Hoppar av resa, ångest!!!

Det är ok att inte gilla den man börjat dejta, men det är inte ok att låta någon man kräks på boka resor åt en och sen skita i att åka precis innan avgång. Att dessutom skicka sms istället för att ringa tycker jag känns väldigt elakt :(

Han är den han är och du var medveten om dina känslor redan innan. Ditt ansvar att se till att han förstår det så han slipper stå där och känna sig bedragen /lurad. Så tänker jag iaf.

Hur kunde det gå så långt att du planerat resor ihop med honom och han dessutom redan betalat?
 
Fy sjutton hur jag mår!! Jag har dejtat en man i några månader och det har varit trevligt men själva kärlekslänslan kommer inte. Tvärtom så går mitt intresse ner hela tiden mest på grund av att han skryter om sina hus och bilar och saker hela tiden.

Hade ångest hela morgonen och svetten forsade!

Usch vilken ångest jag har!!
Bra jobbat att du kom till ett beslut och satte ner foten. Att lära känna någon är en process och det utvecklas inte alltid som man önskat. Nu vet du var du står.

Andas.
 
Bra jobbat att du kom till ett beslut och satte ner foten. Att lära känna någon är en process och det utvecklas inte alltid som man önskat. Nu vet du var du står.

Andas.
Jag tycker att är man 50+, tar emot dyra presenter, bjuds på dyra middagar och dyra resor kan man säga ifrån långt innan. Lite ryggrad får man banne mig skaffa sig genom åren, men det var väl bekvämt att bli bjuden på allt så länge TS slapp umgås dygnet runt. :banghead:
 
Jag tycker att är man 50+, tar emot dyra presenter, bjuds på dyra middagar och dyra resor kan man säga ifrån långt innan. Lite ryggrad får man banne mig skaffa sig genom åren, men det var väl bekvämt att bli bjuden på allt så länge TS slapp umgås dygnet runt. :banghead:
Man behöver inte ens vara 50+. Jag är nästan hälften så gammal och hade aldrig haft mage att utnyttja någon så, för i mina ögon är det att utnyttja.

Mycket dåligt skött tycker jag! Men gjort är gjort och jag hade gett tillbaka alla presenter och betalat tillbaka resekostnaderna.
 
Man behöver inte ens vara 50+. Jag är nästan hälften så gammal och hade aldrig haft mage att utnyttja någon så, för i mina ögon är det att utnyttja.

Mycket dåligt skött tycker jag! Men gjort är gjort och jag hade gett tillbaka alla presenter och betalat tillbaka resekostnaderna.
Jag hade haft lättare att förstå om man är ca 20 och lite naiv, men TS är en vuxen äldre kvinna med högavlönat jobb enligt vad hon själv skriver och saknar inte manlig uppmärksamhet från flera, så i mina ögon så ser det ut som hon gärna låter sig bjudas så länge hon kan gå där ifrån när hon fått det hon kom för. Rent utnyttjande och ryggradslöst. :yuck:
 
@FannyN ja det var taskigt gjort av dig mot honom, fast du egentligen inte menade något illa. Men något som jag tycker är lika illa eller tom värre är att du verkar ha våldfört dig på dig själv.

Det kan inte vara nyttigt att ha så svårt att säga "Nej jag vill inte" i ett tidigt skede. Risken är ju stor att du kommer att hamna i situationer du absolut inte vill vara i. Risken att du mår riktigt dåligt är överhängande. Sin självkänsla skall man vara rädd om.

Min rekommendation är att du lär dig säga nej även om det är jobbigt. Var rädd om dig.
 
Senast ändrad:
Jag har dumpat mitt ex på andra sidan jorden, bokade om mitt flyg och åkte hem.
Ibland får man tvärnog.
Det är inte så snyggt, men ibland måste man. Hellre hoppa av i sista sekund än att åka på semester med nån man inte vill åka med.
Du är inte ett svin. Långt ifrån, tycker jag.
 
Jag tycker inte att det är så farligt. Det hade varit värre att hänga med på resan och göra slut när du kom hem tycker jag rent spontant.

Sen är det klart att man i en ideal värld alltid är rak och öppen i sin kommunikation, men så vet vi ju också att så funkar inte livet. Folk har alla möjliga issues och grejer för sig.

Bättre sent än aldrig säger jag.
 
Jag har dumpat mitt ex på andra sidan jorden, bokade om mitt flyg och åkte hem.
Ibland får man tvärnog.
Det är inte så snyggt, men ibland måste man. Hellre hoppa av i sista sekund än att åka på semester med nån man inte vill åka med.
Du är inte ett svin. Långt ifrån, tycker jag.
Jag har dumpat en kille efter en resa
Men jag betalade resan och uppehället själv

Jag satt inte heller och kräktes tiden vi dejtad

I detta fallet så har TS fått presenter och resor av killen, under tiden sitter hon och kräks

Inte okey, någonstans

(Får inte bort kursiv text)
 
Man behöver inte ens vara 50+. Jag är nästan hälften så gammal och hade aldrig haft mage att utnyttja någon så, för i mina ögon är det att utnyttja.

Mycket dåligt skött tycker jag! Men gjort är gjort och jag hade gett tillbaka alla presenter och betalat tillbaka resekostnaderna.
Detta är verkligen off topic...
@Sporthorse har inte tänkt på din ålder, men när du skriver att du är SÅ ung så hade jag aldrig trott det. :o
Så klok och mogen som du verkar. :)

Det verkar som att jag får jobba på mina förutfattade meningar. :o :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 508
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 414
Senast: lizan
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Madonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp