Bukefalos 28 år!

Hon har sålt min häst!!!!

Denver

Trådstartare
Jag och en kompis köpte för 3 år sedan en 1 åring (travare) ihop. Vi står bägge 2 på köpekontraktet. Jag står som företrädare på hästen medans min x-kompis står som delägare. Det hände en del saker och vi blev osams, hon hämtade hem hästen till sig och skulle köpa ur min del av hästen. Detta var för snart 2 år sen och jag har försökt få tag i henne men hon vägrar att svara och hon har nu flyttat. Hästen är alltså fortfarande min.
Idag fick jag reda på att hon sålt hästen till en av hennes kompisar och den kompisen i sin tur har sålt hästen, så nu vet ingen vart hästen är.
Hur går jag tillväga med allt detta? Hästens pass har jag liggandes här hemma.
Jag och min kompis skrev inget kontrakt oss emellan.

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Vilken tråkig sits,,, fy,...
Egentligen är väll hästen att betrakta som stulen,,,?
Man kan väll oxå fakturera i efterhand, och gå vidare med det om hon inte betalar. (vilket man nästan kan förutsätta, med tanke på tidigare beteende,,,) jag vet inte hur långt man kommer med en sån faktura heller.. Jag hade tagit kontakt med en hästjurist.

Sök efter hästen här på bukefalos, kanske någon vet något..!?
Så vet du vart den är och kan ta reda på vad personen köpte hästen för...
Lycka till!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Ja de här var inte kul att få reda på då jag mer än gärna hade köpt hennes del i hästen o tagit hem den då hästen är mycket trevlig.

Hur menar du att jag kan söka efter hästen här på buke?

Jag vill oxå få den betraktad som stulen eller liknande då hon faktiskt vet att hon äger hästen ihop med mig..

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

anmäl hästen som stulen!
du har väl frysmärknings nr och kännetäcken på papper hos dig med?
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Om du har alla papper, så är det ju enkelt att anmäla den stulen samt att bevisa att du är delägare. Det borde ju oxå kunna funka att lägga ut en tråd här,,, typ söka efter den stulna hästen med namn och regnummer osv...
Ieof kanske häststackarn fått byta namn,,, hon kanske skaffat nytt pass till den? (det finns väll inget som hindrar antar jag, för det här med pass verkar ju lite si och så med...)

Du har kanske någon bild, lägg ut en ny tråd, man vet aldrig, här på buke verkar det finnas mycket mycket folk,, kanske någon som läser som känner någon som ,, osv...
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag står ju som försteägare/ företrädare på hästen, alla räkningar m.m ska gå till mig. Man kan få ut ett nytt pass av STC men då står det dublett på det + att det kostar strax över 1700 kr för en dublett. Jag kommer ringa STC, hästjurist o polisen imorn sen efter det kör jag på med annonser och även en "stulen häst" tråd. Jag förlitar mig på alla kloka "bukare" ;)
Jag står fortfarande som ägare på STC tillsammans med min x-kompis så där är inget byte gjort. Då skulle dom ju ha varit tvungna att förfalska min underskrift.
Men samtidigt så finns det mycke okunnigt folk som inte vet detta med pass osv så de går nog och sälja en häst utan pass.

// Jessica
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Men vad får du fram för ägarnamn om du söker på hästens namn eller nummer hos STC? ( jag vill inte veta namnet alltså, undrar bara om du gjort det och om det är ett okänt namn för dig, någon du kan kontakta...)

Verkligen jobbig situation, hoppas det löser sig!

Ah - såg nu att vi skrev samtidigt och att du svarade på min fråga....
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Om hästen är frysmärkt - vilket den ju bör vara om det är en travhäst - så ska det ju vara enkelt att kontrollera identiteten.
Dock ska ju någon göra detta och om ingen misstänker att det är hästen X så kan den ju ändå bli svår att hitta.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

tycker du ska skicka ett brev till fd kompis o tala om att hon har 2dagar på sig att kontakta dig o reda ut allt annars gör du en polisanmälan...
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Sök på hästens namn inne på ATGs hemsida. så borde det ju stå där om den nya ägaren skickat in papper på köpet.
Och har du passet till hästen så står ju alla siffror i det. Är hästen chippad?



Å försesten. vilken subba till kompis!!!

Hoppas de löser sej för dej å att hästen hittas.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag sökte på ATGs hemsida, och Denver med tillhörande X-kompis står som ägare till hästen.

AC 36 ; jag kan säga med en gång att dne personen struntar nog i en polisanmälan. Hon har redan polisanmälan på sig rörande andra saker.


Denver är min syster och därför är jag rätt insatt i detta, även om jag blev väldigt paff förut när jag fick veta detta på msn. Jag hoppas för min systers skull att hästen hittas.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

tycker du ska skicka ett brev till fd kompis o tala om att hon har 2dagar på sig att kontakta dig o reda ut allt annars gör du en polisanmälan...


Håller med om det! Skicka även brevet rekomenderat. Kan vara bra att börja i den änden, att skrämma fram henne lite. Ska ni sedan träffas så se till att du har en person med dig som vittne till vad som sägs och inte sägs. Eftersom du har hästens pass och står som förste ägare så är det ju stöld vilket hon bör få klart för sig.

Funkar inte det så går du bara vidare.

Lycka till, Kicki :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag sökte på ATGs hemsida, och Denver med tillhörande X-kompis står som ägare till hästen.

AC 36 ; jag kan säga med en gång att dne personen struntar nog i en polisanmälan. Hon har redan polisanmälan på sig rörande andra saker.


Denver är min syster och därför är jag rätt insatt i detta, även om jag blev väldigt paff förut när jag fick veta detta på msn. Jag hoppas för min systers skull att hästen hittas.

men det e ju inte lagligt det hon gjort så även om hon inte bryr sig så får hon ju ta sitt staff när domen kommer vad det nu än blir...hon är väl inte så dum att hon tror hon blir ostraffad bara för hon äger halva hästen?
(ni äger ju hästen på kontrakt tillsammans o du har ju inte skrivit under något nytt köpeavtal kontrakt)
skriv ett brev till henne el gör en polisanmälan direkt!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Håller med om det! Skicka även brevet rekomenderat. Kan vara bra att börja i den änden, att skrämma fram henne lite. Ska ni sedan träffas så se till att du har en person med dig som vittne till vad som sägs och inte sägs. Eftersom du har hästens pass och står som förste ägare så är det ju stöld vilket hon bör få klart för sig.

Funkar inte det så går du bara vidare.

Lycka till, Kicki :)

Tack så mycke =)

Denna "kompis" har flyttat och jag har försökt få tag i adress men det finns inte..
Tyvärr är detta en människa som redan har mycket skit på sig från andra..
Jag lyssnade inte på allt skitsnack men nu efteråt ångrar jag mig men vill skapa mig en egen uppfattning om folk.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Tack så mycke =)

Denna "kompis" har flyttat och jag har försökt få tag i adress men det finns inte..
Tyvärr är detta en människa som redan har mycket skit på sig från andra..
Jag lyssnade inte på allt skitsnack men nu efteråt ångrar jag mig men vill skapa mig en egen uppfattning om folk.

men du har ju köpekontraktet där står väl hennes födelse datum?
så det ska väl inte va några problem med att hitta vart hon bor?
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

men du har ju köpekontraktet där står väl hennes födelse datum?
så det ska väl inte va några problem med att hitta vart hon bor?

Tyvärr så är detta inget köpe köpekontrakt.. Utan ett vanligt hemskrivet kontrakt med köpsumma, hästens namn o regnr samt den gamla ägarens underskrift o givetvis våra. Dock så behövs inget köpekontrakt skrivas egentligen då det är ett papper till STC som fylls i. Dock så borde jue STC har hennes person nr men dom kanske inte får lämna ut de.
Sen denna x-kompis finns runt omkring bekantsskaps kretsen men har en del som håller henne bakom ryggen.
Svårt för mig att stå där själv då jag inte litar på hennes humör..
men polisen ska ringas imorn liksom STC och en jurist.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 274
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 123
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp