Bukefalos 28 år!

Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

KL

Är det bara jag som inte kommer in på deras sida?:confused:
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Jag kommer in på hemsidan utan problem, den gamla vanliga sidan, inga uppdateringar vad jag ser.
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Rensade precis mina hooks cookies och kom in igen. Har haft en hel del sådana problem med deras sajt det senaste halvåret.
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Knapplån

Har nu varit i den nya butiken i Uppsala och kikat och sortimentet var inte bra just nu, massor av saker som inte fanns mm, men dom sa att det skulle komma så småningom.

Vart iaf ett par kyldamasker :love: och Galway träns, inte helt nöjd med färgen men jag tror att det går att mörka det en hel del, det var väldigt mjukt och fint iaf!
Det blingade pannbandet hade dom förstås inte, och det cremefärgade schabraket var inte så fint i färgen som jag hade hoppats på.
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Knapplån

Har nu varit i den nya butiken i Uppsala och kikat och sortimentet var inte bra just nu, massor av saker som inte fanns mm, men dom sa att det skulle komma så småningom.

Vart iaf ett par kyldamasker :love: och Galway träns, inte helt nöjd med färgen men jag tror att det går att mörka det en hel del, det var väldigt mjukt och fint iaf!
Det blingade pannbandet hade dom förstås inte, och det cremefärgade schabraket var inte så fint i färgen som jag hade hoppats på.

Hur är kyldamaskerna? Gud vad jag är sugen på dem till nästa fälttävlanssäsong :love:
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

jag är kär ;) jättebra passform på båda mina hästar och sjukligt smidiga att ta med sig på träning, har haft dom under transportskydden på vägen hem från träning denna vecka. det bästa är att man inte behöver förbereda dom på ngt sätt utan man bara spolar dom i kallt vatten och så är det färdigt :)
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

jag är kär ;) jättebra passform på båda mina hästar och sjukligt smidiga att ta med sig på träning, har haft dom under transportskydden på vägen hem från träning denna vecka. det bästa är att man inte behöver förbereda dom på ngt sätt utan man bara spolar dom i kallt vatten och så är det färdigt :)

Låter ju jättebra :) Hur länge håller de kylan?
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Här kommer bild tagen med mobil

25984013.jpg

Synd att det är så ljust i verkligheten, det var snyggare i katalogen... :(
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Ljuset luras... det är vad jag anser som vanligt brunt med ljusare typ tabacco foder.

Till skillnad från Walsall som också är samma bruna färg med med den ljusa fodringen mer dragen åt det gul-oranga hållet.

Kvalitetsmässigt föredrar jag Galway då det har mjukare och lenare läder än vad Walsall har.
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Kvalitetsmässigt föredrar jag Galway då det har mjukare och lenare läder än vad Walsall har.


Klämde på Galway när jag var på Hööks i torsdags. Var väldigt förtjust i det. Det krackelerar lite i ytan men jag tror att en omedelbar inoljning skulle motverka det.

Mycket sugen på ett sådant till fullblodet. Då i brunt.

Enda nackdelen var väl att jag tyckte den var lite smal i remmarna på nosgrimman som man spänner fast den i.

Får se hur jag gör.
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Det var just att den hade så pass smala remmar som gjorde att jag skaffade den till d-ponnyn då han har ett brett och kort huvud.

Nu har jag jämfört storlekarna på Galway, Walsall och mina andra träns typ Stübben, Charisma mm.

Galway full har samma storlek som mina andra träns.

Walsall full motsvarar ungefär cob hos Stübben och Charisma.
Fick ha i hål 3 resp 4, högersidstycke resp vänster sidstycke om man räknar uppifrån, för att det skulle passa till Lippan.
På Stübben och Charisma har jag översta resp näst översta hålen.
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Förlåt att jag drar upp gammal tråd, men kändes onödigt att skapa en ny.
Jag velar mellan två träns, och jag har väääldigt svårt att bestämma mig. Så smakråd önskas i allra högsta grad. Ponnyn min är korsning arab/connemara, väldigt litet huvud och skimmel.
Detta:
http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=246533568&pf_id=SE-300363&pos=2

eller detta:
http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=246533568&pf_id=SE-300030&pos=2
 
Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Alternativ nummer två tycker jag. Visserligen gillar jag clincer men det räcker på pannbanden. Blr för mycket om det är på nosgrimman med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp