Bukefalos 28 år!

Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*kl*

Normalt sett så skickas faktura till regad ägare på STC om man besöker en atgklinik. Men det är ju lätt ändrat, för i regel är det bara att be om att de fakturerar annan än just regad företrädare.

Nu vet jag inte hur atgklinikerna har det med tystnadsplikten, men utgår ifrån att de har det. Annars kanske du kan få fram via frysmärkningsnr. Namn, stamm etc. om den varit på något klinikbesök de senaste åren... = var i landet.


Vad gäller registrerat ägarskap på stc så skiftas inget sådant utan att stc även skickar en bekräftelse på att skifte har gjorts till den som stod som regad ägare/företrädare vid försäljning. Precis som vägvärket gör då bilar byter ägare.


Gira :banana:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Gud vad hemskt...läste hela tråden...åker till min pålle på direkten och kramar om honom...tänka sig att bli av mednån som man håller kär. Hoppas det har gått bra. Mvh
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Är det inte fags att alla ska få reda på vad som har hänt snart?! senaste inlägg är i augusti, är januari nu.
Hoppas verkligen att du hittat din häst och att den mår bra.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Svarar här:

Ingenting har hänt tyvärr. Hon är spårlöst borta trots massvis med kontakter o trådar utlagda.
Hoppas jag iallafall får reda på något om henne.

Sen har ju min fodervärd sålt min andra häst så nu har jag en till ute på villovägar. Jag ska helt enkelt sälja mina hästar istället för att låna ut dom :cool:
Maxen av otur.. :mad:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Men hur kan din fodervärd sälja DIN häst?? Det är ju bara att polisanmäla henne för stöld! Och den andra tjejjen samma sak, hon har sålt något som hon inte ägde själv det är ren stöld... Hoppas verkligen verkligen du hittat båda dina hästar och dom sjuka människorna som stulit dom åker fast ordentligt!

Väntar spänt på uppdatering!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*knapplån*

Men hallå!!!
Är det verkligen bara jag som undrar över hur mycket av denna historia som är "krydda"?
Ni har ju bara hört den ena sidan av historien...!!??
Klart att jag tycker att det är hemskt om bruden har snott och sålt hästen men att höra den ena sidan av en historia utan att ifrågasätta något alls och sedan ta ställning i frågan det känns märkligt tycker jag. Vi vet ju inte ett dugg om hur "den andra sidan" ser på saken eller hur?


Denver!
Det är kanske inte en slump längre om man blir av med två hästar?
Men vad vet jag.....

// M
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*knapplån*

Men hallå!!!
Är det verkligen bara jag som undrar över hur mycket av denna historia som är "krydda"?
Ni har ju bara hört den ena sidan av historien...!!??
Klart att jag tycker att det är hemskt om bruden har snott och sålt hästen men att höra den ena sidan av en historia utan att ifrågasätta något alls och sedan ta ställning i frågan det känns märkligt tycker jag. Vi vet ju inte ett dugg om hur "den andra sidan" ser på saken eller hur?


Denver!
Det är kanske inte en slump längre om man blir av med två hästar?
Men vad vet jag.....

// M

håller med dig lite...
har följt denna tråd med spänning men nu e de 2 hästar..?
varför i (heeeelvete) lånar du ut hästen på foder? Du vet ju vad som kan hända lixom.... Skriv vettigare kontrakt nästa gång..?
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Det där var riktigt elakt skrivet tycker jag. Ingenting av detta är "krydda"

Det finns ALLTID en andra sida men hästen är min.

Jag hittar inte på något. Skriver inte detta för att jag tycker de är kul. :crazy:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Är det förbjudet att äga 3 hästar??? Sen att hon inte kan ha alla 3 hästarna hemma hör inte till saken.
Alla hästarna står reggade på min syster enligt STC eller vad det nu heter.

Fodervärdshästen lånades ut innan den delägda hästen såldes så vitt jag vet. Detta är till 2 helt olika tjejer som inte har någon kontakt med varandra vad jag vet. Det finns alltid 3 historier på en sak som sker, bådas versioner och den äkta MEN när en häst sålts utan ägarens tillstånd så anser iaf jag att det är stöld...

//Denvers syster
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Har jag påstått att hon inte ska ha 3 hästar?
Hon få ha så många hon vill.....det får väl alla vad jag vet?

Men att vara hur godtrogen som helst och sedan inte se sitt eget ansvar i det hela.....Det vete sjutton om jag tycker att det är ok.
Det är väl lite sent att komma och gnälla nu om att tjejen har "tagit" hästen.....Det skulle man ha ordnat med och tagit tag i på en gång, då hade hon kanske inte sålt den?

Det är väl ändå min fulla rätt att ifrågasätta det här när det låter så otroligt.....Nej förresten så är det min skyldighet anser jag.....att inte gå på vad som helst.

Denver:
Jag skrev just krydda för att jag inte vill påstå att du ljuger men det hör till var mans sätt att berätta en historia...... att denne "kryddar" lite.

// M
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hum*RADERAT*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Det där var riktigt elakt skrivet tycker jag. Ingenting av detta är "krydda"

Det finns ALLTID en andra sida men hästen är min.

Jag hittar inte på något. Skriver inte detta för att jag tycker de är kul. :crazy:

Men hur ligger det då till egentligen, enligt din version?

Jag som inget alls vet om dig och dina hästar måste hålla med i de som tycker att det låter lite märkligt att få 2 av sina hästar sålda av andra olovandes! :confused:

Att det sker en gång med en häst är ju för jäkligt, oturligt eller vad man kan kalla det.

Men att det skulle ske en och samma hästägare TVÅ gånger, ja, det låter faktiskt helt osannolikt!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Men är det sant :eek:

Var den första stoet du köpte som unghäst? Som du trodde var dräktigt?
Är den andra E?
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Japps den andra är E....

*Litet KL*

Tänker inte gå in på min sida av historien eller någon annans.
Orkar inte diskutera detta då jag inte har tid.
Men skulle jag få tid över ska jag dra allt.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hur har detta gått till? Hur kan en fodervärd sälja din häst? Nya "ägarna" måste ju undra vart ägarbeviset är? Har hästen ett pass ska ju även ett ägarbevis finnas?! Att fodervärden har passet (ren spekulation) är ju ganska naturligt då detta ska följa hästen men jag skulle då frågat efter ägarbeviset. Har själv en häst ute på foder och denne har passet med sig men ägarbeviset och kontraktet från uppfödaren att jag köpt hästen håller jag hårt på. Är ju det som bevisar att just jag äger hästen.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 123
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Coras star
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 767
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp