hoppa på snö?

sotis00

Trådstartare
hej! Jag har inte tillgång till en manege och är hoppryttare med en hopponny och skulle vilja veta hur ni brukar göra med hoppnigen när det är snö på banan? hoppar ni på snö? brukar ni ha senskydd eller annat när ni hoppar på snö? ca 2 dm snö! ej klibbsnö utan vanlig pudersnö och ponnyn har broddar och senskydd!
 
Det skulle bero på om marken var hård eller isig under. Dämpar snön hårdheten så varför inte, men är det is under snön så skulle jag aldrig göra det. Risken finns att man åker kana.
 
Jag hoppar på snö med brodd och snösulor, hoppar inte på fryst sandbana.
 
är det mjukt under bara så, hoppar inga höjder eller många språng då det lätt blir halt när snön packas eller när leran under kommer fram.
hoppar helst på sand bana och inte ute på en åker/hage där man inte vet var gamla frusna häst skitar eller mullvads hål ligger gömda.
 
Om det är platt under och lagom med snö så kan jag hoppa lite små skutt, men inga höjder eller knepiga övningar. Självklart broddad, och med senskydd när hon är broddad.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 351
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 988
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Badger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp