Homeopati och ebola

Blodtrycket är OK. Mot homeopatiförespråkaren fanns det redan en massiv storm.

Men det är ändå deprimerande att dessa vanföreställningar finns på den nivån.
 
*Funderar* Inom homeopatin gäller "lika botar lika", alltså botemedlet ska vara något som orsakar samma symptom som sjukdomen. Warfarin? Det ger ju inte blödningar om man feldoserar aldrig så lite...

Sen är det bara att spä ut! En del Warfarin, nio delar vatten. Skara, gärna genom att dunks mot en läderputa, någon som har en utsliten sadel? En del av den lösningen och nio delar vatten,skaka, en del lösning, nio delar vatten, skaka... Heja, bara tjugosjutusen gånger till! Men kanske det blev för svagt, bättre att göra om utspädningen sjuttiotusen gånger till så den blir starkare!

Tyvärr kan jag inte svara på vad man gör med all överskottslösning.
 
Vet att hemtjänsten i Molkom har fått sommararbetare som är där för festivalen och försöker få den ordinarie personalen och andas.
 
Oh, har du varit där och tjuvkikat?

Nej.
Det räcker att de kommer till vårdcentralen och tigger gratis kondomer att dela ut på sin sex-festival...
Fast vi var där på ett personalmöte, dock utan pågående festivaler.
Har ridit förbi någon gång när det råkat vara festivaler också, men inte kollat närmre.
 
*Funderar* Inom homeopatin gäller "lika botar lika", alltså botemedlet ska vara något som orsakar samma symptom som sjukdomen. Warfarin? Det ger ju inte blödningar om man feldoserar aldrig så lite...

Sen är det bara att spä ut! En del Warfarin, nio delar vatten. Skara, gärna genom att dunks mot en läderputa, någon som har en utsliten sadel? En del av den lösningen och nio delar vatten,skaka, en del lösning, nio delar vatten, skaka... Heja, bara tjugosjutusen gånger till! Men kanske det blev för svagt, bättre att göra om utspädningen sjuttiotusen gånger till så den blir starkare!

Tyvärr kan jag inte svara på vad man gör med all överskottslösning.

Då räcker ju vaccinet till alla i hela världen och alla eventuella andra världar som upptäcks om 1000 år! Asså, varför gör man inte så med vanliga vacciner, det låter ju alldeles för bra för att vara sant! :sneaky:
 
Tänk på mig då som bor utanför Molkom.
Visst är det lite läbbigt med att den där karln krampar efteråt?

Undrar vad försäkringsbolaget där han - och kvinnan - har sina olycksfallsförsäkringar säger när de gör sin skadeanmälan :cool: Jag har aldrig sett några undantag för transcendentala kraftfält i försäkringen. Så visst borde den gälla?

Och förresten: vad skriver du i läkarintyget när såna där kommer till dig? För vård verkar de ju onekligen behöva.
 
Visst är det lite läbbigt med att den där karln krampar efteråt?

Undrar vad försäkringsbolaget där han - och kvinnan - har sina olycksfallsförsäkringar säger när de gör sin skadeanmälan :cool: Jag har aldrig sett några undantag för transcendentala kraftfält i försäkringen. Så visst borde den gälla?

Och förresten: vad skriver du i läkarintyget när såna där kommer till dig? För vård verkar de ju onekligen behöva.

Jag tror att kursledaren måste försäkra sig mot icke-fungerande kraftfält för att det ska gå igenom.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 186
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 132
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 242
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp