Höstens tävlingstråd

Heddan o jag har ju faktiskt varit ute på första starten efter konvalescensen. Vi blev tvåa på 65.69% i en msvB4 i lördags.
Tre domare o de låg väldigt jämnt.:)

blogger-image-762955426.jpg
Schysst med hatten lite lätt på sned..:laugh:
 


Hm nu minns jag inte exakt datum men mitten av september.

Höger galopp puts väck men den vänstra så fin att vi fick en 7a på fattningen. Men med bara en galopp blir det ju inga fantastiska poäng, så lägre än första gången. Näst sist igen :D

Sista starten blir om tre veckor, får se om flitigt tränande för instruktör hunnit göra skillnad.
 
@lil-sis Tycker det är så roligt att du kommit ut med din mara! Är ju mest miljöträning i hennes ålder, efter vinterträningen kommer starterna nästa år gå som en dans:)!
 
@lil-sis Tycker ni är fina! Läs igenom protokollen och se om de stämmer överens. Öva mer på det som du fick lägre på, analysera vad du kan göra bättre och fila på det till nästa gång.
 
nej attans tävlingarna i helgen 10-11 okt i varberg är inställda, pga feber. jag som var så taggad! :(
"
OBS! Tävlingen inställd pga feber på anläggningen!!

"Hej alla tävlande till Varbergs Ridklubbs Höstdressyr!
Varbergs Ridklubbs tävlingssektion ser sig tyvärr nödgade att ställa in båda tävlingsdagarna med dressyr lördagen den 10:e och söndag den 11:e.
SRG-stallet som ligger på Kvarnagården har idag fått en häst med feber. Efter konsultation med veterinär och Sveriges Ridsportförbund så ser vi, med så kort varsel, ingen annan lösning än att helt ställa in tävlingarna.

Det är självklart mycket tråkigt besked att lämna till er alla, men vi vågar inte riskera någonting och är rädda om era fyrbenta vänner!!!!!!

Tävlingssektionen är hemskt ledsna att det blir inställda tävlingar!

OBS! Snälla SPRID detta meddelande till alla ni vet som ska tävla/besöka dessa tävlingar!!!!!

Pengar kommer att återbetalas snarast möjligt! Jag kommer att meddela ansvarig om detta. Har tyvärr inte i dagsläget mer information om detta.

Med vänlig hälsning Kicki Westman /Tävlingssektionen Varbergs Ridklubb "
 
nej attans tävlingarna i helgen 10-11 okt i varberg är inställda, pga feber. jag som var så taggad! :(
"
OBS! Tävlingen inställd pga feber på anläggningen!!

"Hej alla tävlande till Varbergs Ridklubbs Höstdressyr!
Varbergs Ridklubbs tävlingssektion ser sig tyvärr nödgade att ställa in båda tävlingsdagarna med dressyr lördagen den 10:e och söndag den 11:e.
SRG-stallet som ligger på Kvarnagården har idag fått en häst med feber. Efter konsultation med veterinär och Sveriges Ridsportförbund så ser vi, med så kort varsel, ingen annan lösning än att helt ställa in tävlingarna.

Det är självklart mycket tråkigt besked att lämna till er alla, men vi vågar inte riskera någonting och är rädda om era fyrbenta vänner!!!!!!

Tävlingssektionen är hemskt ledsna att det blir inställda tävlingar!

OBS! Snälla SPRID detta meddelande till alla ni vet som ska tävla/besöka dessa tävlingar!!!!!

Pengar kommer att återbetalas snarast möjligt! Jag kommer att meddela ansvarig om detta. Har tyvärr inte i dagsläget mer information om detta.

Med vänlig hälsning Kicki Westman /Tävlingssektionen Varbergs Ridklubb "

Jag fick också det mailet. Jättetråkigt :( Jag var också taggad. Men nu blir det satsning till nästa år istället.
 
@lil-sis Tycker ni är fina! Läs igenom protokollen och se om de stämmer överens. Öva mer på det som du fick lägre på, analysera vad du kan göra bättre och fila på det till nästa gång.

Med tanke på att jag visade upp två helt olika sidor av prinsessan skulle jag bli förvånad om protokollen hade varit samstämmiga :D

Jag tror som @Fiorano att det i vår sen kommer vara stor skillnad.

Sedan första starten har vi börjat träna för instruktör ca 6 pass i månaden och det lär ju betala sig så småningom. Jag ska bara ( ;) ) hitta en lagom framridning så hon är loss men inte trött. Blir mkt kondition i vinter.
 
I helgen har jag och Barb ridit MsvC1 och MsvC2. Igår var det C1an och då red vi ihop 62,09% för tre domare och knep sista placeringen och fick vår första rosett i Msv! Idag i C2an red vi ihop poängrekord med 64,11%, vi var fyra poäng från placering vilka jag sjabblade bort i det ena enkla bytet där det blev en felfattning ut. Är ändå så otroligt nöjd och glad över helgens resultat, känns som om det börjar släppa även i MsvC nu för oss:).
12106991_10206651619321058_6675285736345833140_n.jpg
 
Sista tävlingen för säsongen idag. En MsvC1 där vi red ihop 64,15% vilket räckte till en stor och fin röd rosett! Är happy happy happy över att vi lyckats ta dessa två placeringar i Msv denna säsongen! Äääälskar min ponny och jag vet att vi kan bli ännu bättre:love:!
12074700_10206689183940150_6725793840753420349_n.jpg
 
Vår sista start i år blev en msvA. Nästan 61% är jag väldigt nöjd med då piruetterna blev för stora och i serien blev det räknefel. Nu kommer vi ägna vintern åt att befästa allt och sen tror jag hon kommer göra bra ifrån sig i msvA och St Georg till våren.:)
 
Red i söndags säsongsfinal i MsvC:1 med dryga 63% vilket gav en sjätteplacering av hela 33 starter! Jag är mycket nöjd med vår prestation under helgen eftrsom vi dessutom red MsvB:2 på 59% trots orena byten. Framför allt var hästens inställning mycket positiv och han verkade tycka att det var roligt att tävla! För första tävlingen på länge gick han bättre på banan än på framridningen, han taggade liksom till på ett bra och fokuserat sätt. Dessutom tycker jag att jag red bra och höll riktigt fint fokus hela ritterna utom precis vid bytena i B:2an. Nu tar vi lugn vecka följt av vinterträning.
 
Efter allt som hänt under hösten med flytt, Ultuna-vistelse och annat var jag och C äntligen ute och såg oss omkring i helgen. Vi hastade oss igenom en LA:3 med 61,857 % som resultat. Det var högt och lågt och en spänd häst som för dagen var svårpåverkad. Men duktig ändå, i och med att vi inte tränat heller på två månader så kan jag konstatera att lägstanivån är ok.
En liten film från mellantraven som faktiskt blev ok mot vad den har varit. Nu ska vi träna ordentligt!

 
Nu ni! Idag debuterade jag och Ådi, snart 20 år gammal, Grand Prix! Och vilken ritt vi gjorde!!! Har aldrig haft en sådan fin känsla i Ådi och ridit så väl som idag! Trots det finns det fortfarande så mycket kvar att jobba med, flera saker som vi snart kommer att göra så mycket bättre. Det blir ingen pension nästa år - vi ska rida U25!

Vi red ihop hela 59% idag! Vi får jobba mer på piaff och passage men gjorde fantastiskta bytesserier och ökningar! Det här var så kul!

Film kommer!
 
@Waco Vad roligt att få se film på debuten! En annan ser ju mest ridning på vår egen gräsrotsnivå och sen då de som rider världscupen och inte så mycket däremellan. Oerhört inspirerande även om en själv förmodligen aldrig kommer rida på den nivån. Hatten av :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: grodan21
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: valy
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 592
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp