Höstens tävlingstråd

Stort grattis till GP-debuten! Väldigt roligt att se filmen från ritten. Ni är en inspiration och det är så kul att se en så fräsch ålderman. Min egen blir 16 år nästa år och det är roligt att se att även äldre hästar kan fortsätta att utvecklas och samtidigt vara fräscha.
 
Nu ni! Idag debuterade jag och Ådi, snart 20 år gammal, Grand Prix! Och vilken ritt vi gjorde!!! Har aldrig haft en sådan fin känsla i Ådi och ridit så väl som idag! Trots det finns det fortfarande så mycket kvar att jobba med, flera saker som vi snart kommer att göra så mycket bättre. Det blir ingen pension nästa år - vi ska rida U25!

Vi red ihop hela 59% idag! Vi får jobba mer på piaff och passage men gjorde fantastiskta bytesserier och ökningar! Det här var så kul!

Film kommer!

Ja jädrar i havet vilka fina serier ni gör!! Och skolorna är inte helt fel heller...många dressyrryttare här som skulle behöva titta både en o 10 ggr på din film...verkligen hatten av!!:bow:
 
idag debuterade jag och C MsvC. Och det gick klart över förväntan. Redan i bilen dit förstod jag att domaren var ganska hård för min kompis som vanligtvis rider på 65 + red in på dryga 62... På framridningen var han fantastisk och spänstig och jag sa till min kompis att oavsett hur det gick skulle jag vara nöjd. Det blev bättre. Han var så sjukt lydig inne på tävlingsbanan att det nästan blev problem åt andra hållet. Han är så mjuk i kroppen att jag rider slutorna ganska raka t.ex. idag blev kommentaren: För rak 5. haha. Slutresultatet blev 62 % drygt och en tredjeplacering. Så sjukt skönt efter våra halvtaskiga resultat i lätta klasser. Nu blir det inget mer sånt, nu ska vi jobba på styrkan och rida vidare i Msv.. Sjukt glad tjej:

12241543_10156701958915497_1123275872229849698_n.jpg
 
Vi gör väl som årstiderna i vissa delar av landet, hoppar över sommaren. Dags alltså för höstens tävlingstråd.

Jag är grymt stolt över mig själv och min underbara häst! Efter 40 års (!) tävlingsuppehåll tog jag och min häst en placering i LB;1. Folk trodde nog inte att jag var riktigt klok när tårarna rann av lycka och glädje men efter "ett liv av längtan" har jag för första gången en egen häst och för mig var det ett historiskt ögonblick.
 
Jag är grymt stolt över mig själv och min underbara häst! Efter 40 års (!) tävlingsuppehåll tog jag och min häst en placering i LB;1. Folk trodde nog inte att jag var riktigt klok när tårarna rann av lycka och glädje men efter "ett liv av längtan" har jag för första gången en egen häst och för mig var det ett historiskt ögonblick.

Det låter fantastiskt ju :) Grattis och bra jobbat!
 
Jag har genomfört andra tävlingen på nya hästen i dag. Har haft honom i 4 månader nu och är väldigt nöjd, det här är hans andra dressyrstart någonsin och han är fortfarande ung och orutinerad. Red ihop 70,71% i ryttarmärke 2! Sedan blev det bara 58,83% i LC:2, tappade många poäng på en katastrofal högergalopp (läs: fattar fel galopp, byter först till korsgalopp innan vi får rätt galopp och sedan gör vi en liten vända ut från banan innan vi är rätt på det igen.) Men, är väldigt nöjd med det ändå, fick många 6,5, några sexor och några sjuor. Film från Ryttarmärke 2 finns här:
 
Någon som har någon tävling kvar i år? Jag funderar på en pay and ride i Båstad 29 december. En bit att köra, men är sugen på det...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: grodan21
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
654
Senast: valy
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 592
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp