Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Vilka underbara bilder!!!
Hon var 59 lång och väger nu 5,9kg!! stor tjej nu!!igår va hon 8 veckor gammal!
De var roligt hos doktorn, hon charma honom totallt med sina skratt, prat o leenden :)

Vilken rolig period de är nu! de händer så mkt hela tiden! de roligaste och mest spännande just nu för Ella år händerna! de utforskars hela tiden!

ingen som bor i gbg området som vill promenera lite?!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Nu var det ett tag sedan jag var in här..gud så alla bebisar växer! Min lilla tjej
var på vägning 10 v förra veckan och hon vägde 5040 och var 57 lång liten tjej.
Hon var hos läkaren 2 v innan och skrek då från hon kom in till vi gick ut hon hatar BVC! Kul! jag lyckades även åka på ryggskott samma dag så har knappt kunnat gått alls..riktigt typiskt BM var tvungen att ringa hem och kolla så att vi kommit hem.Envis som ett gammalt troll är man och ska ner och väga endå;)
Nu börjar det släppa men smäller fortfarande i ryggen när jag böjer mig:confused:
Hoppas att alla haft en trevlig jul med sina bebisar och får ett bra 2012!
Nyår var inge roligt här när man har en hund som blir helt förstörd när han hör smällare och när de även smäller 2 v innan och 1 v efter är inte ALLS kul!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Usch va tufft du haft med rygg och hund. Vår hund blev lugn när vi hade musik i bakgrunden och babblade en massa :)

Jack va på 3-månaderskoll idag och fick sina sprutor. Sprutorna va INTE kul, fy va förnärmad han blev lillplutten! Men efter att han fått kramas lite med mamma så förlät han bvc-tanten så hon fick ett leende igen innan vi gick :D
63,5 cm och 6360 gram, stora killen! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Hu så otäckt med sprutor!
Jag och Theo var på BVC idag och hade "två månaders-samtal"
Så även om han vägdes och fick en tid för vaccination så handlade besöket mest om mig. Det kändes lite konstigt men väldigt nyttigt.
Man glömmer sig själv väldigt lätt.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Vad går ett sånt samtal ut på? Jag var på BVC när A var 7 veckor och nästa besök är inte förrän han är 3 månader och det är dags för spruta. Med första barnet tyckte jag att det var besök hela tiden, men nu har det varit betydligt färre besök.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag hade med ett "mammasamtal" på bvc, fick bland annat svara på ett formulär med frågor som handlade om hur man mår och känner sig efter förlossningen. Det är för att leta reda på dem som ligger i riskzonen för att bli deprimerade.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Okej. Då hade jag nåt liknande med V, men då var det bara ett frågeformulär med några frågor, inte direkt samtal. Hon bara tittade på hur jag hade värderat påståendena och sa att det såg bra ut. Det kanske blir likadant vid nästa besök.

A är nu 9 veckor gammal. Är det normalt att de är inne in nån tillväxtfas vid den åldern och behöver extra mycket mat? Tycker han äter mer (oftare) än nånsin och det verkar som att han inte blir riktigt mätt (jag ammar).
 
Sv: Höstföräldrar 2011

E har vissa dagar då hon bara äter hela tiden, på kvällen har jag gett ersättning ibland för hon är inte nöjd när hon ammat. (hade hon inte kräkt upp hälften så vore det inget problem med mjölktillgången) Andra dagar måste jag pumpa ur för att hon bara sover och äter för sällan.
Det nya nu är att hon suttar på händerna och snackar med massa läten varje vaken minut
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Vi är inne i en ny fas där Ella verkligen inte vill somna på kvällen.
framtills för några dgar sen så somna hon alltid vid tolv när vi nattamma henne sen sov hon hela natten. nu är de super svårt att få henne att sova :( hon skriker som en besatt och de går inte att amma mer då hon skriker så.. tror inte hon har ont för så fort vi lägger henne på skotbordwt så logger hon nöjd o pratat o skrattar. Men trött är hon då ögonen går i kors! overtrött?vet inte, men när vi lägger henne tidigare vaknar hon bara efter typ 10 min... vad trkr ni? tips?
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Bara för att jag skrev av mig igår så gick hon tillbaka till så som hon var innnan. Hon somnade igår vid kl 00 och sover än! Ska strax väcka henne!!
Tror att de är jag som påverkat hennes sömn?! Tror att jag lyssnat för mycket på andras råd om att hon minnsan ska sova vid tio. När vi lägger henne då får vi ett h*vete! Men nu har vi sagt att hon får göra som innan. Alltså somna vid 00.
Hur gör ni andra med nattrutiner?
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Vi hade problemet åt andra hållet när våra var runt 2 månader. Då sov de med oss i soffan innan de fick nattmålet runt 22-23 och sedan sov de i max 4 timmar! När vi provade att ge dem mat och natta dem vid 19-20 tiden då de oftast somnade med oss så började de sova i 8-9 timmar! Nu har de sedan början av december fått magmassage, blöjbyte, pyamas och tvättning runt 19 och sedan får de äta vid 19.30-20, sedan har de sovit hela nätterna till 05.30-06! Nu har de däremot börjat ha oroliga nätter den här veckan och vaknat runt 3 och viftat med armar och ben och sedan sovit oroligt (inte hungriga, de är inte ledsna eller så, bara oroliga) fram tills maten runt 06. En natt "vaknade" de i skift mellan 01 och 06... då var man trött på morgonen!

Antingen är de oroliga för att de har lite magknip på nätterna (provade att sluta med minifom dropparna förra helgen, men har har börjat igen..) eller så är de helt enkelt inne i en ny fas och det händer så mycket att de inte riktigt får ro att sova.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Hur gör ni andra med nattrutiner?

Någon gång mellan 22 och 00 tar pappa med sig Tibbe och en flaska ersättning och går och lägger sig. Jag tar alltid in och nattar hästarna medan de går och lägger sig, ammar aldrig i samband med läggning. Fram tills dess att pappa lägger sig är Tibbe med uppe, men han sover givetvis om han är trött och det är inga problem att lägga honom även om han har sovit hela kvällen innan.

När han ätit klart läggs han i sin säng och brukar utan problem somna och sover tills framåt 6 på morgonen. Då tar jag över honom till vår säng och ammar innan vi somnar om. Han brukar vakna och vilja tutta lite och somna om ett par gånger under morgonen och vid framåt 8:30-9:30 brukar han vakna helt och vara pigg, så då går vi upp.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

I fredags hade vi 3-månaderskollen på BVC. Tibbe vägde 5470 g och mättes till 63 cm (med böjda ben, så antagligen uppåt 65 cm när han är som han ska ;) ). Jag fick fylla i ett papper om hur jag mådde, men det var inget särskilt prat. Vaccinationerna var inte så populärt, men han blev inte hysterisk heller utan det gick relativt bra. Han var lite hängig dygnet efteråt, men fick ingen feber.

I lördags hade vi ett litet kvartalskalas med mormor och farfar på plats, förutom vi tre i familjen då. Vi åt middag, Tibbe fick lite presenter och hade det allmänt mysigt. Dagen till ära återinvigde vi min gamla stol, men Tibbe är lite för ostadig för att kunna sitta själv ännu. Dock är det så himla kul att vara med vid matbordet, så vi får träna flitigt.

04-1091.jpg


Han har börjat vända sig från mage till rygg nu, men accepterar magliggandet bättre och bättre vartefter han har blivit starkare.

08-1095.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Hur lägger ni in era bilder?
nästa v blir Alina 3 mån och ska då få sprutorna:( hoppas inte hon reagerar som sin stora syster och spyr hela natten eft sprutorna!
Alina hatar att ligga på magen hon blir rasande om man lägger henne på magen.
Hon är rätt bestämd mkt humör och stora röstresurser;) blir kanske som syrran sin och brottas med killarna på dagis sedan ha,ha;)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Theo blir också tre månader inom kort och ska få vaccinationssprutan.
Sköterskan var snäll och prickade in samma dag som jag ska på efterkontroll, då slipper jag fara dit 2 gånger samma vecka :)

Vet du inte alls hur man lägger in bilder? Eller undrar du vart vi laddar upp bilderna?
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag vet hur man laddar upp länkar men vart i från?? går det att lägga in från telefon??
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Nej du måste ladda upp dem på nån annan sida och länka därifrån :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Photobucket finns som app om man har en smartphone, jag kan ladda upp bilder dit från min iPhone och sen lägga upp här. Busenkelt!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Då ska jag skaffa den på direkten! Har ju photobucket sen tidigare :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

2000 inlägg kära vänner, dags för en ny tråd!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 652
Senast: MML
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 124
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 603
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp