Höstföräldrar 2011

K

kalaskulan

Hejsan! Är det några fler som väntar tillökning till hösten som skulle vilja skriva av sig lite?

Jag väljer att använda mig av ett anonymt nick än så länge när det inte gått så lång tid ännu.

Det här kommer bli vårt första barn och det är väldigt spännande att få uppleva hur ens nya liv som förälder kommer att bli.

Så i den här tråden kan väl vi som väntar barn i september till november 2011 hålla till?
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag kan ju börja med att skriva att vi är i v.6 och bebis förväntas komma i mitten av oktober. Än så länge så mår jag bara bra. De symptom jag har är:

Förhöjd temp
Lätt Yrsel
Trötthet
Lätt molvärk till och från

Om någon skulle komma på vem jag är så ta det gärna via pm istället, vill gärna hålla mig anonym ett tag till! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

HU, tänk att det var ett år sedan Höstföräldrar 2010 startades.. vad tiden går fort, Lycka till alla :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Du hann före mig, hade tänkt starta en sådan här tråd men var för sen! Har hittills varit en av vårmammorna 2010, maratontråden...

Plussade igår och är i v6 och har med bf i mitten av oktober.

Väntar mitt tredje barn, har två söner på 10 år respektive 10 månader.

Symtom hittils:
Spända bröst
molvärk
trötthet
illamående
samt sugen på apelsinmer :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag har förväntat mig att få mer ont i brösten, men ännu har det bara känts lite grann i dem. Visserligen är bröstvårtorna extremt känsliga för kyla just nu och gör riktigt ont ibland.

Vad roligt med tätt mellan de sista barnen! Det är 18 månader mellan mig och min syster och det har varit välduígt roligt. Bästa kompisen väntar sitt andra barn nu till mars och deras första fyller två i juni.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Grattis till er!

Vecka 9 är jag i :bump:
Beräknad till 23:e september efter UL.

Fick dagen efter inskrivningen komma direkt till kvinnokliniken då jag beskrivit för barnmorskan mina smärtor i magen.. Så första UL gjordes i vecka 6 vilket visade ett levande foster och en tom hinnsäck. Fick komma tillbaka veckan efter för att kontrollera en extra gång att "den andra" inte satt utomvärts. Så jag har redan varit på två UL :D Fick då också veta att min livmoder ligger bakåttippad vilket också har gjort att jag haft en del värk i ländryggen.

Så mina symptom har då varit grym "mensvärk" och ryggvärk men det har avtagit efter andra UL:et då också den andra hinnsäcken försvunnit. Förutom detta:
Ganska milt illamående, har bara spytt en gång. Det är lite värre kvällstid.
större tuttar :d ;)
lite dåligt humör.
acne :(
trötthet

Mitt första :)
Det va nog bra att det bara blev ett till att börja med när man är nybörjare ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höstföräldrar 2011

Menade såklart utomkveds, lite svårt att ha det utvärtes :D
Skyller på graviditetsdemens, något jag haft väldans problem med :o
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Skylla på graviditetsdemens låter som en bra sak, jag är ju ganska disträ i vanliga fall med, men nu kan man ju skylla på något.. Men samtidigt är jag ju bara i v.6 så det är kanske lite tidigt att börja skylla på det redan nu.

Vi ska på vul i v.9 då jag är så orolig för mf. Har bokat in det privat.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Glömde säga grattis till dig också! (som sagt....) Det är roligt att vi ligger ganska nära varandra i tid än så länge!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Hej jag har i dag fått reda på att jag är gravid 3 barnet är bara i v 5-6 beräknat efter sissta mens så är den beräknad mitten av okt. tål inte vissa saker lukter och har ont i brösten :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Grattis! :D

Jag vill också ha 3, men vi får väl se vad jag säger efter första :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Har varit toktrött idag, rena zombien! Visste knappt va jag hette där ett tag.
Blev ingen långprommis med hunden heller, blir ju helt slut efter bara en liten bit.. Så hon fick jaga pinnar istället.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag är med skittrött, men kan inte sova ändå. Irriterande.
Har dessutom börjat få ont i fogarna idag, vilket inte är så kul. Men det är ju inte så länge sedan jag var gravid sist så det var väl inte annat att vänta :grin:
Nu ska jag se om jag hittar mitt gravidbälte någonstans...

Min mamma har förmodligen fått reda på att jag är gravid, hon passade lillsonen idag och bm-papperna låg i skötväskan. Smart, jag har också drabbats av graviditetsdemens alla redan!

Åker iväg en vecka och har troligen inte tillgång till internet, så skriver kanske inte här på ett tag!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Håller med om att vara trött, och jag kan inte heller sova ordentligt.. I morse kände jag verkligen att jag vile sova lite till när sambon åkte och jobbade, det slutade med att jag har kissat FEM gånger på TRE timmar och jag har verkligen inte dryckit mer än vanligt.. Suck alltså, så det blev ingen mer sovmorgon för mig. Nu har jag iaf lyckats hålla mig från kissandet i en timme.

Har börjat få ont i brösten eller egentligen mest ont i högerbrösten av någon anledning. Imorse var det även dags för den första prostafen tabletten då illamåendet inte gick över då jag åt frukost, suck alltså. Men det känns bra att symptomen övar, det borde ju betyda att den lilla växer på där inne! Nu är det bara drygt två veckor kvar till VUL!!

Jag har lyckats skvallra ganska bra för folk om att vi är gravida, men bara till folk som jag skulle vilka prata med om det skulle sluta med mf. Så mamma, syster, bästa kompisarna och mina närmsta kollegor vet om det redan.

Trist med foglossning redan Mikan, men som sagt det är ju nära mellan dina små.

Jag känner att jag skulle vilja ha två barn iaf, men eftersom att det har tagit lång tid att få till denna så kommer jag vara mer än nöjd bara vi får vår lilla, men det kanske ändras snabbt den väl kommer ut. Sambon pratar redan om att han vill ha tätt mellan barnen och att det hade varit roligt att försöka få till en två ganska snabbt..
 
Sv: Höstföräldrar 2011

*Dubbelpostning..*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höstföräldrar 2011

Grattis! :D

Jag vill också ha 3, men vi får väl se vad jag säger efter första :D

MMmm när du jusst fött första vill du nog inte ha fler.. men man glömmer fort:p och det är så underbar kännsla att vara gravid och få barn :) slår ALLT jag har hafft tur jag har haft haft lätt nr 1 6 tim och nr 2, 5 tim så denna kommer kanske i bilen :p
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag känner inte att jag är mer kissnödig än annars.. Men antar att det är för att livmodern är bakåttippad och inte trycker på samma sätt då?

raggarn: haha ja man är nog inte så sugen direkt efter :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

I dag är jag TRÖTT..jobbat hela helgen vääldigt ont i ryggen när jag kom hem.
Börjar känna lite molande värk i livmodern och i brösten men har svårt att fatta att jag är gravid i gen trodde i morse att jag bara drömt.
Men är glad att det inte är en dröm :) barnen kommer bli super glada när de får veta!
När har ni andra bf(enligt mens?) antar att inga gjort ul än ;)
Min är beräknad 21/10.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag har, som jag skrev i mitt första inlägg :p, redan gjort 2! I vecka 6 och vecka 7.

Har bf 23/9 :bump:

Så jag är redan i vecka 10 :o tycker det går skitfort! Redan 1/4 ju! :o
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 667
Senast: MML
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 125
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 638
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp