Bukefalos 28 år!

Hoppa dagen innan tävling

Emilia090807

Trådstartare
Hej, På lördag ska jag hoppa lite själv inför söndagens tävling. Då ja inte har tid nån annan dag. Hur skulle ni hoppa? Man vill ju inte att hästen ska bli helt trött såklart 😅 Tävlar två klasser också. 100cm och 110cm!
Vet att det är olika från häst till häst med hur skulle DU hoppa!??☺️
 
Jag hade, för många år sedan, en tävlinghäst som alltid gick bättre andra dagen på tvådagarsträningar, så min tränare rekommenderade mig att gymnastikhoppa den lite lätt dagen före tävling, t.ex låta den rulla igenom en studsserie några gånger.
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
459
Senast: shebeen
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
998
Senast: mamman
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lastnät till bil
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp