Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Min började puta väldigt tidigt, runt vecka 10 eller så. Men det var ju ingen rejäl kula då, utan som sagt bara lite put. :p




Läkarbesöket i onsdags gick bra. Hon klämde och kände lite, vilket inte var skönt! Fick konstaterat igen att jag är överrörlig, vilket jag ju redan visste om. Hon skickade i alla fall in ett sjukintyg till FK, som gäller min praktiktid (5v). Hoppas det blir beviljat.. Annars har jag inget annat val än att ta studieuppehåll redan nu i princip. För någon praktik kan jag ju inte ut på oavsett om sjukskrivningen blir beviljad eller inte. Var helt slut i fogarna bara efter att ha varit iväg till apoteket och så, tog 20 minuter allt som allt..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Min började puta väldigt tidigt, runt vecka 10 eller så. Men det var ju ingen rejäl kula då, utan som sagt bara lite put. :p
.

Kula ska jag inte säga att jag har fått heller utan det är mer "har hon ätit för många kanelbullar eller är hon på tjocken mage". :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad härligt! En tråd där jag passar in! Lägger till mig på listan! :)

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:e Jettan- andra barnet

Oktober
9/11:e Mulles_matte - tredje barnet
17:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet
15:e-25:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet

November
3:e Vimsan - andra barnet
16:e gravid2013 - första barnet
21:a sprudlande - första barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är så skönt att höra om andra som är i liknande situation som jag!!! Härliga bilder på mage och jag som trodde jag var tidig med min mage, men det verkar ju vara i sin ordning nu!!!:)

Jag har också problem med foglossningar och ska försöka få bli sjukskriven, inget roligt det där... :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Min började puta väldigt tidigt, runt vecka 10 eller så. Men det var ju ingen rejäl kula då, utan som sagt bara lite put. :p




Läkarbesöket i onsdags gick bra. Hon klämde och kände lite, vilket inte var skönt! Fick konstaterat igen att jag är överrörlig, vilket jag ju redan visste om. Hon skickade i alla fall in ett sjukintyg till FK, som gäller min praktiktid (5v). Hoppas det blir beviljat.. Annars har jag inget annat val än att ta studieuppehåll redan nu i princip. För någon praktik kan jag ju inte ut på oavsett om sjukskrivningen blir beviljad eller inte. Var helt slut i fogarna bara efter att ha varit iväg till apoteket och så, tog 20 minuter allt som allt..

Skönt att du fick din sjukskrivning! Apropå det, så sa min läkare att fk kan vara väldigt griniga när det gäller sjukskrivning på heltid pga foglossning :S
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Anden är ute ur flaskan :D

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:e Jettan- andra barnet

Oktober
9/11:e Mulles_matte - tredje barnet
17:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet
15:e-25:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet

November
3:e Vimsan - andra barnet
16:e gravid2013 - första barnet
16:e Andromedae - första barnet
21:a sprudlande - första barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2013

:D
Grattis!

Jag ska snart "outa" mitt rätta nick. Har varit på väg att logga in med "fel" flera gånger. Nu skulle det inte vara någon katastrof men jag vill att de som ska höra det direkt från oss ska få ha gjort det först :)
Hoppar över en stor fest i kväll. Paret vet inte om mitt tillstånd och dom tillhör "vi skriver allt på facebook folket" så jag kände att "njae, lite hederlig magsjuka är nog en bra ursäkt för i dag". ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att du fick din sjukskrivning! Apropå det, så sa min läkare att fk kan vara väldigt griniga när det gäller sjukskrivning på heltid pga foglossning :S

Nu vet jag ju inte om jag får den beviljad av FK eller inte.. Har inte fått besked därifrån. Men eftersom FK inte behöver betala ut någon ersättning eller liknande, utan det är CSN som det då gäller, tycker inte jag att det borde bli "lika kinkigt".. Oavsett så blir det ingen mer skola för min del från och med vecka 19, antingen genom beviljad sjukskrivning eller genom studieuppehåll redan då..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Jag har fått en craving! :D Jag bara MÅSTE ha ananas, helst färsk men ananas i alla former går bra :d
Som sambon sa, var glad att det är ananas och inte murbruk eller något annat onyttigt o onormalt :p

Sen har även jag fått foglossning, kommer inte ihåg att det var så här tidigt med sonen. Upptäckte det efter att ha jobbat en hel dag förra veckan. Vilket inte alls känns bra, jag som ska sommarjobba (är arbetslös nu) som personlig assistent....

Idag när jag var iväg och shoppade i 2,5 tim så märktes det, hade jäkligt ont när jag kom hem. :(

Annars är jag fortfarande sjuktrött, hade nog kunnat gå och lägga mig redan kl 20 ikväll men känner mig tvungen att vara vaken ett tag till.

Nu ska jag fortsätta käka min ananas, har snart vräkt i mig en hel färsk ananas. :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack :)
Det var samma här, men nu vet de viktigaste så nu spelar det inte så stor roll om det skulle spridas. Vi slår väl inte direkt på stora pukan, men det är inte heller någon überhemlighet.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag är också toktrött!! Kan somna när som helst :crazy:
Det blir ju inte bättre när man har en liten som vaknar mellan 5-6 varje morgon....

I morgon är jag i vecka 13 men mår fortfarande pisslilla!! Kräks inte men mår illa 24 timmar om dygnet. Det börjar påverka både humör och motivation :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:e Jettan- andra barnet

Oktober
9/11:e Mulles_matte - tredje barnet
17:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet
15:e-25:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet

November
3:e Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
16:e gravid2013 - första barnet
16:e Andromedae - första barnet
21:a sprudlande - första barnet


Hittade en tråd till :)
Får se vad UL säger om datumet.
Gravidappen säger att jag är i v. 13 (12+5), BM verkade hålla med i tisdags när vi var på inskrivning.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh den där tröttheten har jag också dragits med, så himla jobbigt! Den enda gången jag piggnar till är när jag sitter på hästen märkligt nog ;) jobbet är värst, räknar halvtimmarna tills det är rast...

Har också mått lite illa men inte spytt så det är skönt, och illamåendet börjar ge sig nu.

På torsdag ska jag göra fvp, håll tummarna att allt går bra! skulle gjort det idag egentligen men det blev flyttat pga helgdag imorgon.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Uppdaterar er lite om min underbara vecka... Var i väg och söndags och tävlade med min sköthäst (hon vann! :D ) På vägen hem blev jag magsjuk....:crazy:

Hade ca. 1,5 h hem och var ensam med dottern och var tvungen och stanna och spy typ hela tiden, fantastiskt underbart!:wtf: Hela natten var ett enda lidande och på morgonen var det ju inte tal om att gå upp, dottern fick också vara hemma för att inte smitta några andra, hon var dock INTE sjuk och tyckte förstås det sög rejält att vara hemma med en mamma som bara vill sova...:( Men hon är duktig min flicka, tog hand om både sig själv, hunden och mamman!

Sen kom sambo hem på kvällen och tog med sig vårt väldigt understimulerade barn och gick och bowlade.:love: Hon babblade konstant... :p

Men sen var han tvungen att åka till jobbet dan därpå så då fick dottern åka till mormor och morfar, tack gode gud för mina päron, vad skulle jag göra utan dom?!? Så kunde jag ligga hemma och må skit i min ensamhet under valborg...

trots att jag bor i skogen blev det livat frampå kvällen då grannen bestämde sig för att bränna av en massa smällare, min hund är skotträdd och mellan kl 9-11 hade han en puls på 180, skakade i hela kroppen och grät konstant... :cry: Jag kan tycka man kan förbjuda smällare alla dagar utom nyår, ni kanske förstår varför... :meh: vi lyckades somna sedan iaf, hunden sov i min säng, typ på mig, så det blev lite trångt (hund är ca. 50 kg tung)... sedan vaknade han tidigt på morgonen och behövde gå på toa, vågade ju förstås inte gå och kissa på kvällen...

Hur som helst jag är fortfarande dålig, har ätit någon banan och lite yoghurt... ibland känner jag mig pigg, men nästa sekund mår jag skit igen. Nu har jag varit dålig i tre dagar, är det normalt??? Är det så hälsosamt för bebis att mamsen går på banan och vatten diet? Tror jag måste höra av mig till barnmorskan i morgon om det ska fortsätta såhär...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Stackare!!
Hoppas du blir frisk snarast. Tror inte att det är någon fara för bäbis än så länge. De brukar ta vad de behöver :)
En bekant hade jättesvårt att äta under hela sin graviditet (mådde illa i veckor :crazy:) Det var nästan bara frukt och grön som gick ner men ut kom en stor och frisk pojk!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Samma här, det svåra är bara att ta sig ut till hästen :p
Har man väl landat i soffan så är det näst intill omöjligt att ta sig därifrån.

Förresten, jag har inte mått illa ikväll!! Tjihooo, det kanske äntligen är på väg att ge sig. Har ju "bara" mått illa i nio veckor nu :mad:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Din stackare! Inget roligt att vara magsjuk. Men oroa dig inte för barnet - det tar den näring som det behöver och handlar det bara om ett fåtal dagar som du äter dåligt ska det inte vara några problem alls.

*kl*

I förra veckan blev vi snäppet mer officiella. Min familj fick veta i torsdags (syskonen) och fredags (mamma). Syskonen blev jätteglada men från mamma kom inga översvallande lyckoreaktioner direkt. :p Hon blev väl hälften glad och hälften orolig över hur det ska gå med mina studier, eftersom knodden kommer att komma mitt i höstterminen. Helt väntad reaktion. ;)

Annat var det med blivande farmor som blev eld och lågor - också helt väntad reaktion. :D På den sidan spred sig sedan nyheten som en löpeld. På min sida är det fortfarande bara i närmaste familjen. Jag berättade för en kusin i dag men bad henne hålla tyst en vecka till så att jag själv får berätta för mormor när jag och pojkvännen hälsar på henne nästa vecka.

Om två veckor ska vi på KUB. Jag vet inte hur jag ska orka vänta så länge. :nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*
Här är måendet sådär. Ena stunden upp, andra ner. Magen krånglar mest :o:o. Den skötte sig bra en tid men nu är trögt igen :yuck:.

I helgen offentliggörs det för mannens familj. Vi har inte träffat dom tidigare, hans mor har däremot räknat ut det ändå... Kanske för att jag sover typ jämt ;).

Jag kan inte äta kyckling. Det är så otroligt vedervärdigt just nu och hotar med att återvända när jag stoppar det i munnen. Konstigt nog kan jag ändå bli sjukt sugen på det.

Inskrivning på måndag. :) Vad fort det går!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Usch, det låter verkligen inte som en optimal vecka för dig. Roligt att det gick bra med sköthästen på tävlingen iaf. :)

*kl*
Här känns det som att tiden går långsamt, är i vecka 22 nu. Magen växer så att det knakar och det börjar bli hårda sparkar i magen. Min sambo har känt en svag puff en gång, annars är det svårt att synka kännandet och sparkandet.
Efter några dagars fixande i trädgården så tror jag att mina fogar har börjat kännas av. Försöker att ta det lite lugnare, så att jag inte hetsar fram problem i onödan.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

O jag, tycker tiden bara rusar fram, snart v 17. Men då har jag en 3 åring som får dagarna att gå, trots att man är arbetslös.

Men jag vet hur de känns, med sonen så gick tiden jätte långsamt....

*********

Har fortfarande inte fått någon tid till ultraljud, tycker jsg borde ha fått det vid.de här laget...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 180
  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
130 212
Senast: Roxer
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 449
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 931
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp