Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis! @Linisen och @FiVi
Kul att vi börjar bli ett gäng :)
Har tid för riktig inskrivning på tisdag, så antar att man får agera nåldyna..:( är så fruktansvärt nålrädd, men hoppas på att blodkärlen är mer synliga nu när blodmängden ökar i kroppen.
Går in i vecka 11 på måndag..hur har ni tänkt göra med att berätta för omgivningen? vilken vecka känns bra för er?
 
Grattis! @Linisen och @FiVi
Kul att vi börjar bli ett gäng :)
Har tid för riktig inskrivning på tisdag, så antar att man får agera nåldyna..:( är så fruktansvärt nålrädd, men hoppas på att blodkärlen är mer synliga nu när blodmängden ökar i kroppen.
Går in i vecka 11 på måndag..hur har ni tänkt göra med att berätta för omgivningen? vilken vecka känns bra för er?

Vi berättade för min sambos mamma och syster i helgen då de bor i Oslo och vi var där och hälsade på. Mina föräldrar fick veta det igår. Nyss gått in i vecka elva. Sen vet några på mitt jobb inkl. chefen, svårt att hålla det helt hemligt när jag måste undvika en del patienter pga smitta eller läkemedel de äter.
 
Jag kommer berätta för mina föräldrar idag, v 9 eller nåt är jag i. Lite tidigt men ska hälsa på där ett par dagar och jag är så sinnessjukt trött och mår inte alls bra så det är lika bra att berätta.
Annars vet ingen annan än.
 
Åh det är så spännande!
Någon som varit på Inskrivning ännu? vi ska dit på torsdag, ganska tidigt tycker jag men men.
Hur mår ni andra?
Jag började fundera på det här med att lyfta och bära när man väntar barn, jag har tre hästar och det ska mockas, bäras hö och vatten varje dag men samtidigt känner man att kroppen nästan borde vara van vid detta? Hur känner och gör ni? Min förra graviditet så hade vi lösdrift och fri tillgång så det var inte så mycket tungt arbete.
Jag är i v 34 nu och har gjort allt detta fram till förra veckan. Skulle klara det nu också men vill hellre fortsätta rida ett tag till så bad min partner ta över mockning, foder och vatten. Tror han tycker det är rätt kul för han kallar honom gärna "min häst" nu och det är mycket "min häst äter såhär mycket äpplen", "min häst går in den här tiden" osv :D
 
Grattis! @Linisen och @FiVi
Kul att vi börjar bli ett gäng :)
Har tid för riktig inskrivning på tisdag, så antar att man får agera nåldyna..:( är så fruktansvärt nålrädd, men hoppas på att blodkärlen är mer synliga nu när blodmängden ökar i kroppen.
Går in i vecka 11 på måndag..hur har ni tänkt göra med att berätta för omgivningen? vilken vecka känns bra för er?

På min inskrivning så togs blodprov endast via fingret. Större blodprov i armen tog jag senare på stora sjukhuset. Du kanske kan ringa och fråga hur dom gör hos er? Be om emla-plåster kan ju hjälpa ibland.

P.s. Gör inte misstaget som jag gjorde med att inte vara kissnödig öht. Dom ville nämligen ha urinprov och det blev ett himla meck eftersom jag inte tänkte mig för utan hade kissat precis innan besöket. :p :meh:
 
Vi har inte berättat för nån än, men jag kommer berätta på jobbet i/runt v 12. Jag kommer behöva byta tjänst inte alltför sent in i graviditeten så det är lika bra.
 
Min bästa kompis och hon jag delar stall med vet om det. Kunde inte säga att jag inte hade lust att fortsätta med unghästen som ska igång här om någon vecka, så lag korten på borden så hon kunde planera om åt hobom. Annars ingen mer än sambon. Föräldrarna tänkte vi ta runt v 8 för då fyller min mamma år. Lite tidigt. Men då vet dom om det ifall något skulle gå fel. Resten av bekantskapen får bli efter v 12. Jag ska på inskrivning 30/3 så skulle jag ha med mig morgonurin stod det i kallelsen.

Jag har senaste dagarna börjat må illa på kvällarna. Även under dagarna om jag inte äter regelbundet. Vilket jag inte gjort på många år. Glömde fika på EM på jobbet igår och när vi skulle lägga upp middagen fick jag dra i mig ett glas fil för att må okej under middagen. Jobbar på demensavdelning så det är bara att hålla masken när man mår dåligt. Så på ett sätt längtar jag till att jag kan gå ut med att vi ska ha barn. Det är rätt tungt att inte kunna säga varför man mår dåligt då vi är väldigt öppna mot varandra i personalgruppen. Kommer om några veckor vara tvungen att berätta för vårat administrativa stöd att jag är gravid för jag vill inte vara på avdelningen där dom är utåtriktade och slåss ordentligt. Det är inte ofta vi behöver gå över dit. Men det händer. Så hoppas veckorna går fort nu.
 
Här plussades det idag. Absolut helt oplanerat och ganska chockartat!
Har en son som blev ett i Januari, har precis slutat amma, kommit igång med ridningen och såg fram emot en sommar där jag kunde svalka mig med en god cider.
Innan jag blev gravid med sonen var min mens otroligt oregelbunden och vi försökte länge att få mig gravid. Men sen mensen kom tillbaka efter graviditeten så är den otroligt regelbunden, med mina mått mätt, men det är inget jag gått runt och tänkt på eftersom vi inte tänkt skaffa nr 2 än på ett tag!
Men så lyckades vi mysa till det och nån rackare smet förbi och nu ligger jag med järnsmak i munnen och lätt molvärk i kvinnomagen

Blev inte glad till en början utan fick mest panik, men nu har man fått smälta lite och att göra abort är helt uteslutet. Men det är tidigt och mycket kan hända, men går allt som det ska blir det en till plutt i slutet av oktober!
 
Grattis! @Linisen och @FiVi
Kul att vi börjar bli ett gäng :)
Har tid för riktig inskrivning på tisdag, så antar att man får agera nåldyna..:( är så fruktansvärt nålrädd, men hoppas på att blodkärlen är mer synliga nu när blodmängden ökar i kroppen.
Går in i vecka 11 på måndag..hur har ni tänkt göra med att berätta för omgivningen? vilken vecka känns bra för er?


Jag var och träffade BM igår, men det var bara ett hälsosamtal. Däremot fick jag en tid för VUL den 2a, så det ska bli spännande! Och inskrivning den 11:e.

Ang att berätta så vet mina närmaste om, man håller ju på att explodera om man inte får berätta för någon att man plussat. Med de som vet nu så skulle det inte bli någon obekväm sits om det skulle gå åt skogen. Det är folk jag pratar med dagligen så de skulle få veta det också direkt.
Officiellt blir det inte förrän efter v. 12 och då tänker jag berätta för chefen också (om jag lyckas smita iväg från jobbet på VUL och inskrivning utan att hon börjar undra:D)
 
Hej! Jag ansluter mig här med. Plussade i söndags. :) Inskrivning 30/3 Inte direkt planerat men väldigt välkommet. Kan inte riktigt förstå att det är sant.

September

14/9 - Norma - Värmland
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet

November

Men grattis! :)
Vad roligt!
 
Just ja, jag har ju faktiskt berättat för medryttarhästens ägare. Jag blev medryttare på hästen i årsskiftet eftersom ägaren är gravid :o skulle ju hålla igång hästen åt henne och komma ut och tävla, men det blir ju inget med det. Rider så länge jag kan men det kändes sjysst att berätta så tidigt som möjligt.
 
September
14/9 - Norma - Värmland
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet

November

Vi har redan berättat för alla närmaste, även om det är tidigt och mycket kan hända så är jag ju gravid nu, ser ingen mening med att smyga, kan inte va tyst om nåt så stort :P
Resonerar som så att skulle nåt gå fel så vet folk runt en varför man mår dåligt.
Med sonen gick vi ut "officiellt" efter första UL med den klassiska bilden på fejjan :)
 
Men hjälp vad trött jag är. Var ute hos en kompis föräldrar och grillade korv idag. Det enda jag ville göra var att typ lägga mig och sova på marken. Kom hem och har däckat på soffan efter dusch. Peppar peppar inget illamående idag än, igår var det värre då jag på em inte visste om jag skulle sitta stå eller ligga, men klingade av efter ca 20 minuter.

Hur mår ni andra?
 
Jag tror jag fått känna av fogarna för första gången efter en tung och stressig helg på jobbet. Även ischiaslikande smärta. Känns lovande när det börjar redan i vecka elva. :down:
 
Här plussades det idag. Absolut helt oplanerat och ganska chockartat!
Har en son som blev ett i Januari, har precis slutat amma, kommit igång med ridningen och såg fram emot en sommar där jag kunde svalka mig med en god cider.
Innan jag blev gravid med sonen var min mens otroligt oregelbunden och vi försökte länge att få mig gravid. Men sen mensen kom tillbaka efter graviditeten så är den otroligt regelbunden, med mina mått mätt, men det är inget jag gått runt och tänkt på eftersom vi inte tänkt skaffa nr 2 än på ett tag!
Men så lyckades vi mysa till det och nån rackare smet förbi och nu ligger jag med järnsmak i munnen och lätt molvärk i kvinnomagen

Blev inte glad till en början utan fick mest panik, men nu har man fått smälta lite och att göra abort är helt uteslutet. Men det är tidigt och mycket kan hända, men går allt som det ska blir det en till plutt i slutet av oktober!

Grattis!!! :)
 
Var förfärligt trött det fram tills ca v 10 men börjar faktiskt ge med sig nu, tycker att de mesta gravidsymptomen börjar ge sig förutom öma bröst då..eller så har man bara vant sig ;) Börjar det synas något på er andra? funderar på hur mycket större man blir med barn nr 2..
 
@-westerngirl-
Går in i vecka 10 snart och hoppas VERKLIGEN att tröttheten ger sig snart. Minns inte att det var såhär illa med dottern men då kunde man ju iofs lägga sig när man ville med. Har vabbat hysteriskt senaste veckorna och det är ju inte alltid vilsamt...

Undrar också hur tidigt man ska bli stor. Tycker redan att jag svullnar på eftermiddagarna så det ser ut som jag är halvvägs :rofl:

Är lite sur och bitter i övrigt också. Mår inte alls bra :(
 
Oj WOW
För ett år sådan var det jag som efter ett glädjande + hoppade in i hösttråden. Tiden går så otroligt fort så det finns inte :)
Nu väntar en tid för er med förhoppningar, oro, förväntan, väntan, känslan av att bli stor och tung, mer väntan, glädjen vid UL, första sparken och varje gång ni får höra pyrets hjärtljud. Nu inleds en stor positiv förändring i ert liv.

Jag vill bara önska er ett STORT STORT lycka till. Ta vara på den här tiden för såhär i efterhand så var den fantastisk och tänka sig, nu har jag precis nattat min underbara lille son som var vår belöning. Om mindre än ett år sitter ni där med er. :love:

Kram

Helena och Bastian
 

Tack så mycket :)

Jag hoppas verkligen inte att jag blir större än sist, gick inte upp så mycket i vikt (stor redan från början), men kort så fick en enorm mage, haha!
Vart lite nervös igår att jag redan börjat känna av fogarna, men är bättre idag och berodde nog på intensiv städning inför mäklarbesök! Annars så är det än så länge bara järnsmak i munnen o lite molvärk
 
Jag är trött mest hela tiden, har varit lite bättre den senaste veckan (fast inatt sov jag 10 h) :o annars har jag ont som tusan i brösten, för tillfället mer i höger. Kaffe smakar äckligt, annars inga preferenser. Inte så sugen på mat alls, däremot drömmer jag om smågodis :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 709
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 049
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp