Bukefalos 28 år!

Honkatt, stor knöl på höger höft!

O

oscar

Hej!

Jag och min sambo har fått en honkatt på halsen. Hitta den utan halsband och inget öron märke. Ska sätta upp lappar på den så vi kan hitta ägaren. Men den hade suttit utanför våran dörr i drygt en vecka, tänkte ju inte börja mata den. Men den blev bara smalare och smalare, funderade om den hade blivit lämnad. Därför började vi ge den mat. Så nu bor den hos oss men vi släpper ut den när vi ska till jobbet. En dag så kom den hem med ett plommon stor knöl på höger bak höft/rygg. Kunde inte hoppa upp i sängen trots sängen är bara 30-40 cm hög :( Vi får även inte klappa den där.

Skulle behöva ha hjälp och kunna förstå vad som har hänt eller vad jag kan göra. Annars så är det en väldigt snäll och go katt :)

Tackar för alla svar :)
 
Sv: Honkatt, stor knöl på höger höft!

Det kan vara en böld. Uppträder ofta på katter efter slagsmål med annan katt. Ni bör ta katten till veterinär för att dränera bölden. Om det nu är en sån. Man kan ju också tänka sig att katten drabbats av en fraktur eller fått höften ur led. Men, åtminstone i det förstnämnda fallet, borde katten ha mer problem än att inte kunna hoppa upp i sängen.

Ta kisse till veterinär!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 492
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 006
Senast: Fraegd
·
Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
5 836
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 075
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp