Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska på inskrivningssamtal nästa vecka :) fyllde i BF listan också :)

BF Höst 2015:


September
14/9 - Norma - Värmland
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet

November
 
Om det är okej med er så hänger jag lite i den här tråden också, tillhör sommartråden egentligen men ligger närmre er i BF (slutet av augusti) :)
 
@-westerngirl-
Går in i vecka 10 snart och hoppas VERKLIGEN att tröttheten ger sig snart. Minns inte att det var såhär illa med dottern men då kunde man ju iofs lägga sig när man ville med. Har vabbat hysteriskt senaste veckorna och det är ju inte alltid vilsamt...

Undrar också hur tidigt man ska bli stor. Tycker redan att jag svullnar på eftermiddagarna så det ser ut som jag är halvvägs :rofl:

Är lite sur och bitter i övrigt också. Mår inte alls bra :(

Åh hoppas de ger sig för dig med snart!
Ja, kan hålla med om att det är stor skillnad, första gången kunde man ju ta hand om bara sig själv på ett helt annat sätt. Men samtidigt känner jag mig lugnare och mer harmonisk denna gången.
har googlat lite :angel: och verkar vara väldigt olika hur stor man blir 2:a gången, tror också att det kan ha ett samband hur längesedan det var man fick förra barnet, hur magmusklerna har gått ihop osv.
Men min Loppa är 4år och jag känner mig redan extrem fet :(förstår inte riktigt vart all plötslig bukfettma kommer ifrån..jag kallar mig inte vältränad i vanliga fall men definitivt inte tjock heller..känner mig riktigt hemsk, tjock och otymplig det väller över och fyy :cry:..och jag är i vecka 11!!:arghh::arghh: Börjar fundera på om jag räknat fel och faktiskt är i vecka 22 ;)

En fundering till, när kan man be och få lyssna på hjärtljud?:love:
 
Tack så mycket :)

Jag hoppas verkligen inte att jag blir större än sist, gick inte upp så mycket i vikt (stor redan från början), men kort så fick en enorm mage, haha!
Vart lite nervös igår att jag redan börjat känna av fogarna, men är bättre idag och berodde nog på intensiv städning inför mäklarbesök! Annars så är det än så länge bara järnsmak i munnen o lite molvärk
Nä samma rädsla här.. gick upp 25kg förra gången och då är jag redan 176cm så tänkte att hon borde ju fått plats på längden ;)
Hoppas du slipper fogarna än på ett bra tag!
 
September 14/9 - Norma - Värmland
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet

November

Hoppas alla kom med nu :D
 
Nä samma rädsla här.. gick upp 25kg förra gången och då är jag redan 176cm så tänkte att hon borde ju fått plats på längden ;)
Hoppas du slipper fogarna än på ett bra tag!

Är mycket med graviditeter som är komplett ologiskt :meh:

Alltså, jag är i v 5 (4+6), är det ens möjligt att man redan ska känna av fogarna? Hade väldigt bekanta "krampkänningar" vid ena ljumsken inatt när jag vände på mig, och jag har en skarp smärta stundtals på höger sida i svanken O_o är orolig att eftersom det bara är drygt ett år sen jag var gravid så har inte kroppen hunnit återhämta sig och är mer skör, eller nåt :cautious:
 
Är mycket med graviditeter som är komplett ologiskt :meh:

Alltså, jag är i v 5 (4+6), är det ens möjligt att man redan ska känna av fogarna? Hade väldigt bekanta "krampkänningar" vid ena ljumsken inatt när jag vände på mig, och jag har en skarp smärta stundtals på höger sida i svanken O_o är orolig att eftersom det bara är drygt ett år sen jag var gravid så har inte kroppen hunnit återhämta sig och är mer skör, eller nåt :cautious:

Nu andra gången hann jag knappt bli gravid innan jag kände av fogarna och jag har fem år mellan barnen :down:
 
Började dagen med att kräkas upp frukosten :arghh: jag hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse! Hälsosamtal hos BM sen, det var trevligare! Hon verkar jättebra, hon underströk flera gånger när det gäller både ridning och jobb att jag får helt enkelt känna efter hur det känns. Känns det bra kan jag fortsätta rida/jobba kvar, gör det inte det så får jag ta det då. 5/5 toasters!
 
Hör egentligen till vårtråden, men hjärtljud lyssnade inte min BM på förrän besöker i v. 25, alltså första barnmorskekontrollen efter RUL :).

Tillägg: det motiveras med att om de försöker tidigare och inte hittar hjärtljuden (vilket är ganska vanligt) så kan det bli onödig oro. Var på info i grupp hos mvc för ett par veckor sedan och den bm som höll i det sa att riktlinjerna i vårt landsting är att de inte får lyssna förrän efter v 25. Vet dock flera som tjatat till sig i v 15 så det beror nog på vad man har för bm :p

/sommarförälder -15 :)
 
Tillägg: det motiveras med att om de försöker tidigare och inte hittar hjärtljuden (vilket är ganska vanligt) så kan det bli onödig oro. Var på info i grupp hos mvc för ett par veckor sedan och den bm som höll i det sa att riktlinjerna i vårt landsting är att de inte får lyssna förrän efter v 25. Vet dock flera som tjatat till sig i v 15 så det beror nog på vad man har för bm :p
Jaha, där ser man. Det låter vettigt :).

Mitt första besök hos BM var i v. 6 (hälsosamtal) och sen inskrivning i v. 12. Sen träffade jag inte BM förrän efter RUL i v. 25 igen så enligt deras standardschema hade jag ändå inte kunnat lyssna på hjärtljud tidigare än så.
 
Jaha, där ser man. Det låter vettigt :).

Mitt första besök hos BM var i v. 6 (hälsosamtal) och sen inskrivning i v. 12. Sen träffade jag inte BM förrän efter RUL i v. 25 igen så enligt deras standardschema hade jag ändå inte kunnat lyssna på hjärtljud tidigare än så.
Precis samma här ;) Men jag har flera i min närhet som gått tidigare (bett om extrabesök) och då velat lyssna.
 
En fundering till, när kan man be och få lyssna på hjärtljud?:love:

Jag frågade på senaste BM-besöket (v 12) och då sa hon att de lyssnar inte innan RUL. Så jag tjatade lite på min mamma som är BM :angel: så vi lyssnade för några dagar sedan (v 15) och hörde ett stadigt pickande hjärta :love: Tog dock lite tid att hitta och mamma höll precis på att ge upp.
 
Åh vad jag hoppas att jag får tillhöra den här tråden. BIM -8 idag, väntar och väntar. Inga symtom än dock så tvivlar i och för sig...
Så nu ska jag sluta smyga i er tråd och återvända till Vi som vill ha barn-tråden istället :p
 
Tillägg: det motiveras med att om de försöker tidigare och inte hittar hjärtljuden (vilket är ganska vanligt) så kan det bli onödig oro. Var på info i grupp hos mvc för ett par veckor sedan och den bm som höll i det sa att riktlinjerna i vårt landsting är att de inte får lyssna förrän efter v 25. Vet dock flera som tjatat till sig i v 15 så det beror nog på vad man har för bm :p

/sommarförälder -15 :)

Jag frågade på senaste BM-besöket (v 12) och då sa hon att de lyssnar inte innan RUL. Så jag tjatade lite på min mamma som är BM :angel: så vi lyssnade för några dagar sedan (v 15) och hörde ett stadigt pickande hjärta :love: Tog dock lite tid att hitta och mamma höll precis på att ge upp.

Oj vad det är olika! När vi var på inskrivning i vecka 10 så lyssnade vi på hjärtljud, helt på bm:s initiativ. Hon sa innan att vi verkligen inte fick oroliga eller besvikna om det inte lyckades eftersom det vanligaste är att man inte än kan höra något. Men visst lyckades hon efter ett tag att hitta ett pickande :love:
 
September
14/9 - Norma - Värmland
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet

November


Uppdaterad, och välkommen @Quickstep :)
 
Blev inga hjärtljud här, frågade inte heller iofs men ska på UL om 2 veckor så får väl hålla mig tills dess :)
Ska ni andra göra Kubb testet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
46 662
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 308
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 282
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp