gilla hästar :D

AQFAAAACjPJodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1MjI1MjcxMTYyM181NjhmOWRmZGRkZjJiMzQ1MGE0OGJkZTMuanBn

Vet inte om det är samma modell men nyare version än de jag har, de ser och verkar iaf vara likadana. Har slitit på mina i 6-7 år nu och det är nog sista året i år. Har haft mina med ullsula i även under vinterhalvåret, trots stålhätta. Har gillat de jag har jättemycket och tänkte passa på att köpa nya nu när de var på rea men min storlek var slut :(
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 141
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 488
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 603
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Tävla ponny som häst?
  • Dräktig eller ej?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp