Sv: Hopp

Jag har lärt in det på ett väldigt enkelt och bra sätt tycker jag själv :D

Steg 1:
Ha hunden i utgångsposition och en belöningsskål fem meter bakanför hindret på andra sidan hindret, hopp = godis

Steg 2:
Sen blir ju nästa steg att ta bort skålen, då kastade jag godis istället direkt han hoppat över.

Steg 3:
Sen att lägga in själva sittet hade vi aldrig problem med, då körde vi hopp-sitt, sen går jag fram och belönar.

Även fast han kan hela momentet nu brukar jag fortfarande dela upp det i steg, kör sällan hela momentet faktiskt.

Men det är bara som jag har gjort, du kommer sä'kert att få massa andra bra svar också :)
 
Sv: Hopp

Jag har lärt in med boll.

Sagt hopp och kastat bollen samtidigt som hon hoppar så hon lärt sig att inte stanna direkt efter hindret utan springa vidare.

Jag har för det mesta bara tränat från-hopp så att hon inte ska stanna nära hindret på andra sidan och sätta sig utan att jag hinner kommendera.

Sitt på avstånd kan hon och tillbakahoppet är inga problem så jag har bara tränat hela kombinationen när jag velat checka av att det sitter.
 

Liknande trådar

Hundträning Vill ha ett kommando att använda för att ”skicka in” hunden mellan pinnarna. När jag skickar henne runt något, tex en kon så säger jag...
Svar
6
· Visningar
438
Senast: fryckan
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 157
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 207
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Hästnyheter Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med...
Svar
16
· Visningar
1 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp