Bukefalos 28 år!

Hööks höst/vinter 2015-16

Tråkig rea. Jag var förbi butiken i Kållered förut, köpte två schabrak och en grimma från rean som för all del är fina, men det känns inte som att jag gjorde fynd direkt. Om jag inte haft ett presentkort att göra av med tror jag inte att jag hade köpt någonting. Egentligen behöver jag verkligen nya ridbyxor, men det fanns knappt några sådana på rean.
 
AQKAAAACCeJodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMjEwOTk5NS85LTMvZHNjXzAwMDFfNTY4YmRkNDQyYTZiMjI0MjQyMzY1NDgxLmpwZw

AQKAAAACdhBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMjEwOTk5NS85LTMvZHNjXzAwMDRfNTY4YmRkNDdkZGYyYjMzYTg5MDRlM2YzLmpwZw


Nöjd med dagens fynd
 
Jag tycket det var bra med många tröjor med hög krage :), har efter 20 år börjat komma ifrån min fobi för att ha ngt om halsen :p. Har kommit fram till att det är ganska trevligt med höga kragar och halsdukar när det blåser :).
Så ska hålla ögonen öppna efter det när det blir mer nedsatt
 
Någon som varit i Sickla eller Kungens kurva och kan rapportera om det fanns något kul på rean där? Tyckte som många andra att det de hade ute på nätet var rätt trist...
 
Här är det jag köpte till ponnyn.
Jag chansade på pannbandet (det köpte jag separat, det var ett annat som följde med tränset) i stl full då det var det enda som fanns kvar, men det kanske ser konstigt ut?
Annars hade han behövt cob men det fanns ju inte givetvis.

Tränset ser dock lite stort ut med käkremmen och sen hänger bettringen ner lite för mycket, så det får jag nog lämna tillbaka för det finns inte i mindre stl än cob :(

Schabraket passar ju dock så det får stanna men jag skulle vilja ha kvar det andra med. Jäkla ponny att aldrig kunna ha tränsen jag vill ha :banghead: Han ligger emellan ponny och cob så det är en chansning varenda gång jag ska köpa nytt..

temporary-image1452029689527_568c36cfe087c379061819b8.jpg


temporary-image1452029724585_568c36f2e087c379101ac1ce.jpg
 
Här är det jag köpte till ponnyn.
Jag chansade på pannbandet (det köpte jag separat, det var ett annat som följde med tränset) i stl full då det var det enda som fanns kvar, men det kanske ser konstigt ut?
Annars hade han behövt cob men det fanns ju inte givetvis.

Tränset ser dock lite stort ut med käkremmen och sen hänger bettringen ner lite för mycket, så det får jag nog lämna tillbaka för det finns inte i mindre stl än cob :(

Schabraket passar ju dock så det får stanna men jag skulle vilja ha kvar det andra med. Jäkla ponny att aldrig kunna ha tränsen jag vill ha :banghead: Han ligger emellan ponny och cob så det är en chansning varenda gång jag ska köpa nytt..

temporary-image1452029689527_568c36cfe087c379061819b8.jpg


temporary-image1452029724585_568c36f2e087c379101ac1ce.jpg

Jättefina saker! :)

Jag håller dock inte med om att tränset eller pannbandet ser konstigt ut på honom. Det kanske är jag som är konstig och vill ha mina träns väldigt inknäppta, men alltså jag eftersträvar ungefär den passformen på träns som din kille har på bilden. Kanske någon ynka millimeter stramare vid pannbandet, men ytterst marginellt.

Snygg färg på schabraket förresten!
 
men det är ju b
Här är det jag köpte till ponnyn.
Jag chansade på pannbandet (det köpte jag separat, det var ett annat som följde med tränset) i stl full då det var det enda som fanns kvar, men det kanske ser konstigt ut?
Annars hade han behövt cob men det fanns ju inte givetvis.

Tränset ser dock lite stort ut med käkremmen och sen hänger bettringen ner lite för mycket, så det får jag nog lämna tillbaka för det finns inte i mindre stl än cob :(

Schabraket passar ju dock så det får stanna men jag skulle vilja ha kvar det andra med. Jäkla ponny att aldrig kunna ha tränsen jag vill ha :banghead: Han ligger emellan ponny och cob så det är en chansning varenda gång jag ska köpa nytt..

temporary-image1452029689527_568c36cfe087c379061819b8.jpg


temporary-image1452029724585_568c36f2e087c379101ac1ce.jpg
Du kan ju byta ut sidostycket till storlek ponny annars...finns ju lösa att köpa i butiker
 
Jag köpte detta, tränset var nog ett onödigt köp....älskar pannbandet och är nöjd med västen. Tränset är dock jättefint det med, men fick för mig o köpa brunt träns när sadeln är svart, haha.

hc3b6c3b6ks1.jpg
 
Senast de hade bra rea var 2011 kommer jag ihåg, då hade de den efter jul direkt tror jag. Sen ändrade de det till att ha efter nyår, rätta mig om jag har fel och sen dess är det mycket sämre tycker jag. Dessutom är allt som är ngt hyfsat svindyrt, då köper jag hellre märkesgrejer som bara är lite dyrare. Där man dessutom kan fynda till 50%, typ kingsland då. Som alltid reas för det ska in ny kollektion. Har inte handlat på hööks på länge nu, sist var ett amigotäcke..
 
Jag hittade en fin jacka på reastället, och den fanns tom i min storlek. När jag frågade hur mycket rea det var på den fick jag svaret att den inte var med på rean, men de hade hängt de jackorna bland reakläderna ändå. :confused:

Det blev ingen jacka. :meh:
 
Här är det jag köpte till ponnyn.
Jag chansade på pannbandet (det köpte jag separat, det var ett annat som följde med tränset) i stl full då det var det enda som fanns kvar, men det kanske ser konstigt ut?
Annars hade han behövt cob men det fanns ju inte givetvis.

Tränset ser dock lite stort ut med käkremmen och sen hänger bettringen ner lite för mycket, så det får jag nog lämna tillbaka för det finns inte i mindre stl än cob :(

Schabraket passar ju dock så det får stanna men jag skulle vilja ha kvar det andra med. Jäkla ponny att aldrig kunna ha tränsen jag vill ha :banghead: Han ligger emellan ponny och cob så det är en chansning varenda gång jag ska köpa nytt..

temporary-image1452029689527_568c36cfe087c379061819b8.jpg


temporary-image1452029724585_568c36f2e087c379101ac1ce.jpg
Jag har typ dregglat efter det pannbandet i ett år men tyckt det var för dyrt...
Tycker det ser myyycket konstigt ut på din ponny...säljes det till mig vetja ;)

Eller så får jag masa mig till affären imorn och hoppas det finns kvar :p
 
Ska köpa träns men velar mellan Culmore och Carney. Culmore finns bara i cob, vilket han nog kan ha om det inte är litet i storleken.
Någon som kan säga nåt om dom tränsen?

Jag har ett Culmore som jag köpte för nästan två år sedan. Har använt det jättemycket och är väldigt nöjd. Bra läder och bra passform.
Köpte ett Carney nu på rean och det ser också jättefint ut i lädret. Har dock inte provat det på hästen än men det ser normalt ut i storleken så det funkar säkert fint. Tycker det är jättesnyggt. :)
 
AQKAAAACCeJodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMjEwOTk5NS85LTMvZHNjXzAwMDFfNTY4YmRkNDQyYTZiMjI0MjQyMzY1NDgxLmpwZw

AQKAAAACdhBodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvMjEwOTk5NS85LTMvZHNjXzAwMDRfNTY4YmRkNDdkZGYyYjMzYTg5MDRlM2YzLmpwZw


Nöjd med dagens fynd

Åh, det där gröna schabraket är så fint! Har inte sett det på nätet sen evigheter tillbaka och det har inte funnits i "min" butik heller :cautious:

(f.ö. är pannbandet jättefint med! Jag har ett liknande fast som jag valt färger på själv. Sätter trender för inköparna på Hööks, javisst! :D)
 
men det är ju b

Du kan ju byta ut sidostycket till storlek ponny annars...finns ju lösa att köpa i butiker

Fast jag vill inte börja med att behöva byta ut delarna. Antingen så passar det eller inte. Så då köper jag hellre ett annat som sitter som ett smäck :)
 
Jättefina saker! :)

Jag håller dock inte med om att tränset eller pannbandet ser konstigt ut på honom. Det kanske är jag som är konstig och vill ha mina träns väldigt inknäppta, men alltså jag eftersträvar ungefär den passformen på träns som din kille har på bilden. Kanske någon ynka millimeter stramare vid pannbandet, men ytterst marginellt.

Snygg färg på schabraket förresten!

Bilden ger inte tränset rättvisa men det sitter lösare än det ser ut. Käkremmen verkligen hänger under huvudet med minst 10 cm fast det syns ju. Men där gick det iaf att göra fler hål.
Men, nu såg jag också att tränset är dubbelmärkt. Det var märkt full först och sen har dom gjort en cob stämpel över, så frågan är om det verkligen är cob eller inte. Det känns väldigt stort för att vara cob. Han brukar ändå kunna ha hålen mitt i någonstans, nu är det sista på nästan alla och det är ändå stort.

Jag vill inte ha några remmar som hänger så under huvudet utan dom får gärna ligga an mot hästen men inte sitta för hårt. Det är annars lätt hänt att hästen kan fastna i någon gren i skogen om remmarna hänger så under huvudet.
 
Jag har typ dregglat efter det pannbandet i ett år men tyckt det var för dyrt...
Tycker det ser myyycket konstigt ut på din ponny...säljes det till mig vetja ;)

Eller så får jag masa mig till affären imorn och hoppas det finns kvar :p

Jag har dreglat över det precis lika länge som dig men också tyckt prislappen varit för hög. Men på rea så :p

Tycker du kan åka och hittar du ett cob så kan du köpa det till mig! Jag tror detta blir snäppet för stort för min kille tyvärr. Även om jag köper på rea så ska grejerna sitta perfekt. Jag skulle nog bara reta mig på att det inte sitter hundra. Han är trots allt bara en c-ponny så att full ska sitta bra är att begära för mycket.
Tyvärr, för det är väldigt tjusigt!
 

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 074
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 415
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 176
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 620
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp