Hon har dumpat rövhatten, hur gå tillväga nu? (Praktiskt)

Beror nog mer på ens relation med sjukvården och deras rutiner. Jag har gått på samma mottagning 2004-2016 så de kanske kände sig övertygade om att jag inte missbrukar.
Får man vara nyfiken och fråga vilken cs du tar? Jag provade Ritalin 2011 men slutade pga biverkningar. Tar nu Elvanse sen ett år vilket fungerar bättre. Har ADD fast numera heter väl det också ADHD.

Jag tar Concerta och den fungerar rätt bra. Men måste diskutera dos höjning med neurologen nu för jag tycker att den fungerar sämre och sämre.
 
Jag tar Concerta och den fungerar rätt bra. Men måste diskutera dos höjning med neurologen nu för jag tycker att den fungerar sämre och sämre.
Ok tack för svar. Tog bort min fråga pga tänkte det inte var ok att fråga.
Jag tog Ritalin en period, samma verksamma ämne som concerta men annan frisättning, men fick biverkningar så slutade med den. Tar nu sen ett år Elvanse som fungerar bättre.
Hoppas det löser sig så du får bli mindre hjärntrött.
 
För mig handlar det inte om att sätta dit honom. Missade du att han arbetar med barn?

Nej men det lär ts vän ha vetat om hela tiden utan att göra något öht, men nu när separationen inte går enligt plan så ska han anmälas och om han inte är totalt imbecill så tar det nog kanske en millisekund för honom att räkna ut vem som anmält och sen tolkar inte jag

ute och "festar" så gott som varje helg

Som att han drogar dagligen dags och är påverkad 24/7. Många festar med alkohol på helgerna utan att de är fulla på jobbet också liksom eller ska anmälas för att de är apraka hela helgen.

Känns för mig som ren hämnd, att nu ska han minsann sättas dit för att han krånglar och sådant hade jag personligen inte lagt mitt fokus på i det här läget.
 
Ok tack för svar. Tog bort min fråga pga tänkte det inte var ok att fråga.
Jag tog Ritalin en period, samma verksamma ämne som concerta men annan frisättning, men fick biverkningar så slutade med den. Tar nu sen ett år Elvanse som fungerar bättre.
Hoppas det löser sig så du får bli mindre hjärntrött.

Jag har inga problem med att berätta vad jag tar för mediciner så för min del är det ok :D
 
Det kan kanske också vara bra med en anmälan för hans egen skull, innan det går helt åt helvete. Om han har anställning hos kommunen har de ändå ett rehabliteringsansvar. Drogmissbruk och ADD/ADHD är ingen ovanlig kombination och det är bättre att ta tag i det när det bara är under helgerna istället för när det är LPT på sluten psykiatrisk avdelning pga psykos.
 
Vännen har försökt under förhållandet att få honom att sluta, att söka hjälp etc. Utan framgång. Jag har inte vetat om det och tycker att det vore rimligt att göra AG medvetna om det, jag hade gärna sett att någon som höll på så inte arbetade med mitt barn innan hen fått hjälp att sluta med drogerna.

Det är för övrigt mest en parentes, fokus är mest att få tag i hennes saker, i andra hand att få skulden betald tillbaka. Grejerna ser det sådär med att få tillbaka just nu, han vägrar låta henne hämta dem när han inte är hemma och några timmar på kvällen räcker inte att packa ner det som inte är nedpackat och att köra två vändor. I helgen kan inte jag köra, han har dock backat på 31 oktober, men vore fortfarande bra om det blev så snart som möjligt. De har pratat nu ikväll men inte kommit fram till något.

Men iom att hon inte står skriven där går det inte att på laglig väg tvinga honom att lämna dem ifrån sig? Jag menar, hon kan ju inte tvinga sig in, det räknas väl som hemfridsbrott även om hon bott där? Så hur går en tillväga när hela ens bohag finns i en bostad där en inte står skriven, om det skurit sig med bostadsinnehavaren? Mamman har slutat svara på sms.
 
Måste allt hämtas samma dag? Även om några timmar på kvällen inte räcker för att hämta allt så kan hon kanske börja så (ta det viktigaste först) och hämta resten vid ett annat tillfälle?
 
Måste allt hämtas samma dag? Även om några timmar på kvällen inte räcker för att hämta allt så kan hon kanske börja så (ta det viktigaste först) och hämta resten vid ett annat tillfälle?

Vi kommer behöva hyra en lastbil och i den köra iaf två vändor. Jag har en Ford Focus och det kommer att krävas otroligt många lass om vi kör i enbart den. Hon misstänker att han kommer att bli arg när hon packar ner en del saker som är hennes men han förmodligen anser sig ha rätt att behålla, och vill därför gärna inte lämna saker kvar efter att ha packat dem, eftersom hon inte litar på att han inte gör något med hennes saker om han är arg. Därför vore det bäst och lugnast om vi tar det samma dag.

Han har nu sagt att han kan vara hemma från jobbet om han kan säga till tre dagar innan, så vi ska föreslå en dag nästa vecka och hoppas det funkar.

Jag har sagt åt henne att inte säga något om skulden innan hon fått sakerna iom att hon tror han kan göra något med dem (jag känner honom inte väl nog för att uttala mig om han skulle göra något med dem eller inte), utan ta upp det när hon inte kan förlora dem också. Men hon ser dem som förlorade, visst är det svårt att driva in en skuld som enbart finns muntligt? Finns ev något sms där han bekräftar den.
 
Vi kommer behöva hyra en lastbil och i den köra iaf två vändor. Jag har en Ford Focus och det kommer att krävas otroligt många lass om vi kör i enbart den. Hon misstänker att han kommer att bli arg när hon packar ner en del saker som är hennes men han förmodligen anser sig ha rätt att behålla, och vill därför gärna inte lämna saker kvar efter att ha packat dem, eftersom hon inte litar på att han inte gör något med hennes saker om han är arg. Därför vore det bäst och lugnast om vi tar det samma dag.

Han har nu sagt att han kan vara hemma från jobbet om han kan säga till tre dagar innan, så vi ska föreslå en dag nästa vecka och hoppas det funkar.

Jag har sagt åt henne att inte säga något om skulden innan hon fått sakerna iom att hon tror han kan göra något med dem (jag känner honom inte väl nog för att uttala mig om han skulle göra något med dem eller inte), utan ta upp det när hon inte kan förlora dem också. Men hon ser dem som förlorade, visst är det svårt att driva in en skuld som enbart finns muntligt? Finns ev något sms där han bekräftar den.
Jag förstår.

Bra tänkt att inte ta upp skulden förrän hon hämtat sakerna, det verkar bäst att hålla en låg profil tills hon har allt. Hon tror alltså inte att han betalar tillbaka utan inblandning av kronofogden? Om det finns ett sådant sms som bekräftar skulden kan det vara värt ett försök, utan bevis tror jag det är svårare.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 889
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 319
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 586
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp