Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

Alltså jag är så galet kär i min fina August :love: Han gör så sjukt goa läten hela tiden. Imorse när jag gjorde frukost i köket låg han i babygymmet på vardagsrumsgolvet och pratade med leksakerna :p Han säger typ ”aagooo” och jag hävdar att han försöker säga sitt namn ;) När man står framför spegeln och sjunger kommer det riktigt härliga, stora skrattattacker. Visst att han kan vara grinig och krävande ibland men oftast är det skratt och pratstunder och då glömmer man av det jobbiga :heart
 
I natt fick vi den bästa natten hittills, hon sov 20-2330, 0030-0330, 0430-0630, jag känner mig som en helt ny människa idag när det har funkat så bra att hon somnar om direkt efter amningen. Det är det som annars inte brukar funka, så jag hoppas det är trend som håller i sig och som kommer oftare och oftare :)

@Jordgubblime jag känner igen det där med att hunden inte riktigt fattar varför man inte kan "hjälpa" den på direkten ibland... :angel:
 
Vi vaknade 08:30 :eek::eek::D:D Då gör det inte så mycket med en bebis som är glad och vaken till 02. Har båda barnen hemma idag och vi har varit och lekt i lekpark på förmiddagen. Nu sitter vi i soffan och gillar på film och laddar inför eftermiddagens äventyr; att åka pendeltåg och buss till mormor. Storebror har pratat om det i flera dagar och är nog mest laddad inför resan dit. Mamman tycker också att det ska bli ett äventyr av kanske andra anledningar :p
 
Ja just det, namn... Vi skulle skickat in för längesen, men skrev på och var överens i fredags förra veckan. Innan vi hann posta kuvertet hade vi ändrat oss :rofl:

Det var bara att sprätta upp och lägga till ett namn. Det postades i tisdags och tre månader var i torsdags :angel:
 
Ja just det, namn... Vi skulle skickat in för längesen, men skrev på och var överens i fredags förra veckan. Innan vi hann posta kuvertet hade vi ändrat oss :rofl:

Det var bara att sprätta upp och lägga till ett namn. Det postades i tisdags och tre månader var i torsdags :angel:

Haha :D Men ni kom ju iaf snabbt fram till vad hon skulle kallas ;) Här var mellannamnen klara för lääänge sen, men tilltalsnamn var det värre med :p
 
Haha :D Men ni kom ju iaf snabbt fram till vad hon skulle kallas ;) Här var mellannamnen klara för lääänge sen, men tilltalsnamn var det värre med :p
Ja mellannamn hade vi också klart tidigt. Tilltalsnamn däremot har vi haft några olika att smaka på.
Kändes lite läskigt att bestämma dessutom, ska ju hänga med hela livet sedan :nailbiting:
Fattade dock ett beslut redan på bb och skickade in pappren nu i slutet på veckan så ingen återvändo nu :angel::D
 
Här har vi bara en månad på oss med namnanmälan och innan det är gjort så kan man inte få barnbidrag eller föräldrapenning så vi fixade det redan andra veckan. Vi hade två namn att välja mellan, Ida eller Alina. De stora barnen bestämde direkt att det var en Ida så det var inte mkt att diskutera. Mellannamnet hade vi klart sen länge. Hade det varit en pojke hade vi haft svårare med namnval.

Men ni påminde mig nu att jag ska fixa papprena för att anmäla i Sverige så hon kan få sitt svenska medborgarskap.
 
Här har vi bara en månad på oss med namnanmälan och innan det är gjort så kan man inte få barnbidrag eller föräldrapenning så vi fixade det redan andra veckan. Vi hade två namn att välja mellan, Ida eller Alina. De stora barnen bestämde direkt att det var en Ida så det var inte mkt att diskutera. Mellannamnet hade vi klart sen länge. Hade det varit en pojke hade vi haft svårare med namnval.

Men ni påminde mig nu att jag ska fixa papprena för att anmäla i Sverige så hon kan få sitt svenska medborgarskap.

Smart taktik av staten :D
 
Igår fick L sitt första bad, supermysigt sa han:D
Sedan har vi faktiskt haft en riktigt bra natt. Istället för att sova mellan oss i babynestet hade jag honom hela natten på en kudde intill mig. Brukar bara ha det kortare stunder då jag är lite rädd att han inte ligger säkert nog där. Men vi har sovit riktigt bra hela natten! Självklart vaknat för att amma ett antal gånger men de flesta vaknade jag innan honom, troligen för att jag är inställd på att vakna efter två timmars sömn nu :angel:

Blir två veckor idag, tänkte vi skulle genrepa inför BVC-besök på onsdag genom att träna på att lasta in oss i bilen med vagn och allt och åka in och ta en promenad längs promenadslinga innne i ”stan”:)
 
S fortsätter med sin knasiga dygnsrytm. Hon sover jättebra på nätterna. Bara det att hennes "nätter" börjar kl 02. Hon har somnat nästan exakt 02 fem dagar i rad nu. Sen sover hon 4-5 timmar i sträck, vaknar och äter och sover sen ca 3 timmar till.

Hade inte varit några problem alls om det inte var för att storebror vaknar kring 7. Som tur var går maken upp med honom på helgerna men vardagsnätterna blir det inte mycket sömn..

Nu dags för bvc och första rotavaccinet :)
 
Bästa natten hittills! Bytte blöja och la oss vid 21, vaknade sedan för blöjbyte vid 02 och 06 :up: Haft honom bredvid mig på kudde och liggammat under natten. Kände mig riktigt pigg vid 06 imorse, låg och väntade på att bebis skulle vakna till så jag kunde byta blöja, amma och låta honom somna om :D Hann till och med duscha!
Sedan har han bara varit nöjd med att ligga på mig hela förmiddagen, men jag kan ju inte få allt på en gång ;)
 
Bvc var vi på igår, 7,5 vecka gammal. Fick rotavaccinet som såklart var sött och gott :p. Hon var 59 cm lång då inte konstigt att bodys i 56 börjar bli korta! Vägde 5620 och är nästan exakt lika stor som storebror var när han var 12 veckor så lite skillnad!

Ikväll är maken borta till sent så det blir premiär för mig med två barn under kväll och läggning. Blir lite spännande eftersom storebror är allt annat än lättnattad och lillasyster aldrig sover på kvällarna nu för tiden :laugh:
 
Idag fick E följa med till banken då jag skulle fixa sparande till henne. Världens snällaste bebis sov så snällt i bärsjalen hela mötet på banken och dessutom så hann jag luncha tillsammans med min mor innan E vaknade. Så efter lunchen fick vi följa med E:s mormor/min mor till jobbet för att amma, byta blöja och babbla (läs gurgla :love: ) lite med mormor innan vi åkte hemåt igen.

E är så snäll och lättvindig att ha med bara hon får sitta och sova i bärsjalen :up:
 
Tjejen har sedan någon vecka tillbaka hittat ett underbart:meh: skrik. Hon är inte ledsen eller något utan hon testar liksom bara rösten och det är högt.

Jätteskönt att lyssna på...:cautious:O_o
 
Eller hur :D

Nu har vi tagit oss igenom middag och sitter och tittar på film. Hoppas att storebror varvar ner medan jag samlar kraft inför läggning ;) Lillasyster sover i min famn, lär hon väl inte göra om en timme :p
Håller tummarna att det går smidigt!:up: Är inte alls avundsjuk på er som har flera små barn, tycker jag har händerna fulla med ett :angel:

@Emtherlia huu hoppas hon har testat färdigt snart! L har också börjat skrika sista dagarna, när han skriker blir han varm, vilket han avskyr så då skriker han ännu mer :angel:

@Lakritsnapp låter mysigt! Hur har du henne i sjalen? Har bara provat en gång, något som kallades "vagg-position" tror jag. Men fick inte alls till det. Kändes som om L var för stor för att ligga bra så. Nu med stort närhetsbehov hade det varit smidigt att iaf kunna fylla tvättmaskinen och lite sånt utan att behöva få honom att somna först.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 843
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 050
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 711
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 199
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp